    From: "wt" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: generator sinusa 40-80kHz
    Date: Wed, 10 Aug 2011 11:29:02 +0200

    > To co wejdzie
    > (W pewnych granicach, wynikających z konstrukcji transformatora)
    >
    > Pracując poza granicą możliwości transformatora można uzyskać
    > zniekształcenie sygnału.

    Jeśli popatrzymy na oscyloskop to po przepuszczeniu przez transformator, nie
    specjalny, tylko zwykły z blaszek, o normalnej histerezie, to na wyjściu
    otrzymamy coś w rodzaju sinusa i to na obie strony. Czy to jest takie wiele
    gorsze od procesora dającego drabinkowy sinus. Jeśli potrzeba ograniczyć
    grzanie, które daje prostokąt, to taki niby sinus jakoś tam spełnia swe
    zadania. Ale jak ktoś musi na mikrokontrolerze, to musi.