-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Date: Thu, 09 Apr 2015 11:05:27 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 30
Message-ID: <mg5fcn$e3r$1@usenet.news.interia.pl>
References: <mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1428570327 14459 83.15.205.22 (9 Apr 2015 09:05:27
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Apr 2015 09:05:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.5.0
In-Reply-To: <mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2559604
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-04-09 o 08:17, megrims pisze:
> Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
> na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
> wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
> wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
> przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
> i napęd na 2 osie?
Płytki bieżnik ma znaczenie w zasadzie jedynie w połączeniu z wodą.
Stwardniała guma - najczęściej. Proces wulkanizacji jest zatrzymywany,
ale nie przerywany. Z wiekiem guma się starzeje, tracąc na
przyczepności. Można spróbować troszkę "zeszlifować" wierzchnią warstwę
- jeśli opona była przechowywana w złych warunkach, to może tylko
powierzchniowo się utwardziła. Oczywiście zdjęcie wierzchniej warstwy to
nie zjechanie całego bieżnika, tylko raczej ułamka milimetra po grubości.
Jeszcze kolejna przyczyna: stosowanie różnego rodzaju "nabłyszczaczy"
lub "mleczek" do konserwacji opon. Niektóre potrafią znacznie obniżyć
współczynnik tarcia - znam przypadek, że po asfalcie jeździło się jak po
mokrej trawie.
Czy w Twoim Cl dyfer ma wiskozę?
Ja czasem też miewam problemy z utrzymaniem mocy w ryzach, przesiadając
się z jakiegoś Subaraka do "ośki" - jednak cztery koła potrafią dużo więcej.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.15 17:07 Cavallino
- 09.04.15 18:05 J.F.
- 09.04.15 19:56 Cavallino
- 09.04.15 21:05 J.F.
- 09.04.15 22:33 megrims
- 09.04.15 22:42 megrims
- 09.04.15 23:01 Adam
- 09.04.15 23:07 megrims
- 09.04.15 23:13 Adam
- 09.04.15 23:16 megrims
- 09.04.15 23:33 RoMan Mandziejewicz
- 09.04.15 23:58 Adam
- 10.04.15 00:21 RoMan Mandziejewicz
- 10.04.15 02:34 Pawel O'Pajak
- 10.04.15 05:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=