  • 1. Data: 2015-06-04 22:31:43
    Temat: gwarancja na dysk WD
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jest sobie dysk twardy - WD green 500GB - nóweczka w folii...

    na dysku jest napis - data produkcji - 15 MAY 2015

    sprawdzam po serialu gwarancję...

    okazuje się, że dysk ma gwarancję do października 2015...

    co za diabeł?

  • 2. Data: 2015-06-08 10:38:41
    Temat: Re: gwarancja na dysk WD
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > na dysku jest napis - data produkcji - 15 MAY 2015
    >
    > sprawdzam po serialu gwarancję...
    >
    > okazuje się, że dysk ma gwarancję do października 2015...

    Refurbished ...

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 3. Data: 2015-06-08 15:54:44
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-08 o 10:38, Chris pisze:

    > Refurbished ...

    Ale takie powinny mieć chyba nowy bieg gwarancji na rok czasu.

    Do wątkotwórcy: jeśli to dysk po naprawie, powinien być wyraźnie tańszy
    od nowego "nowego". Sprawdź, czy Cię ktoś nie oszwabił.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2015-06-08 18:24:46
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > Do wątkotwórcy: jeśli to dysk po naprawie, powinien być wyraźnie tańszy
    > od nowego "nowego". Sprawdź, czy Cię ktoś nie oszwabił.

    nie mówię nie, dysk był oryginalnie zapakowany w folię,
    smarto pokazuje wszystko od zera...

    zainstalowałem na nim system i działą...

  • 5. Data: 2015-06-08 21:13:02
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > nie mówię nie, dysk był oryginalnie zapakowany w folię,
    > smarto pokazuje wszystko od zera...
    >
    > zainstalowałem na nim system i działą...

    Bo to jest dysk od producenta, tyle, że po naprawie gwarancyjnej.
    Czasem nawet licznik 09 (power on time - czas pracy) jest zerowy.
    Widziałem u klientów tylko chyba kilkanaście takich (sprzedaję wyłącznie
    fabrycznie nowe, od dystrybutora), różniły się od całkiem nowych małym
    napisem na naklejce.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2015-06-08 21:15:40
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    co znaczy to co napisałeś?
    to jest dysk po naprawie? czyli było w nim grzebane?

  • 7. Data: 2015-06-08 22:27:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > co znaczy to co napisałeś?
    > to jest dysk po naprawie? czyli było w nim grzebane?

    Tak.
    Sprzęt z dodatkiem typu refurbished czy cert. repaired to sprzęt od
    producenta, czasem nawet w nowym oryginalnym pudełku, zafoliowany, ze
    wszystkimi "przyległościami", np. telefon z ładowarką, kablami, słuchawkami.

    Refurbished - to ogólnie sprzęt odnowiony: np. w telefonach/PDA/MP3/MP4
    itd można wykupić dodatkową gwarancję na nieumyślne uszkodzenie.
    Za sprzęt z pękniętym ekranem klient otrzymuje nowy, natomiast
    uszkodzony wędruje do producenta, tam jest "odnawiany" - czyli np.
    wymieniany ekran, wymieniana obudowa, bateria, itp - sprzęt jest
    cechowany jako refurbished, pakowany razem z dodatkami do nowego pudełka
    i sprzedawany ponownie w niższej cenie.

    Certified repaired - sprzęt naprawiany albo u producenta, albo w innych
    serwisach. Też sprzedawany taniej, w oryginalnych lub zastępczych
    opakowaniach.

    Jakieś 3 tygodnie temu u klienta w rejestratorze monitoringu zaczął
    wariować dysk. Okazało się, że jakaś łajza zainstalowała taki:
    http://zapodaj.net/271fc14d6ac42.jpg.html
    Jest to dysk naprawiany, sprzedawany później za prawie połowę ceny, ale
    firma instalacyjna nie pisnęła ani słowem o tym. Złodzieje nawet nie
    pomyśleli, aby zainstalować dysk dedykowany do rejestratorów.
    Jak ktoś nie wie, to u oszukańca może taki dysk kupić jako nowy, bo ma
    wszystkie atrybuty: próżniowe opakowanie, czasem pudełko.

    O tym pisałem Ci w poprzednim poście: sprawdź, czy Cię ktoś nie oszukał
    na cenie produktu. Taki dysk powinien być zdecydowanie tańszy.
    Jeszcze jedna uwaga: często takie rzeczy (HDD, grafiki, MB, RAM, itd)
    widzę u klientów z naklejką Action :(
    Znaczy nie klient ma naklejkę, tylko podzespół ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 8. Data: 2015-06-08 22:36:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-08 o 22:27, Adam pisze:
> [...]
    > firma instalacyjna nie pisnęła ani słowem o tym. Złodzieje nawet nie
    > pomyśleli, aby zainstalować dysk dedykowany do rejestratorów.

    Przepraszam, to jednak był dysk do rejestratorów. Pomyliłem się.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2015-06-08 22:52:10
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    tak pewnie dałem dupy, dzięki za wyjaśnienie.

  • 10. Data: 2015-06-09 08:27:11
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-06-08 o 15:54, Adam pisze:

    > Ale takie powinny mieć chyba nowy bieg gwarancji na rok czasu.

    Nie, gwarancja jest przedłużona tylko o czas reklamacji.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl