  • Data: 2011-12-07 23:42:04
    Temat: Re: gminy i wsie ktore zmigrowaly do innych SN
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    on-forums@yqbz41...
    > Podobno (ale może jest to tylko urban legend) w owych czasach
    > letnie posiadłości prominentów na Mazurach też miały
    > warszawskie numery (z którejś CA na Pięknej - 21 albo 28).

    Bez wielkiej różnicy, 28 na dole, 21 na górze 2 piętra wyżej, pośrodku sala
    WLZów i liczników :) W części budynku obok 29... Chyba nawet jedna
    przełącznica, to i z dowolnej mogli. I robiło się to, wiem, że jednostki
    wyniesione TPSA (i wcześniej PJO PPTiT), z racji chociażby lokalizacji, nie
    bardzo mogły pociągnąć sobie numeru z sieci lokalnej, bo albo nie było, albo
    centrala MB, albo w ogóle, i tak przez telefonistkę. To szło, zdaje się, że
    odpowiednio przygotowanymi nośnymi, podobnie zresztą, po tych samych
    traktach, szło audio do nadajników radiofonicznych. Pewnie jak mieli wolne
    kanały w wiązce, to i jakiegoś ważniaka podpięli, robiło się to, choć
    nieczęsto. Niewykluczone, że korzystano z CWZ - tam były nośne, na CWW były
    chyba tylko trakty cyfrowe (badziewne dosyć, bardzo szumiące) i
    zmiennoprądowe.
    Ale jak pokrosowano, podpupinizowano, to się dało nawet i bez nośnych. Tak
    moja ACMM miała połączenie z centralą w Ursusie - stałoprądowe łącze
    pupinizowane, nie pamiętam ile w wiązce, chyba 15 ACMM-Ursus, nie wiem, ile
    od nich do nas. To zabieramy jedno łacze, z Ursusa też coś pociągniemy - i
    np. do Piastowa by doszło... Tak z dyńki strzelam, jakoś nie mam weny do
    rozgadywania się teraz...