  • Data: 2010-09-07 09:43:50
    Temat: Re: generatory w elektrowni - maja sie trudniej czy nie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisal w wiadomosci
    news:i64qpt$ds5$1@node1.news.atman.pl...

    > nie, overbooking zaplanowany jest przez energetyke. Ty zglaszasz
    > zapotrzebowanie. Mozesz oczywiscie kupic sobie niby wiecej mocy
    > ale
    > teoretyczna wieksza mozliwosc poboru gdy trafi na zwiekszony
    > pobor na innych
    > osiedlach i tak doprowadzi do zaciemnienia.

    No ale jesli mowa o budynku, to przeciez jego wlasciciele decyduja
    o zamowionej mocy.
    Jesli zamowili za malo - strzela bezpiecznik budynkowy, a
    energetykom nic do tego.
    Jesli zamowili odpowiednio - to wtedy w razie zaciemnienia
    pretensje wiadomo gdzie.

    > urzadzenie elektryczne nie moze sie grzac nadmiernie. Dobrze
    > obliczone
    > zabezpieczenie uniemozliwia grzaniu sie ponad norme.

    Uwazaj - grzanie i temperatura. Jak sie grzanie zaczyna to
    temperatura dopiero narasta.
    A zabezpieczenie pilnuje temperatury.
    Krotki atak czajnikow siec zniesie. Elektrownie niekoniecznie - ale
    nie termicznie tylko
    napedowo i z powodu automatyki.
    A w Anglii ponoc skok w przerwie meczu potrafi wyniesc 10GW ..

    > wydaje mi sie, ze malo kto ociepla sie pradem.

    Bo to drogie. Ale jak to cale osiedle jednak takie ?
    Tez energetycy zaciemnia czy instaluja nowe transformatory ?

    > A czajnik elektryczny ma dosc
    > sporo osob. Znam takie co nie maja ogrzewacza elektrycznego a
    > czajnik maja

    Tylko jak mowie - czajnik dziala krociutko. elementy sieci sie nie
    zdaza nagrzac istotnie.

    J.