eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodygrubość bieżnia i wiek opon a przyczepnośćRe: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
    Date: Thu, 09 Apr 2015 11:05:27 +0200
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 30
    Message-ID: <mg5fcn$e3r$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1428570327 14459 83.15.205.22 (9 Apr 2015 09:05:27
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Apr 2015 09:05:27 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.5.0
    In-Reply-To: <mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2559604
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2015-04-09 o 08:17, megrims pisze:
    > Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
    > na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
    > wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
    > wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
    > przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
    > i napęd na 2 osie?

    Płytki bieżnik ma znaczenie w zasadzie jedynie w połączeniu z wodą.
    Stwardniała guma - najczęściej. Proces wulkanizacji jest zatrzymywany,
    ale nie przerywany. Z wiekiem guma się starzeje, tracąc na
    przyczepności. Można spróbować troszkę "zeszlifować" wierzchnią warstwę
    - jeśli opona była przechowywana w złych warunkach, to może tylko
    powierzchniowo się utwardziła. Oczywiście zdjęcie wierzchniej warstwy to
    nie zjechanie całego bieżnika, tylko raczej ułamka milimetra po grubości.
    Jeszcze kolejna przyczyna: stosowanie różnego rodzaju "nabłyszczaczy"
    lub "mleczek" do konserwacji opon. Niektóre potrafią znacznie obniżyć
    współczynnik tarcia - znam przypadek, że po asfalcie jeździło się jak po
    mokrej trawie.

    Czy w Twoim Cl dyfer ma wiskozę?

    Ja czasem też miewam problemy z utrzymaniem mocy w ryzach, przesiadając
    się z jakiegoś Subaraka do "ośki" - jednak cztery koła potrafią dużo więcej.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: