  • 11. Data: 2010-09-06 15:01:27
    Temat: Re: gdzie trafo o wysokiej sprawnosci?
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    news:488223963.20100906165034@pik-net.pl...

    > 40W, zasilanie z sieci i sprawność wyższa niż 95%? Będzie bardzo
    > trudno.

    W związku z tym pewno bardzo drogo. A to rodzi pytanie, kiedy zwróci sie
    róznica pomiędzy tanim takim ze sprawnością 75%-80% a tym drogim 95%.
    I tu pewnie dochodzimy do wniosku, dlaczego przy takich mocach nikt aż tak
    nie ciągnie do 95% sprawności, tylko dopiero przy dużych mocach.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2010-09-06 15:24:09
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/06/2010 05:01 PM, Irokez wrote:
> [...]
    > I tu pewnie dochodzimy do wniosku, dlaczego przy takich mocach nikt aż
    > tak nie ciągnie do 95% sprawności, tylko dopiero przy dużych mocach.

    juz pisalem, ze znalazlem trafo 60VA kosztuje ok. 40zl i ma sprawnosc
    dochodzaca do 98% ... sa to transformatory toroidalne

  • 13. Data: 2010-09-06 15:30:13
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "pw" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > juz pisalem, ze znalazlem trafo 60VA kosztuje ok. 40zl i ma sprawnosc
    > dochodzaca do 98% ... sa to transformatory toroidalne

    Bierz, będziesz miał 10VA zapasu mocy (mniejsze grzanie).
    A teraz do tego UPS'a 12V szukamy prostownika/zasilacza o sprawności 98%.

    --
    Irokez

  • 14. Data: 2010-09-06 15:33:02
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/06/2010 05:30 PM, Irokez wrote:

    > A teraz do tego UPS'a 12V szukamy prostownika/zasilacza o sprawności 98%.

    raczej jest nierealne zbudowanie zasilacza impulsowego o takiej sprawnosci

  • 15. Data: 2010-09-06 15:35:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Irokez,

    Monday, September 6, 2010, 5:30:13 PM, you wrote:

    > Bierz, będziesz miał 10VA zapasu mocy (mniejsze grzanie).
    > A teraz do tego UPS'a 12V szukamy prostownika/zasilacza o sprawności 98%.

    Szkoda, że to jest tak hermentyczne i nie nadaje się na
    pl.rec.humor.najlepsze - obsmiałem się jak norka.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2010-09-06 15:36:07
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/06/2010 04:51 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > A jakie to ma znaczenie?

    mi np. wychodzily paskudne, krzywe, poszarpane sciezki, i lutowanie tez
    nie szlo za bardzo, powiedzialem sobie ze wiecej takiego dziadostwa nie
    bede robil

  • 17. Data: 2010-09-06 15:36:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello pw,

    Monday, September 6, 2010, 5:33:02 PM, you wrote:

    > raczej jest nierealne zbudowanie zasilacza impulsowego o takiej sprawnosci

    Jasne.

    A teraz zastanów się, czy jest realne zbudowanie zasilacza liniowego o
    takiej sprawności.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2010-09-06 15:37:34
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/06/2010 05:36 PM, pw wrote:

    > mi np. wychodzily paskudne, krzywe, poszarpane sciezki, i lutowanie tez
    > nie szlo za bardzo, powiedzialem sobie ze wiecej takiego dziadostwa nie
    > bede robil

    nie mowiac juz o SMD

  • 19. Data: 2010-09-06 15:40:01
    Od: pw <p...@g...com>

    On 09/06/2010 05:36 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Jasne.
    >
    > A teraz zastanów się, czy jest realne zbudowanie zasilacza liniowego o
    > takiej sprawności.

    dlaczego mam sie zastanawiac? odpowiedz jest oczywista

  • 20. Data: 2010-09-06 15:42:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello pw,

    Monday, September 6, 2010, 5:36:07 PM, you wrote:

    > mi np. wychodzily paskudne, krzywe, poszarpane sciezki, i lutowanie tez
    > nie szlo za bardzo, powiedzialem sobie ze wiecej takiego dziadostwa nie
    > bede robil

    Ale o czym Ty? Jakie ścieżki? Mowa o transformatorze.

    A jeśli chodzi o PCB, to zapałką i lakierem do paznokci to robiłeś?
    Nie wiesz, że do tego celu używa się specjalnych programów a samo
    fizyczne wykonanie płytki zleca się profesjonalistom?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl