  • 1. Data: 2013-01-17 16:44:14
    Temat: głowice do tunera satel.
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Jeżeli w trakcie przeszukiwania kanałów poprzez odbiornik satelitarny
    [tuner, dekoder] ma miejsce wyszukiwanie kanałów z różnych transponderów,
    przy czym ukazują się takie z DVB-S oraz z DVB-S2, to: czy przy nabywaniu
    tunera dwugłowicowego [aktualnie posiadam jednogłowicowy] należy wymagać
    tego, iżby takowy odbiornik satelitarny dwugłowicowy posiadał głowice DVB-S
    / DVB-S2 czy też opcja z 2xDVB-S2 jest tą odpowiadającą funkcjonalnie?
    Nadmieniam, iż, póki co, posiadam odbiornik TV kineskopowy.

    Jak to jest z tymi odbiornikami satel. na 'Linuxie', że w opiniach
    pobrzmiewa, iż 'trzeba wykazywać się znawstwem i dalsze wynikające'? Czy
    istotnie jest to jakby ,,koszmar"?

    Czy Ktoś mógłby coś napisać w tych sprawach?

    Pozdrawiam --
    Stephanos

  • 2. Data: 2013-01-18 22:23:07
    Temat: Re: głowice do tunera satel.
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Dzięki za wypowiedź, 'pawell32'...

    Ostatnio zostałem poinformowany, iż w opcji 2xDVB-S2 jest obsługa również
    DVB-S; więc wszystko jasne.

    Skoro już w temacie, to zapytałbym -
    Mając dwa modele odbiorników satelitarnych:
    VU+ ULTIMO Triple
    Opis np. tutaj -
    http://www.hollex.pl/odbiorniki-linux-hd/1971-odbior
    nik-vu-ultimo-triple-tuner-hdtv
    oraz Topfield SRP-2410 HD PVR dysk HDD 500 GB
    Opis np. tutaj -
    http://www.hollex.pl/odbiorniki-hd/odbiornik-hd-pvr-
    z-dyskiem/1639-odbiornik-topfield-srp-2410-pvr-500gb

    który byś mnie polecił?
    Multimedialność niekoniecznie pożądana. Bardziej: bezproblemowa praca z
    modułem i kartą Cyfra+ czy innym modułem i kartą płatnej TV; możliwość
    nagrywania jednego [ew. dwóch] programów z różnych transponderów i
    ,,skakanie" po innych dalszych [z różnych transponderów]. Bezproblemowe
    nagrywanie na wszelkie nośniki.

    Pozdrawiam -
    Stephanos

  • 3. Data: 2013-01-24 15:21:54
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik s...@p...onet.pl napisał:
    > Jak to jest z tymi odbiornikami satel. na 'Linuxie', że w opiniach
    > pobrzmiewa, iż 'trzeba wykazywać się znawstwem i dalsze wynikające'? Czy
    > istotnie jest to jakby ,,koszmar"?

    To zależy od softu.
    Jak weźmiesz tuner z Enigmą to rzeczywiście trzeba trochę poczytać fora
    internetowe, aby zrobić cokolwiek. Ale już np. klony Fortisa mają
    obsługę jak zwykłego tunera. Przykładowo Sky S@t Royal, Octagony itp.

  • 4. Data: 2013-01-24 23:08:40
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" napisał w wiadomości grup

[...]

    Stephanos:
    Oto notka odnośnie FORTIS SKY S@T ROYAL HS 8200
    MULTIMEDIALNY DEKODER TELEWIZJI SATELITARNEJ HD PVR,
    Z DOSTĘPEM DO INTERNETU,
    SYSTEM LINUX,
    vide:
    http://www.profan.com.pl/sklep/k1,1/k2,4,tunery_sate
    litarne/k3,18,tunery_hdtv_pvr/id,1368,fortis_sky_st_
    royal_hs_8200.html
    czyli jednak... LINUX, nie zaś "zwykły".

    Octagon SF-1028P TWIN
    notka: Open-Source Linux System

    Jednak przy odbiorniku
    Miraclebox 9 Twin HD PVR
    czytamy: Możliwość instalacji Enigma2 zamiast normalnego oprogramowania.
    czyli: wynika, iż jest w owym Miraclebox/ie/ "normalne oprogramowanie"...

    A tak w ogóle: co to jest to owe "normalne oprogramowanie"? Normalne, czyli
    jakie?

    Pozdr. --
    Stephanos

  • 5. Data: 2013-01-24 23:39:00
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 24 Jan 2013 23:08:40 +0100, s...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    litarne/k3,18,tunery_hdtv_pvr/id,1368,fortis_sky_st_
    royal_hs_8200.html
    > czyli jednak... LINUX, nie zaś "zwykły".

    n-recorder też ma linuxa.
    I zrób z nim cokolwiek, poza całkowitym wywaleniem i wgraniem Enigmy...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 6. Data: 2013-01-25 06:14:56
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik s...@p...onet.pl napisał:
    > A tak w ogóle: co to jest to owe "normalne oprogramowanie"? Normalne,
    > czyli jakie?

