  • Data: 2011-12-07 21:07:34
    Temat: Re: gminy i wsie ktore zmigrowaly do innych SN
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.12.2011 18:59, wiwany pisze:

    > Szczytem schizy był fakt, że zmianę techniczną przynależności do SN w
    > gminie Trzemeszno TP zrealizowała 3 lata wcześniej niż Netia.
    > Sąsiedzi drzwi w drzwi mieli inne AB jeśli byli u dwu różnych
    > operatorów.

    Nic niezwykłego. Taki "dualizm" przetrwał do czasów dzisiejszych w dwóch
    gminach powiatu mieleckiego: Wadowice Górne i Radomyśl Wielki.
    Historycznie gminy należały do "starego" województwa tarnowskiego
    (0-14), po reformie znalazły się w województwie podkarpackim. Wszystkie
    "stare" numery obsługiwane przez TP (a nie było ich tam wiele, nawiasem
    mówiąc) nigdy nie doczekały się zmiany strefy z 0-14 na 0-17, gdy w tym
    samym czasie operatorzy alternatywni (bodajże Telefony Dębickie w
    Radomyślu i Polska Telefonika Wiejska w Wadowicach-logo to samo z
    bocianem, tylko dębickie z różowym tłem, a mieleckie z zielonym, po
    połączeniach spółek i zmianie nazwy Teler, by skończyć jako Multimedia
    Polska Południe) stosowali numerację 0-17. Oczywiście taryfikacja między
    numerami 0-14 i 0-17 była "lokalna".

    A dziś mamy numerację zamkniętą i nie ma już sensu tego sprzątać. Nowe
    numery TP zaczynają się na 17. Co ciekawe, niektóre instytucje używają
    dwóch numerów telefonów, np. Policja: 146661017 oraz 175845378.

    Pozdrawiam,
    Marek