  • 1. Data: 2011-09-11 13:37:22
    Temat: golf iv - jaki wahacz?
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    Witam,

    Muszę wymienić z przodu wahacz - widze spory wybór - jaki waszym zdaniem
    warto zamontować żeby cieszyć się sprawnością długi czas?

    http://e-autoparts.pl/zawieszenie-wahacz-c-100_103.h
    tml?id_typu=8799

    Dodatkowe pytanie: co powinieniem jeszcze kupić, by dać mechanikowi
    kompletny zestaw do wymiany? Jakieś sworznie czy co tam? ;-)

    Dzięki z góry

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 2. Data: 2011-09-11 13:38:04
    Temat: Re: golf iv - jaki wahacz?
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-09-11 13:37, Ireneusz Brycki pisze:
> [...]
    >
    > Dodatkowe pytanie: co powinieniem jeszcze kupić, by dać mechanikowi
    > kompletny zestaw do wymiany? Jakieś sworznie czy co tam? ;-)

    Wahacze z przodu.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 3. Data: 2011-09-11 14:04:26
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** Ireneusz Brycki pisze tak:

    > Muszę wymienić z przodu wahacz - widze spory wybór - jaki waszym
    > zdaniem warto zamontować żeby cieszyć się sprawnością długi czas?

    a co sie stało ze starym?

    na przykład taki, trzeba dopytać czy sworzeń wchodzi w skład za tę cenę
    czy tylko jest na zdjęciu ;)

    http://e-autoparts.pl/wahacz-zawieszenie-kola-p-1408
    2.html?osCsid=3f4e8f63b7433af917f4b22ba7982273

    > Dodatkowe pytanie: co powinieniem jeszcze kupić, by dać
    > mechanikowi kompletny zestaw do wymiany? Jakieś sworznie czy co
    > tam? ;-)

    nowe śruby można jeśli ma być wypas ;)

    Na szrocie to chyba wyjdą ze cztery za 200zł :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2011-09-11 14:19:04
    Od: Ireneusz Brycki <i...@g...pl>

    W dniu 2011-09-11 14:04, PiteR pisze:

    > a co sie stało ze starym?

    Stary stuka, na kontroli gość powiedział że trzeba wymienić po polecą
    następne elementy.

    --
    Pozdrawiam, Ireneusz Brycki

  • 5. Data: 2011-09-11 14:28:40
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** Ireneusz Brycki pisze tak:

    > Stary stuka, na kontroli gość powiedział że trzeba wymienić po
    > polecą następne elementy.

    Jeśli w Twoim modelu golfa masz takie wahacze jak na zdjęciu z linka
    to te dwie tulejki gumowo-metalowe można wymienić samemu a sworzeń jest
    odkręcany (te trzy śrubki czarne). No chyba że mechanikowi się nie chce
    lub nieopłaca bawić.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 6. Data: 2011-09-11 14:33:27
    Od: PiteR <e...@z...pl>

    na ** p.m.s ** PiteR pisze tak:

> [...]
    > sworzeń jest odkręcany (te trzy śrubki czarne). No chyba że
    > mechanikowi się nie chce lub nieopłaca bawić.

    tu masz foto story ;)
    http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=154137

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 7. Data: 2011-09-11 14:57:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-09-11 14:19, Ireneusz Brycki pisze:

    > Stary stuka, na kontroli gość powiedział że trzeba wymienić po polecą
    > następne elementy.

    Wahacz to jeden kawał metalu i nic w nim stukać nie może.

    Stukać może albo sworzeń między wahaczem a zwrotnicą, albo
    wyrobione/porwane tuleje gumowe mocujące wahacz.
    Każdy z tych elementów można wymieniać osobno.

    Jeżeli problemem był sworzeń, to można wymienić tylko z jednej strony, a
    jeżeli elementy gumowe to należy wymienić je z obu stron.
    Jak wymienisz gumy z jednej strony, to przy przyspieszaniu samochód
    będzie skręcał w jedną stronę, przy hamowaniu w drugą.

    Jeżeli w nowym wahaczu będą założone nowe tuleje gumowe, to j.w. -
    również powinieneś wymienić te po przeciwnej stronie.

  • 8. Data: 2011-09-11 19:41:11
    Od: Olo <a...@d...pl>

    > Stary stuka, na kontroli gość powiedział że trzeba wymienić po polecą
    > następne elementy.

    tak jak Ci przedpiścy podpowiadają - w wahaczu do wymiany tuleje
    metalowo-gumowe lub swożeń, oba elementy wymienialne, więc zmień tylko
    to i przy okazji zastanów się nad zmianą gościa (mechanika) bo albo
    leniwy albo się zwyczajnie nie zna (stawiam na to drugie)...

  • 9. Data: 2011-09-11 20:02:59
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-09-11 19:41, Olo pisze:

> [...]
    > to i przy okazji zastanów się nad zmianą gościa (mechanika) bo albo
    > leniwy albo się zwyczajnie nie zna (stawiam na to drugie)...

    Nie no już nie przesadzaj, jakim trzeba być kretynem żeby nie wiedzieć
    że jeżeli sworzeń się odkręca to prawie pewne że można go wymienić, o
    gumotulejach i poliuretanie nie wspominam bo to normalne że można je
    wymieniać bez zmiany wahacza jako takiego,

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 10. Data: 2011-09-11 20:07:22
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-09-11 20:02, Lewis pisze:

> [...]
    > gumotulejach i poliuretanie nie wspominam bo to normalne że można je
    > wymieniać bez zmiany wahacza jako takiego,

    Tyle, że wątkotwórca nie napisał dlaczego _musi_ wymienić _cały_ wahacz.
    Może gdzieś przyłożył kołem za mocno i ma wahacz wygięty? Co wtedy? W
    imadło, prostować i liczyć, że nie pęknie?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl