  • 1. Data: 2010-10-12 08:30:58
    Temat: generowanie impulsow
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    potrzebowalbym podlaczyc do PC uklad do generowania impulsow o czasie
    trwania 100, 200, 300, 500,800 ms (co sekunde inny) - dokladnosc czasu
    trwania impulsu +/-10ms

    wyobrazam sobie to tak, ze PC na rs-232 lub centronics ustawia bity
    (3bity) i na podstawie tych bitow, generowany jest impuls o czasie
    trwania np. wg wagi ustawionych bitow

    001 - 100ms
    010 - 200ms
    011 - 300ms
    100 - 500ms
    itp.

    jaki uklad czasowy zastosowac? Czy sa jakies uklady (proste) aby
    zaprogramowac bitowo dlugosc trwania impulsow a nastepnie wybierac
    impuls do wygenerowania?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2010-10-12 09:07:32
    Temat: Re: generowanie impulsow
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 12.10.2010 10:30, a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > wyobrazam sobie to tak, ze PC na rs-232 lub centronics ustawia bity
    > (3bity) i na podstawie tych bitow, generowany jest impuls o czasie
    Centronics umarł - nie wiem, czy jest sens w niego wchodzić.

    > jaki uklad czasowy zastosowac? Czy sa jakies uklady (proste) aby
    > zaprogramowac bitowo dlugosc trwania impulsow a nastepnie wybierac
    > impuls do wygenerowania?
    Dowolny attiny. Konfigurujesz mu seriala - po odebraniu słowa dekoduje,
    sprawdza poprawność i wystawia impuls.

    Michoo

  • 3. Data: 2010-10-12 09:19:04
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@a...control.slupsk.pl>

> [...]
    >
    > potrzebowalbym podlaczyc do PC uklad do generowania impulsow o czasie
    > trwania 100, 200, 300, 500,800 ms (co sekunde inny) - dokladnosc czasu

    Takie coś można by generować sprzętowo RS-em 232 dobierając odpowiednio
    prędkość transmisji i kombinację wysyłanych bitów.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-10-12 10:28:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Centronics umarł - nie wiem, czy jest sens w niego wchodzić.

    W najprostszych przypadkach moze jeszcze warto - szczegolnie gdy za
    5 zl dostaniesz kabelek USB-Centronics i np
    wystarczy podpiac kilka prostych timerow, albo nawet jeden 10ms - a
    impulsy generowac wysylajac odpowiednio dlugi ciag znagow na
    drukarke.

    > Dowolny attiny. Konfigurujesz mu seriala - po odebraniu słowa
    > dekoduje,

    Albo pojsc z czasem, postepem iosiagnieciami i poszukac procka USB.
    Ewentualnie poczytac o Igor plug
    http://www.cesko.host.sk/IgorPlugUSB/IgorPlug-USB%20
    (AVR)_eng.htm

    J.

  • 5. Data: 2010-10-12 10:34:54
    Od: a...@p...pl

    czesc,

    to sa jakies eksperymenty i myslalem o ukladzie, ktory sam z siebie
    generuje impuls a pc jest tylko do pobudzania (popychania). Potem
    zamiast PC bylby uC, ktory tez pobudzalby generacje impulsu zamiast
    zajmowac sie jego generacja.

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2010-10-12 19:01:28
    Od: "Czesiek" <a...@v...pl>

    Na poczatek mozesz przetestowac to:

    Jest tam schemat przystawki na RS232 i program nia sterujacy. mozesz ustawic
    2 wyjscia jako generatory.

    Uzytkownik <a...@p...pl> napisal w wiadomosci

  • 7. Data: 2010-10-19 21:52:12
    Od: a...@p...pl

    dzieki za namiary, ale caly czas sie zastanawiam jak szybko moge
    sterowac takimi sygnalami z RS'a lub Centronicsa? Bo w gre wchodzi
    tutaj czas:

    1 -- czas trwania w ms -- 0

    ustawiam flage na 1 i za chwile sciagam.....

    1. pomysl - pc wyzwala uklad czasowy
    2. pomysl - pc sam generuje impuls o czasie trwania ms (od 100 do
    800ms)

    --
    ThinkXtra