    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: głupoty
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 16 Apr 2021 16:01:02 +0200

    On Fri, 16 Apr 2021 14:13:21 +0200, sirapacz wrote:
    > Podłączyłem też małą czerwoną ledę do akumulatora samochodowego za
    > pomocą kabelków... ja wiem? grubsze niż kynar... druciki z zestawu
    > czeskiego (czechosłowackiego?) Mez-Elektronik.
    > Nie pamiętam, czy zwarłem nogi ledy czy to ona zdołała przenieć energię
    > bez wystrzelenia ale druciki ewidentnie się zaświeciły. W palcach.

    Chyba zwarles nogi.
    Normalnie to LED sie przepala na przerwe.
    A aku samochodowy potrafi zaswiecic znacznie grubszy drut.

    Ja tam kiedys na szybko chcialem zaswiecic LED.
    Podlaczylem wtyczkowy zasilacz bez opornika, bo zasilacz kiepski,
    wydajnosc ma slaba, to wystarczy.

    LED jakos slabo swieci, wiec podnosze napiecie, podnosze ... a ona
    coraz slabiej. Az w koncu zadymila ... zapomnialem, ze przy za duzym
    pradzie LED tak maja ... im wiecej pradu, tym mniej swiatla.

    J.