  • 31. Data: 2015-11-09 23:41:09
    Temat: Re: gotowy mostek czy 4 diody?
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 8 Nov 2015 01:22:36 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Impedancja termiczna. Mnie też się kiedyś wydawało, że IMS
    > uchroni mnie od przegrzewania się elementów. A potem przez
    > kilka dni nosiłem na czole niewielki ślad po kawałku obudowy
    > tranzystora w DPACK testowanego na okoliczność zwarcia i mi
    > się przestało wydawać.

    Wiesz, w zasadzie te kilkadziesiąt sekund by mi wystarczyło gdyby było
    powtarzalne. Maszyna, która będzie tym zasilana, szarpie 70-80A na
    rozruchu (na ogół kilkanaście sekund) a potem 20-30A non stop. Taki urok
    zasilania na 12V...
    > 60A to pikuś, podobny drucik w tranzystorach IR przenosi 195A.
    > A że w warunkach chłodzenia w mieszance ciekłych węglowodorów
    > wrzących w 25 stopniach Celsiusza, to już w innym pdf napisane. :-)

    Dla wybranego przeze mnie profilu radiatora wychodzi mi w najlepszym
    przypadku jeśli dobrze liczę ok. 35A prądu ciągłego. Zobaczymy jak to
    wyjdzie w praktyce. Ciekaw jestem swoją drogą jak taki mostek by się
    sprawował:
    http://www.sklep.cyfronika.com.pl/pl/p/MG1001200Z-Mo
    stek-prostowniczy-100A,-1200V/32000
    albo taki:
    http://inelsc.pl/pl/p/Mostek-prostowniczy-100A-1600V
    /5737

    Ten drugi w takiej samej obudowie występuje również w wersji na 200A ale
    nie wierzę, że tych kilka żeberek odprowadzi taką moc. Póki co padły nam
    3 sztuki z tego typu ale na 100A.
    > I tak skończysz na prostowniku synchronicznym. ;-P
    > Ale napisz koniecznie, co uzyskałeś. BTW, ja stosowałem
    > 4x takie diody, po zwarciu anod.

    Diody dotarły dziś ale na sam koniec dnia. Cienką blachę miedzianą na
    wzmocnienie ścieżek mam, będzie lutowana na sztorc. Jutro montaż i testy
    niszczące ;) Jeśli te diody nie dadzą rady to chyba skończy się na
    diodach śrubowych na 70A z Laminy i zamianie układu Greatza na uklad z
    dwiema diodami i wykorzystaniem dwóch połówek uzwojenia wtórnego.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 32. Data: 2015-11-10 09:29:22
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-11-09 o 23:32, badworm pisze:

    > Coś tego typu miałem ale na 30A:
    > http://www.tme.eu/pl/details/kbpc5010f/mostki-jednof
    azowe-diodowe-kwadratowe/dc-components/kbpc5010/

    No to masz:
    1.1V*50A*2*2K/W=220K
    A na 30A ma trochę większą rezystncję termiczną. *2 bo jak zrozumiałem
    co pisałeś - zwarłeś wyjście mostka, czyli prąd szedł przez dwie diody.
    Wszystko się zgadza. A że ma się to trochę mało do deklarowanego prądu...

    Pozdrawiam

    DD

  • 33. Data: 2015-11-10 13:32:14
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > A na 30A ma trochę większą rezystncję termiczną. *2 bo jak zrozumiałem
    > co pisałeś - zwarłeś wyjście mostka, czyli prąd szedł przez dwie diody.
    > Wszystko się zgadza. A że ma się to trochę mało do deklarowanego prądu...

    Pytanie, czy zasilał prądem zmiennym, czy stałym. Ja póki co w napięcia
    przebicia wierzę, ale w prądy/moce już znacznie mniej. Niestety i tu
    w końcu weszło PMPO. :-(

    Ciekawe jest np. reklamowanie MOSFETów na 400+A z adnotacją
    (180A -- package limited). Czyli co, chcąc uzyskać parametry
    z datasheetu mam sobie śrubokrętem wydłubać strukturę?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 34. Data: 2015-11-10 13:43:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >(180A -- package limited). Czyli co, chcąc uzyskać parametry
    >z datasheetu mam sobie śrubokrętem wydłubać strukturę?

