  • 21. Data: 2010-09-06 16:11:03
    Temat: Re: gdzie trafo o wysokiej sprawnosci?
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/06/2010 05:42 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ale o czym Ty? Jakie ścieżki? Mowa o transformatorze.

    mowil ze impulsowy, wiec na pewno nie chodzilo o trafo...

    > A jeśli chodzi o PCB, to zapałką i lakierem do paznokci to robiłeś?
    > Nie wiesz, że do tego celu używa się specjalnych programów a samo

    uzywalem pspice i protel do symulacji, ale zaden mi pasuje, zawieraja
    zbyt duzo bledow, szczegolnie protel, a pspice zdaje sie nie ma
    mozliwosci tworzenia sciezek ...

    jest wogole cos lepszego do symulacji, tak aby po stworzeniu miec 99%
    pewnosci, ze uklad bedzie dziala tak jak zaprojektowalem?

    > fizyczne wykonanie płytki zleca się profesjonalistom?

    droga jest taka usluga?

  • 22. Data: 2010-09-06 16:11:42
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "pw" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > dlaczego mam sie zastanawiac? odpowiedz jest oczywista

    świetnie, sa postepy.
    Więc teraz są dwie drogi do otrzymania tego nieszczesnego UPS'a 12V:
    a) trafo toroidalne + prostownik graetza (policzyłeś straty na nim?) +
    stabilizator impulsowy 12V + ładowarka impulsowa akumulatorów
    b) zasilacz impulsowy 14V z ograniczeniem pradowym + stabilizator impulsowy
    12V

    A teraz kalkulator w dłoń i liczymy sprawność sumaryczną.

    --
    Irokez

  • 23. Data: 2010-09-06 16:18:12
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/06/2010 05:42 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > fizyczne wykonanie płytki zleca się profesjonalistom?

    w poj. sztukach pewnie nie oplacalna?

  • 24. Data: 2010-09-06 16:20:58
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > uzywalem pspice i protel do symulacji, ale zaden mi pasuje, zawieraja zbyt
    > duzo bledow, szczegolnie protel, a pspice zdaje sie nie ma mozliwosci
    > tworzenia sciezek ...

    kurde, ale nie wiesz o czym piszesz. Pspice jest symulatorem a nie programem
    do rysowania. Protel z kolei to program do projektowania płytek a symulacja
    to taki zaimplementowany pspice. No i wszystkiego za Ciebie nie zrobi.

    > jest wogole cos lepszego do symulacji, tak aby po stworzeniu miec 99%
    > pewnosci, ze uklad bedzie dziala tak jak zaprojektowalem?

    Wypadłem dawno z tematu, ale chyba nie, przynajmniej takiego do ściągnięca z
    neta.

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2010-09-06 16:22:16
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > w poj. sztukach pewnie nie oplacalna?

    a to zalezy ile na tym możesz zarobić.
    kalkulator w dłoń.

    --
    Irokez

  • 26. Data: 2010-09-06 16:23:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello pw,

    Monday, September 6, 2010, 6:11:03 PM, you wrote:

    [...]

    > uzywalem pspice i protel do symulacji, ale zaden mi pasuje, zawieraja
    > zbyt duzo bledow, szczegolnie protel, a pspice zdaje sie nie ma
    > mozliwosci tworzenia sciezek ...

    Ale jakie symulacje? Chcesz budować zasilacz czy prowadzić akademickie
    badania teoretyczne?

    Do projektowania zasilaczy są inne programy a do projektowania płytek
    inne.

    > jest wogole cos lepszego do symulacji, tak aby po stworzeniu miec 99%
    > pewnosci, ze uklad bedzie dziala tak jak zaprojektowalem?

    Wątpię, żeby udało Ci się czegoś takiego dokonać. Ty nie masz pojęcia,
    o czym w ogóle piszesz.

    http://www.prototypy.com/kalk/kalk.php na przykład.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2010-09-06 16:26:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Irokez,

    Monday, September 6, 2010, 6:20:58 PM, you wrote:

    [...]

    > Wypadłem dawno z tematu, ale chyba nie, przynajmniej takiego do ściągnięca z
    > neta.

    Ależ są. Ale plytek same nie robią. Możesz sobie wyobrazić, jak będzie
    wyglądała płytka zasilacza impulsowego zaprojektowana przez amatora...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 28. Data: 2010-09-06 16:28:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello pw,

    Monday, September 6, 2010, 6:18:12 PM, you wrote:

    > w poj. sztukach pewnie nie oplacalna?

    A co to znaczy? Bo mi się opłaca zamówić płytkę z terminem
    24-godzinnym i zapłacić za nią ponad 200 PLN. Tobie aż tak się nie
    śpieszy, nieprawdaż?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2010-09-06 16:33:57
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

> [...]
    >
    > Ależ są. Ale plytek same nie robią. Możesz sobie wyobrazić, jak będzie
    > wyglądała płytka zasilacza impulsowego zaprojektowana przez amatora...

    To znaczy nawet PCB do zasilacza same zaprojektują? Czy tylko pomoga w
    obliczeniach jak to po moim ułozeniu elementów będzie się zachowywało?
    Bo o wykonaniu późniejszym to a i owszem. Robiąc kiedyś wzmacniacz duzej
    mocy nawet taka głupia płyteczka zawierająca inwerter plus bufor 1:1 dla
    sygnału wejściowego audio dawała rózne poziomy zniekształceń w zależności
    jak masę zrobiłem i elementy umiesciłem. Słychać nie było, ale sprzet
    pomiarowy wszystko wykrył.

    --
    Irokez

  • 30. Data: 2010-09-06 16:44:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Irokez,

    Monday, September 6, 2010, 6:33:57 PM, you wrote:

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > To znaczy nawet PCB do zasilacza same zaprojektują?

    Problemy z czytaniem? ;P

    > Czy tylko pomoga w obliczeniach jak to po moim ułozeniu elementów
    > będzie się zachowywało?

    Nawet tego nie. Policzą transformator (często niezbyt składnie i
    trzeba poprawiać) oraz dobiorą kontroler i elementy okoliczne.

    W zasilaczach jest jeszcze gorzej...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl