  • 1. Data: 2013-05-20 13:30:08
    Temat: [gd] prosta gra strategiczna
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    jak moglaby wygladac prosta gra
    strategiczna (mysle ostatnio czy
    poprobowac popisac cos takiego)
    - ale zaznaczam ze chodzi o prosta
    gre nie tak skomplikowana jak
    np civilisation 1 z masa kontentu
    tylko bardziej wrecz przypominajaca
    gry planszowe vel jakies strategie
    na osmiobitowce czy XT (maszyny
    bez dobrej grafiki )
    (tj takie strategie gdzie gameplay sie
    bardzei liczy niz wlasciwie jakikolwiek kontent
    graficzny) Są takie gry ? Jakie sa
    dobre na czym polega mechanika takiej
    gry ?

  • 2. Data: 2013-05-20 16:58:16
    Temat: Re: [gd] prosta gra strategiczna
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-20 13:30, firr kenobi pisze:
> [...]
    > bez dobrej grafiki )
    > (tj takie strategie gdzie gameplay sie
    > bardzei liczy niz wlasciwie jakikolwiek kontent

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Halma
    Prosta, kazali mi kiedyś to napisać w pascalu:)

    pzdr
    bartekltg

  • 3. Data: 2013-05-20 18:09:38
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 16:58:16 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Halma
    >
    > Prosta, kazali mi kiedyś to napisać w pascalu:)

    za malo strategiczna, mi chodzi o proste ale
    strategiczne (tj takie gdzie zamist pionkow
    sa jakies konkretne jednostki np partyzantka
    - szukam czegos ciekawego w tym gatunku

  • 4. Data: 2013-05-20 18:28:15
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-20 18:09, firr kenobi pisze:

    > za malo strategiczna, mi chodzi o proste ale
    > strategiczne (tj takie gdzie zamist pionkow
    > sa jakies konkretne jednostki np partyzantka
    > - szukam czegos ciekawego w tym gatunku

    Szachy! Masz tam piechotę, wierze obronne, rycerzy,
    jednostki zwiadowcze, napakowanego bohatera z legend
    i ruchomy sztab.

    Można też uwspółcześnić figury:
    http://crystal-cdn1.crystalcommerce.com/photos/28784
    6/large/picCommando_Chess.jpg

    pzdr
    bartekltg

  • 5. Data: 2013-05-20 18:30:28
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    > za malo strategiczna, mi chodzi o proste ale
    > strategiczne (tj takie gdzie zamist pionkow
    > sa jakies konkretne jednostki np partyzantka
    > - szukam czegos ciekawego w tym gatunku

    Masz bardzo dziwną definicję strategii.

    Szachy! Masz tam piechotę, wierze obronne, rycerzy,
    jednostki zwiadowcze, napakowanego bohatera z legend
    i ruchomy sztab.

    Można też uwspółcześnić figury, skoro wygląd decyduje
    o strategiczności:)

  • 6. Data: 2013-05-20 18:55:43
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 20 May 2013 18:30:28 +0200, bartekltg napisał(a):

    > Szachy! Masz tam piechotę, wierze obronne, rycerzy,

    Nie wierze, ze dwa razy to napisales ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 7. Data: 2013-05-20 18:59:21
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-20 18:55, R.e.m.e.K pisze:

    > Nie wierze, ze dwa razy to napisales ;-)

    Blah, jaki wstyd przed identyfikatorem!

    Napisałem raz, ale na swoje potępienie dodam, że
    się nad tym zatrzymałem i zastanowiłem chwilę;]

    pzdr
    bartekltg

  • 8. Data: 2013-05-20 19:01:25
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 18:30:28 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

> [...]
    >
    > jednostki zwiadowcze, napakowanego bohatera z legend
    >
    > i ruchomy sztab.
    >

    > Można też uwspółcześnić figury, skoro wygląd decyduje

    za mala mapa, 8x8 to zdeczko przesada
    "- chodzi o cos prostego tak by mozna to
    zakodowac i skonczyc (z tym konczeniem
    jest niezwykly problem) a zarazem mocno grywalnego tak zeby to byla fajna
    wartosciowa
    gra " <- te wytyczne wlasciwie doytycza kazdego
    gatunku gry ktora probuje zrobic, teraz
    przyszlo mi by troche pokombinowac nad
    strategiami

    jak ktos gral w jakas prostą ale fajna
    strategie to moglby opisac na czym ta
    fajnosc polegala i co to bylo (tylko
    mowie chodzi o cos prostego )

  • 9. Data: 2013-05-20 19:03:37
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 20 May 2013 18:59:21 +0200, bartekltg napisał(a):

    > Blah, jaki wstyd przed identyfikatorem!

    Ke?

    > Napisałem raz, ale na swoje potępienie dodam, że
    > się nad tym zatrzymałem i zastanowiłem chwilę;]

    Hm, w swietle efektu ciekawi mnie tok rozumowania jaki towarzyszyl temu
    zastanawianiu ;-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 10. Data: 2013-05-20 19:08:09
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 20 maja 2013 18:59:21 UTC+2 użytkownik bartekltg napisał:

    > Blah, jaki wstyd przed identyfikatorem!
    >

    > Napisałem raz, ale na swoje potępienie dodam, że
    >
    > się nad tym zatrzymałem i zastanowiłem chwilę;]

    straszne ;-O ale nie az tak bardzo -