    Np. dostarczone przez producenta, czyli znajdujące się w odbiorniku w
    chwili kupna.
    To czy to jest linux czy nie, nie ma takiego wielkiego znaczenia. Ważne,
    jaka jest obsługa z pilota. W przypadku Fortisa jest praktycznie taka
    sama (w sensie prostoty), jak przy nie-linuxowych odbiornikach.

  • 7. Data: 2013-01-25 13:23:03
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" napisał w wiadomości grup

> [...]

    jaka jest obsługa z pilota. W przypadku Fortisa jest praktycznie taka
    sama (w sensie prostoty), jak przy nie-linuxowych odbiornikach.

    W przypadku modelu 'Fortis 8200', jest pewien szkopuł, powiedzmy.

    Dekodowanie audio Dolby AC-3, MPEG-1 Layer 1/2, MPEG-2 Layer 2
    ze strony:
    http://www.profan.com.pl/sklep/k1,1/k2,4,tunery_sate
    litarne/k3,18,tunery_hdtv_pvr/id,1368,fortis_sky_st_
    royal_hs_8200.html

    BRAK jest MPEG-4

    bo np. w modelu --
    Octagon SF-1028P TWIN
    mamy: Decoding AC 3, MPEG-4 (AAC-HE), MPEG-1, Layer 1, 2 and 3
    ze strony --
    http://www.naj-taniej.pl/index.php?category_id=1&pag
    e=shop.product_details&product_id=12&Itemid=53&optio
    n=com_virtuemart&vmcchk=1&Itemid=53

    Stephanos

  • 8. Data: 2013-01-25 16:18:25
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik s...@p...onet.pl napisał:
    > W przypadku modelu 'Fortis 8200', jest pewien szkopuł, powiedzmy.
    > BRAK jest MPEG-4

    Jak chcesz tani i dobry klon Fortisa z mpeg4 to zainteresuj się Sky S@t
    Royal. IMO bardzo fajny odbiornik.

  • 9. Data: 2013-01-25 23:54:00
    Od: <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" napisał w wiadomości grup

    Jak chcesz tani i dobry klon Fortisa z mpeg4 to zainteresuj się Sky S@t
    Royal. IMO bardzo fajny odbiornik.

    Stephanos:
    Możliwe, iż model sugerowany mnie - przez BZ - jest takim, o jaki mnie
    chodzi... Być może.

    Jednak bezsprzecznie ów jest na Linuxie. Nie determinuje to jakiejś wielkiej
    'komplikacji', bynajmniej. Samo wyrażenie "Linux" -- nie musi bowiem
    wywoływać jakiegoś uczucia strachu niemal. Bo i tak potem liczy się tzw.
    prostota obsługi.
    Tym sposobem, to np. w przypadku modeli Octagon 1028 oraz VU-ULTIMO też
    zapewniano i uspokajano mnie, że żadne tam komplikacje w obsługiwaniu owych
    nie istnieją. Czyli byłyby: "Strachy na Lachy".
    Mnie niekoniecznie zależy na cenach -- typu te za Fergusona -- lecz bardziej
    na funkcjonalności, niezawodności oraz stosunkowej prostocie obsługi.
    Oczywiście: nie optuję za cenami w rodzaju ponad 2000zł...
    Nagrywam jeden, dwa programy z różnych transponderów oraz w tym czasie
    oglądam bezproblemowo metodą nawet "skakania" po innych kanałach z różnych
    transponderów. Optuję za modelami bezdyskowymi; takimi, gdzie są możliwości
    włożenia dwóch modułów i kart w owe na TV płatne, w tym zwłaszcza na
    całkowicie bezproblemowy odbiór Cyfra+.
    Z tego, co podpowiadał mnie jeden z moich kolegów, dobrym rozwiązaniem
    byłoby dla mnie opcja: dwie głowice DVB-S -- DVB-S/S-2 [ew. 2xDVB-S2] oraz
    DVB-T.

    Pozdr. --
    Stephanos

  • 10. Data: 2013-01-26 10:27:59
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

> [...]
    > też zapewniano i uspokajano mnie, że żadne tam komplikacje w
    > obsługiwaniu owych nie istnieją. Czyli byłyby: "Strachy na Lachy".

    Octagon 1028 i Sky S@t Royal to w zasadzie to samo.
    VU-coś tam są na Enigmie i IMO tu obsługa jest nieco trudniejsza.
    Przykładowo w niektórych odbiornikach trzeba samemu zainstalować obsługę
    czytnika kart, a w Royalu Conax działa od ręki.

    Sky S@t Royal bez dysku był za 1200 zł. Z dyskiem 1 TB poniżej 2000.

    > Nagrywam jeden, dwa programy z różnych transponderów oraz w tym
    > czasie oglądam bezproblemowo metodą nawet "skakania" po innych
    > kanałach z różnych transponderów. Optuję za modelami bezdyskowymi;

    Nagrywasz bez dysku?? ;-)

    Sky S@t Royal ma 2 czytniki kart i chyba 2 kieszenie na moduły.