  • 1. Data: 2011-01-16 07:10:37
    Temat: gps z komorki plus komputer
    Od: "Szymon" <s...@o...eu>

    Witam,

    Chcialem zapytac czy da rade uzyc gps'a w komorce jako urzadzenie z ktorego
    bedzie korzystal komputer przenosny? Chodzi po prostu o to, ze jest program
    na komputerze, ktory wymaga urzadzenia gps podlaczonego z zewnatrz.
    Telefon to albo Nokia Navigator albo E52.
    Dziekuje z gory za pomoc.
    --
    _____________
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2011-01-16 09:51:55
    Temat: Re: gps z komorki plus komputer
    Od: Michał Rolka <u...@...rolka.info>

    W dniu 2011-01-16 08:10, Szymon pisze:
> [...]
    > na komputerze, ktory wymaga urzadzenia gps podlaczonego z zewnatrz.
    > Telefon to albo Nokia Navigator albo E52.

    Sprawd

  • 3. Data: 2011-01-16 17:54:09
    Od: "Szymon" <s...@o...eu>

    > Sprawd ExtGPS
    > http://www.symarctic.com/beta/static.php?page=extgps
    _download
    > Ja tego nie sprawdzaem, bo moja E70 nie ma wbudowanego GPS.
    >
    > --
    > Micha Rolka
    > http://mrc.tychy.pl/

    No udalo sie uruchomic program na Noki E52 ale nadal ze blutooth nie
    polaczony, jedynie polaczyl sie z satelita.
    Czy moglbys wytlumaczyc mi krok po kroku co nalezy zrobic. Na laptopie nie
    mam zadnej aplikacji do odbioru z gps'a z komorki. Polecisz cos?
    I jeszcze jedno jezeli jest mozliwosc to czy sa na model E52 jakies
    programy, kore sledzily i zapisywaly by pozycje gps'a? Chcialbym pozniej np
    taka trase jaka przebylem naniesc na mape lacznie z czasem o ktorej gdzie
    bylem.

    Pozdrawiam
    Szymon

  • 4. Data: 2011-01-17 23:27:17
    Od: Michał Rolka <u...@...rolka.info>

    W dniu 2011-01-16 18:54, Szymon pisze:
> [...]
    > Czy moglbys wytlumaczyc mi krok po kroku co nalezy zrobic. Na laptopie nie
    > mam zadnej aplikacji do odbioru z gps'a z komorki. Polecisz cos?

    Z tym jest dość cienko. Zdaje się, że Google Earth z jakimś pluginem to
    potrafi. Ale musi mieć połączenie z internetem. QGIS ma w menu opcję
    śledzenia GPS, ale tego jeszcze nie testowałem, a poza tym to program
    trochę do czegoś innego.

> [...]
    > taka trase jaka przebylem naniesc na mape lacznie z czasem o ktorej gdzie

    Z tym też jest cienko :( Może tu coś znajdziesz
    http://www.maps-gps-info.com/fgpfwmobile.html#Symbia
    n ja odpuściłem po
    paru próbach i korzystam z płatnego CellPos
    http://www.viking.tm/product.php?id=5 który też służy do czegoś innego,
    ale przynajmniej robi porządne logi (chociaż bez współrzędnej Z).

    --
    Michał Rolka
    http://mrc.tychy.pl/