  • 11. Data: 2011-08-05 20:41:45
    Temat: Re: generator sinusa 40-80kHz
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 04 Aug 2011 21:06:21 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Oj tam, oj tam.
    >
    >http://www.myplace.nu/avr/minidds/index.htm

    kawal dobrej roboty.

    Przegrysc sie przez kod, wyciac co niepotrzeba, zaprogramowac na stale
    podzialy i podlaczyc do pradu, i bedzie generator.

    Dzieki

    --
    ThinkXtra

  • 12. Data: 2011-08-05 20:48:13
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-08-05 22:41, a...@p...pl wrote:
    > kawal dobrej roboty.
    > Przegrysc sie przez kod, wyciac co niepotrzeba

    LOOP1:
    add r28,r24 ; 1
    adc r29,r25 ; 1
    adc r30,r26 ; 1
    lpm ; 3
    out PORTB,r0 ; 1
    rjmp LOOP1

    I tyle. Reszta to tablice próbek i komunikacja przez rs. Pamiętaj że
    próbki muszą leżeć dokładnie na granicy 256 bajtów.

  • 13. Data: 2011-08-05 23:56:30
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 05.08.2011 22:33, a...@p...pl pisze:
    > a masz moze jakis link do takiego projektu?

    Jest w paczce stm32f10x_stdperiph_lib.zip do pobrania ze stron ST.
    /Project/STM32F10x_StdPeriph_Examples/DAC/DualModeDM
    A_SineWave

    Michoo

  • 14. Data: 2011-08-06 16:33:37
    Od: "PrzemekD" <biuro@_e-wolo_min.pl_>

    [...]
    > Rzeczywiście się nie znasz :(

    Ja też sie nie znam (na tyle zeby wiedzieć) - a czy mogę prosić z ciekawości co z
    tego wyjdzie?

    --
    Przemek

  • 15. Data: 2011-08-08 07:58:24
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Rzeczywiście się nie znasz :(

    > Ja też sie nie znam (na tyle zeby wiedzieć) - a czy mogę prosić z
    > ciekawości co z tego wyjdzie?

    To co wejdzie
    (W pewnych granicach, wynikających z konstrukcji transformatora)

    Pracując poza granicą możliwości transformatora można uzyskać
    zniekształcenie sygnału.

    --
    Desoft

  • 16. Data: 2011-08-08 22:12:49
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 05 Aug 2011 22:48:13 +0200, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    >I tyle. Reszta to tablice próbek i komunikacja przez rs. Pamiętaj że
    >próbki muszą leżeć dokładnie na granicy 256 bajtów.

    dla mnie nie jest to do konca zrozumiale. Z tego co zrozumialem, to
    program na PC wysyla odpowiednie wartosci (dla DDS'a) a procek z nich
    korzystac przy generowaniu odpowiedniej czestotliwosci i ksztaltu.

    Mnie by interesowal generator dzialajacy bez udzialu PC ze stala
    wartoscia czestotliwosci i ksztaltu (sinus).

    Do jakiego rejestru i jaka wartosc nalezy wpisac aby uzyskac konkretna
    czestotliwosc i do jakiego rejstru jaka wartosc aby wybrac ksztalt
    sinus. Wyciac komunikacje z PC po rs-232, bo niepotrzebna. Mialaby
    powstac kostka, ktora po dolaczeniu minimalnych zew. elementow
    generowalaby to co ma generowac.

    --
    ThinkXtra

  • 17. Data: 2011-08-09 13:41:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 09-08-2011 o 00:12:49 <a...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Mnie by interesowal generator dzialajacy bez udzialu PC ze stala
    > wartoscia czestotliwosci i ksztaltu (sinus).
    To ci już radzili, zrób sobie wiena, p[otencjometry możesz zastąpić
    elektronicznymi, są takie co od razu obsługują guziki + - będziesz
    miał przestrajanie. Uzyskasz dzięki temu dużą współbierzność potencjometrów
    a za tym idzie małe zniekształcenia, na trzecim możesz zrobić reg aplitudy.

    > Do jakiego rejestru i jaka wartosc nalezy wpisac aby uzyskac konkretna
    > czestotliwosc i do jakiego rejstru jaka wartosc aby wybrac ksztalt
    > sinus.
    Jak nie masz pojęcia o prockach to się za nie nie bierz bo sobie nie
    poradzisz,
    a po twoim pytaniu widać że jesteś lajkonikiem w tych sprawach.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 18. Data: 2011-08-10 08:52:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 09 Aug 2011 15:41:37 +0200, janusz_kk1 napisał(a):
    > Jak nie masz pojęcia o prockach to się za nie nie bierz bo sobie nie
    > poradzisz,
    > a po twoim pytaniu widać że jesteś lajkonikiem w tych sprawach.

    Bierz, czegos sie nauczysz, a potem sam bedziesz odpowiadal "ja bym to na
    atmelku zrobil" :-)

    J.

  • 19. Data: 2011-08-10 09:29:02
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > To co wejdzie
    > (W pewnych granicach, wynikających z konstrukcji transformatora)
    >
    > Pracując poza granicą możliwości transformatora można uzyskać
    > zniekształcenie sygnału.

    Jeśli popatrzymy na oscyloskop to po przepuszczeniu przez transformator, nie
    specjalny, tylko zwykły z blaszek, o normalnej histerezie, to na wyjściu
    otrzymamy coś w rodzaju sinusa i to na obie strony. Czy to jest takie wiele
    gorsze od procesora dającego drabinkowy sinus. Jeśli potrzeba ograniczyć
    grzanie, które daje prostokąt, to taki niby sinus jakoś tam spełnia swe
    zadania. Ale jak ktoś musi na mikrokontrolerze, to musi.

  • 20. Data: 2011-08-10 12:26:57
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 10-08-2011 o 10:52:13 J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Bierz, czegos sie nauczysz, a potem sam bedziesz odpowiadal "ja bym to na
    > atmelku zrobil" :-)
    Ale to sie musi duuuużo uczyć, szybko tego generatoeka nie skleci :)

    --
    Pozdr
    JanuszK