-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.interia.pl!not-for-mail
From: Adam <a...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: grubość bieżnia i wiek opon a przyczepność
Date: Thu, 09 Apr 2015 11:05:27 +0200
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 30
Message-ID: <mg5fcn$e3r$1@usenet.news.interia.pl>
References: <mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl>
NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: usenet.news.interia.pl 1428570327 14459 83.15.205.22 (9 Apr 2015 09:05:27
GMT)
X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 9 Apr 2015 09:05:27 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.2; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.5.0
In-Reply-To: <mg55i7$plc$1@usenet.news.interia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2559604
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2015-04-09 o 08:17, megrims pisze:
> Odnoszę wrażenie, że w Cl'u ciągle mi się ślizgają opony
> na tylnej osi i mruga kontrolka ESP. Czy zmniejszona przyczepność
> wynika ze zużytego bieżnika (do czujników jeszcze 2-3 mm) czy
> wieku opony (stwardniała guma). Czy może mi się wydaje, bo
> przez ostatnie pół roku jeździłem autem, które ma pierdolnięcie
> i napęd na 2 osie?
Płytki bieżnik ma znaczenie w zasadzie jedynie w połączeniu z wodą.
Stwardniała guma - najczęściej. Proces wulkanizacji jest zatrzymywany,
ale nie przerywany. Z wiekiem guma się starzeje, tracąc na
przyczepności. Można spróbować troszkę "zeszlifować" wierzchnią warstwę
- jeśli opona była przechowywana w złych warunkach, to może tylko
powierzchniowo się utwardziła. Oczywiście zdjęcie wierzchniej warstwy to
nie zjechanie całego bieżnika, tylko raczej ułamka milimetra po grubości.
Jeszcze kolejna przyczyna: stosowanie różnego rodzaju "nabłyszczaczy"
lub "mleczek" do konserwacji opon. Niektóre potrafią znacznie obniżyć
współczynnik tarcia - znam przypadek, że po asfalcie jeździło się jak po
mokrej trawie.
Czy w Twoim Cl dyfer ma wiskozę?
Ja czasem też miewam problemy z utrzymaniem mocy w ryzach, przesiadając
się z jakiegoś Subaraka do "ośki" - jednak cztery koła potrafią dużo więcej.
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.15 17:07 Cavallino
- 09.04.15 18:05 J.F.
- 09.04.15 19:56 Cavallino
- 09.04.15 21:05 J.F.
- 09.04.15 22:33 megrims
- 09.04.15 22:42 megrims
- 09.04.15 23:01 Adam
- 09.04.15 23:07 megrims
- 09.04.15 23:13 Adam
- 09.04.15 23:16 megrims
- 09.04.15 23:33 RoMan Mandziejewicz
- 09.04.15 23:58 Adam
- 10.04.15 00:21 RoMan Mandziejewicz
- 10.04.15 02:34 Pawel O'Pajak
- 10.04.15 05:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=