    No wiesz - przez chwile zniosa 400A.
    A jak zanurzysz w lodowatej solance, to moze i dluzej :-)

    Poza tym - dzieki temu wiesz, ze najpierw spali sie bezpiecznik :-)

    J.

  • 35. Data: 2015-11-10 13:54:45
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > No wiesz - przez chwile zniosa 400A.

    Niezupełnie, na to jest osobna linijka w "absolutach" i jest rzędu 1500A.

    > Poza tym - dzieki temu wiesz, ze najpierw spali sie bezpiecznik :-)

    Niekoniecznie, bo dla sensownych napięć i czasów prądy zwarciowe
    bywają nikczemnie małe -- niedawno rozmawialiśmy o Safe Operating
    Area.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 36. Data: 2015-11-10 15:09:47
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-11-10 o 13:32, Piotr Wyderski pisze:

    > Pytanie, czy zasilał prądem zmiennym, czy stałym. Ja póki co w napięcia
    > przebicia wierzę, ale w prądy/moce już znacznie mniej. Niestety i tu
    > w końcu weszło PMPO. :-(

    Sam pisałem żeby uważnei czytać... ;)
    A w uwadze jest, że rezystancja termiczna jest "na nogę" (?). Czyli że
    niby na diodę? No to dla mostka 35A mamy:
    1.1V*50A*2.2K/W=121K
    Czyli dla temperatury obudowy > 30 stopni przekraczmy parametry
    znamionowe. I teraz mi się wszystko zgadza.

    > Ciekawe jest np. reklamowanie MOSFETów na 400+A z adnotacją
    > (180A -- package limited). Czyli co, chcąc uzyskać parametry
    > z datasheetu mam sobie śrubokrętem wydłubać strukturę?

    A widziałem coś podobnego, ale tam były struktury pakowane do różnych
    obudów i przy niektórych była tego typu adnotacja. Po prostu informacja,
    że masz taką samą strukturę tylko w innej obudowie.
    Ja na razie takich prądów unikam, chociaż coraz trudniej.

    Pozdrawiam

    DD

  • 37. Data: 2015-11-10 15:54:43
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Dariusz Dorochowicz wrote:

    > A widziałem coś podobnego, ale tam były struktury pakowane do różnych
    > obudów i przy niektórych była tego typu adnotacja.

    To by była jakaś teoria, ale popatrz na np. IRFB7430PbF.
    Występuje tylko w TO-220 i ma 409A(1) silicon limited oraz
    195A package limited. Ta jedynka też jest bardzo ciekawa:

    (1) Calculated continuous current based on maximum allowable junction
    temperature. Bond wire current limit is 195A. Note that current
    limitations arising from heating of the device leads may occur with
    some lead mounting arrangements.

    To nawet nie jest wynik jakiegoś pomiaru...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 38. Data: 2015-11-10 18:30:43
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2015-11-10 o 15:54, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > some lead mounting arrangements.
    >
    > To nawet nie jest wynik jakiegoś pomiaru...

    A widzisz, nie napisałeś najważniejszego. Dalej masz informację, że jak
    chcesz więcej wiedzieć, to masz zajrzeć do AN-1140. Dzisiaj za bardzo
    wieje, wiec tylko rzuciłem okiem co tam jest, ale lektura wydaje się
    warta przeczytania (jeżeli ktoś korzysta z takich przyrządów).

    Pozdrawiam

    DD

  • 39. Data: 2015-11-10 19:41:08
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Tuesday, November 10, 2015, 1:32:14 PM, you wrote:

> [...]
    > (180A -- package limited). Czyli co, chcąc uzyskać parametry
    > z datasheetu mam sobie śrubokrętem wydłubać strukturę?

    Nie. Możesz używać prądu 400A w krótkich impulsach, pamiętając, żeby
    prąd skuteczny nie przekroczył 180A. To daje maksymalne wypełnienie na
    poziomie 20% - wcale nie tak mało.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 40. Data: 2015-11-11 23:50:30
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 10 Nov 2015 13:32:14 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

    > Pytanie, czy zasilał prądem zmiennym, czy stałym. Ja póki co w napięcia
    > przebicia wierzę, ale w prądy/moce już znacznie mniej. Niestety i tu
    > w końcu weszło PMPO. :-(

    Przemiennym więc wszystkie 4 diody w mostku były równo obciążone i
    pracowały na zmianę parami.
    GG#2400455 ICQ#320399066