  • Data: 2010-10-27 16:41:04
    Temat: Re: gramofon Fonica GS 464 - lampka stroboskopu
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Am 27.10.2010 18:33, schrieb Jarosław Sokołowski:

    > Koniecznie czerwonym?

    Osobiście mi się bardziej podoba. Zielona też może być. Niebieska za
    bardzo bije po oczach, a biała to taka, no biała ;-).

    > Na kwarcu, to jeszcze, ale to 555 to by trzeba jakoś skalibrować na
    > 100 Hz. I wierzyć, że z czasem potencjometr nie popłynie. Równie dobrze
    > można skalibrowac obroty silnika i nie ruszać ustawień.

    > Jeszcze lepiej dodać jakiś układ kształtujący, żeby błyski były krótkie.
    > Jeśli nie elektroniczny, to choćby jakiś obwód różniczkujący przebieg
    > prostokątny zrobiony z obciętego sinusa.

    Nie trzeba. A jak się koniecznie chce, to można wstawić do tego graetza
    szeregowo diodę zenera, opornik i LEDa.

    > Się stłukła?

    Kupić nową? Uważam, że neonówki ładnie świecą no i są ekonomiczniejsze,
    bo prawie nie pobierają prądu.

    Waldek