  • 1. Data: 2009-05-10 18:13:05
    Temat: gazociągi - dziwne układy rur
    Od: Jax <7...@w...pl>

    Witam

    Widziałem kiedyś rury nad ziemią które były ułożone w jednym kierunku na
    wysokości ok 5m, coś między 0,5m-1m średnicy w terenie rolniczym i odludnym.
    Dziwne było to, że choć kierunek był jednoznaczny (bez jakich kolwiek
    odchyłek), to były takie anomalie w ułożeniu rur:

    ---

    ---

    Mnie intryguje po co takie ostre zboczenia od kierunku (dokładnie to tak
    vyglądało, pod kontem 90 stopni odbicie na długość 5-10m, potem znowu odbicie
    90 stopni i jakieś 15-20m ruwnolegle do kierunku ułożenia rurociągu i ponownie
    odbicie 90 stopni długie dokładnie tyle samo co w pierwsze dobicie (5-10m) i
    znowu odbicie 90 stopni i powrót na pierwotny tor rurociągu). Na
    tym "dziwacznym" odcinku nie było absolutnie nic co mogło by uzasadniać takie
    odbicia na boki (zero dodatkowych rucr, zgrubień czy widocznych urządzeń).

    Ktoś wie o co w tym chodzi? i po co się robi takie odbicia? Jakie zjawisko to
    wymusza?

    Jax

  • 2. Data: 2009-05-10 18:31:39
    Temat: Re: gazociągi - dziwne układy rur
    Od: "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jax" <7...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ktoś wie o co w tym chodzi? i po co się robi takie odbicia? Jakie zjawisko

    Kompensator cieplnego wydłużania się rur.

    Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

  • 3. Data: 2009-05-10 18:59:33
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 10 Maj, 19:31, "Krzysztof Tabaczynski" <k...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Jax" <7...@w...pl> napisał w
    wiadomościnews:gu7617$ln6$1@nemesis.news.neostrada.p
    l...

    > Kompensator cieplnego wydłużania się rur.

    W kształcie bramy w celu poprowadzenia drogi pod spodem, jak będzie
    potrzeba.
    Konrad

  • 4. Data: 2009-05-10 20:08:57
    Od: "Jackare" <...@s...uk.de.pl>

    > Ktoś wie o co w tym chodzi? i po co się robi takie odbicia? Jakie zjawisko
    > wymusza?

    kompensacja wydłużeń.

  • 5. Data: 2009-05-11 01:15:55
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]

    > Ktoś wie o co w tym chodzi? i po co się robi takie odbicia? Jakie zjawisko

    Bo tam moze byc jaki skarp w ziemi zakopany albo i poniemiecka harmata i
    dlatego jom omijajom.
    Pzdr.

  • 6. Data: 2009-05-14 12:08:32
    Temat: Re: gazociÄ?gi - dziwne ukĹ?ady rur
    Od: "bujnos@smutec" <b...@s...pl>

    > Bo tam moze byc jaki skarp w ziemi zakopany albo i poniemiecka harmata i
    > dlatego jom omijajom.
    > Pzdr.

    ja bym stawiał na kompensację rozszerzalnosci budżetu projektu

  • 7. Data: 2009-05-18 20:47:23
    Od: "Adrian S." <n...@w...pl>

    Jackare wrote:

    > kompensacja wydłużeń.

    A niue bo kierownik tam stał i rozmawiał z prezesem przez komórkę, a
    pracownicy musieli iść do przodu z robotą, zresztą wcześniej kierownik
    kazał nie zawracać d... drobiazgami to ominęli ten kawałek ziemi gdzie stał
    i wykopali obok :) Jeden z nich ma zięcia, który był gdzieś na politechnice
    i wymyślili tą kompensację żeby się ludzie głupio nie pytali :)

    --
    Adrian Socho
    "dyskietki? Chodzi o te małe plastikowe kwadraciki