  • 1. Data: 2015-06-04 23:01:48
    Temat: Problem z plyta MSI MS-7168
    Od: p...@g...com

    Witam,
    Kupilem na Allegro nowa plyte MSI MS-7168 ver. 2.0 wraz z procesorem A64 3200+. Po
    wlozeniu pamieci Kingston DDR400 2 x 512 MB w niebieskie sloty DIMM1 i DIMM2 plyta po
    wyświetleniu logo NEC restartuje sie i nie mozna nic zrobic. Po pozostawieniu jednej
    kosci w slocie DIMM1 dziala stabilnie ale pokazuje napis CHECKING NVRAM i nic sie nie
    dzieje. Korzystalem z grafiki zintegrowanej na plycie, po wlozeniu karty do PCI-E 16x
    monitor pozostawal wygaszony (nie wykrywal sygnalu). Posiadam zasilacz MODECOM FEEL
    400W, sprawne pamieci i karte graficzna. Czy mieliscie moze do czynienia z ta plyta i
    mozecie cos doradzic? Nie mam juz pomyslow i zwracam sie do Panstwa z prosba o pomoc.
    Pozdrawiam.

    Piotrek

  • 2. Data: 2015-06-04 23:14:41
    Temat: Re: Problem z plyta MSI MS-7168
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ja bym zaczął od tego feela - ma bardzo dobrą opinię wśród powskich
    kolegów z unii europejskiej...

  • 3. Data: 2015-06-05 00:44:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 04.06.2015 o 23:01, p...@g...com pisze:
> [...]
    > Po pozostawieniu jednej kosci w slocie DIMM1 dziala stabilnie ale pokazuje
    > napis CHECKING NVRAM i nic sie nie dzieje.

    To w końcu działa stabilnie czy nic się nie dzieje?

    No chyba że jesteś z tej szkoły gdzie uczą, że "pacjent stabilny" może
    także oznaczać zwłoki ;->

    Płyta wydaje z siebie jakieś diagnostyczne piski lub wyświetla kod statusu?

    Tu masz ściągawkę: https://forum-en.msi.com/faq/article/bios-beep-codes

    PS: zawijaj wiersze

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 4. Data: 2015-06-05 08:53:35
    Od: p...@g...com

    Witam,
    Dziekuje za zainteresowanie tematem. Pisalem wczoraj szybko i byc moze nie wyrazilem
    sie w sposob precyzyjny. Opisze wszystko jeszcze raz

    1) MOBO MSI MS-7168 ver. 2.0
    2) CPU A64 3200+
    3) RAM 2 kosci po 512 MB kazda DDR400 Kingston

    Plyta po wlozeniu 2 kosci w 2 sloty oznaczone niebieskim kolorem ciagle sie resetuje
    po wyswietleniu logo NEC.

    Dziala na jednej kosci pamieci, pozwala wejsc do BIOS, jednak zamiast bootowania z
    dysku wyswietla napis CHECKING NVRAM i sie zawiesza.

    Glosnik systemowy nie wydaje zadnych dzwiekow, nie ma zadnych komunikatow o bledach.

    Sprobuje dzisiaj zresetowac BIOS za pomoca zworki. Czy przed wlozeniem karty
    graficznej do slotu PCI-E musze wylaczyc karte zintegrowana? Nie znalazlem zadnej
    zworki, wydaje mi sie ze plyta powinna wykryc karte automatycznie ale moze sie myle.
    Pozdrawiam.

    Piotrek

  • 5. Data: 2015-06-05 14:44:41
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Uzytkownik <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    ps.com...

> [...]
    > bootowania z dysku wyswietla napis CHECKING NVRAM i sie zawiesza.
    >
    > Glosnik systemowy nie wydaje zadnych dzwiekow, nie ma zadnych komunikatow

    A wogóle speaker dziala? Jak komp czesciowo startuje przy jednym module
    pamieci to sprawdz jak sie zachowuje wogóle bez pamieci - wtedy speaker
    powinien piszczec.

  • 6. Data: 2015-06-05 18:47:35
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-06-05 o 08:53, p...@g...com pisze:
> [...]
    zworki, wydaje mi sie ze plyta powinna wykryc karte automatycznie ale moze sie myle.

    Często w BIOS-ie jest opcja startu: grafika zintegrowana/PCI

    Spróbuj jeszcze zainstalować kości pamięci w różnych bankach.

    A tak w ogóle, to chyba jest produkt MSI ale dla innej firmy.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2015-06-06 01:12:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]
    >
    > Dziala na jednej kosci pamieci, pozwala wejsc do BIOS, jednak zamiast
    > bootowania z dysku wyswietla napis CHECKING NVRAM i sie zawiesza.

    Kości, czy moduły?

  • 8. Data: 2015-06-07 21:15:56
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    > Kupilem na Allegro [...]

    Hmm, dlaczego tak duży odsetek postów opisujących problemy zaczyna się od
    tej właśnie frazy? ;->

    > nowa plyte

    nowa =/= sprawna. Zwłaszcza na (za przeproszeniem) Allegro.

    > MSI MS-7168 ver. 2.0 wraz z procesorem A64 3200+.

    W przypadku płyty o tak archaicznej konstrukcji nie ma mowy o "nowa". W
    najlepszym przypadku jest to jakiś magazynowy "leżak", a najprawdopodobniej
    jest wypruta z - cytuję: "firmowych komputerów, gdzie uszkodzeniu uległ
    zasilacz". Zwróć to czym prędzej, jeśli czcigodny "sprzedawca" dał taką
    możliwość.

    JoteR