  • 11. Data: 2012-06-23 23:14:37
    Temat: Re: generator napięcia "na kolanie"
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 23 Jun 2012 22:30:58 +0200, Waldemar Krzok napisał(a):

    > Rozp... warystor to nie problem. Daj na wyjście odpowiednio duży kondensator
    > (mam takowy w piwnicy, 680?F na 500V), zrób baterię jakieś 2mF albo więcej
    > to rozpirzysz wszystko. Ino po co?
    > Choć rozładowanie baterii kondensatorów 100?F na 40kV wygląda bardzo ładnie
    > :-)

    Rozladowywac tez trzeba umiec :-)

    http://205.243.100.155/frames/shrinkergallery.html

    J.

  • 12. Data: 2012-06-24 11:12:03
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 23/06/2012 21:22, sundayman wrote:
    > No dobra, uczyniłem mniej więcej jak powiedziałem, tyle, że wziąłem z
    > transformatora 110V AC,
    > jako że kondensatory miałem 1u/250V. Zrobiłem powielacz 8-mio stopniowy,
    > i miernik mi pokazał lekko ponad 1000V.
    >
    > Niestety, układ przeciw przepięciowy okazał się nad wyraz skuteczny, bo
    > mimo traktowania go tym napieciem, nie przepuścił więcej niż jakieś 70V,
    > czyli tyle, na ile jest warystor.
    >
    > Nawet lekko rozczarowany jestem, bo nic nie esplodowało, a się
    > naszykowałem.
    > Widać za mała energia została dostarczona :)
    > Ale ok, to mi na razie wystarcza.

    Robisz ten test (i jego zalozenia) z zamknietymi oczami. Poczytaj
    IEC6100-4-5 ktore to opisuje surge, to zrozumiesz zalozenia do testu.
    Wtedy (nawet jesli nie musisz) to bedzie Ci latwiej napisac zalozenia do
    tego co chcesz testowac.

    A ze nie wybuchlo? Warystor sie degraduje z kazdym impulsem, wiec nie
    jest niemozliwe ze przy nastepnym surge szlag go trafi i zrobi zwarcie.

    --
    Jerry1111

  • 13. Data: 2012-06-24 13:24:55
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-06-23 22:30, Waldemar Krzok pisze:

    > Choć rozładowanie baterii kondensatorów 100?F na 40kV wygląda bardzo ładnie
    > :-)

    Bateria ładna, 80kJ w układ potrafi go rozruszać:)
    Ale ISO i znaczek ? chyba się gryzą.

    pzdr
    bartekltg

  • 14. Data: 2012-06-24 15:22:11
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie musisz) to bedzie Ci latwiej napisac zalozenia do tego co chcesz testowac.

    Ano dokładnie tak jest - zrobiłem (na razie jakkolwiek) , bo nie tyle muszę, ile
    chciałbym później zrobić
    to rzeczywiście w miarę "profesjonalnie". Tak, że dzięki za wskazówkę.

    > A ze nie wybuchlo? Warystor sie degraduje z kazdym impulsem, wiec nie jest
    > niemozliwe ze przy nastepnym surge szlag go trafi i zrobi zwarcie.

    No tak, ale to egz. testowy, do zniszczenia, więc nie będzie już używany
    normalnie.

  • 15. Data: 2012-06-24 17:18:09
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 24/06/2012 14:22, sundayman wrote:

    > No tak, ale to egz. testowy, do zniszczenia, więc nie będzie już używany
    > normalnie.

    Po prostu nie starczylo Ci cierpliwosci zeby doczekac do wybuchu ;-)

    --
    Jerry1111

  • 16. Data: 2012-06-25 07:05:24
    Temat: Re: (OT)generator napięcia "na kolanie"
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> wrote:

    > http://dino.inosak.org/obrazki/powielacz.jpg

    Wybacz, że pozwoliłem sobie zajrzeć, ale co to jest?

    http://dino.inosak.org/obrazki/font_1.JPG
    http://dino.inosak.org/obrazki/font_2.JPG

    Wygląda intrygująco.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 17. Data: 2012-06-25 07:09:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 25 Jun 2012 05:05:24 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):

    > Wybacz, że pozwoliłem sobie zajrzeć, ale co to jest?
    > http://dino.inosak.org/obrazki/font_1.JPG
    > http://dino.inosak.org/obrazki/font_2.JPG
    > Wygląda intrygująco.

    Zabawkowa fontanna ? i pompka do niej.

    J.

  • 18. Data: 2012-06-25 07:52:46
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zabawkowa fontanna ? i pompka do niej.

    Fontanna... ja się sugerowałem nazwą "font" i myślałem, że jakaś stara
    czcionka :)

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/