    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: fotografowanie w museum cd
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <d...@g...com>
    Date: 02 Nov 2014 11:59:31 GMT

    Użytkownik XX YY f...@g...com ...

    > otoz sprawa jest oczywista. rzucilem okiem co w trawie (sieci)
    > piszczy. rzecz jak na razie jednoznaczna i dyrektor jak na razie jest
    > w prawie.

    Nie wiem czy jest czy nie jest bo nie o tym mówie.
    Mówie o tym ,ze zarządzenie ktore powoduje zakaz fotografowania ze statywu
    w momencie kiedy nikomu to nie przeszkadza jest głupi, szkodliwy i ze
    naelzy sie z nim nie zgadzac.

    > 1.istnieja wyroki sadowe dotyczyce konkretnych muzeow , a takze wyrok
    > sadu ochrony konsumenta, ze muzea nie sa uprawnione na wprowadzaenia
    > obligatoryjnie zakazu fotografownia i pobieranie oplat za zgode na
    > fotografowanie.
    >
    > 2. Istnieje ustawa o muzealnictwie , ktora zoobowiazuje dyrektorow do
    > udostepniania zbiorow oraz dbanie o ich bezpieczenstwo.
    >
    > i w oparciu o te punkt dyrektorzy wprowadzaja zakaz fotografowania z
    > lampa blyskowa i ze statywu uznajac ze moga one byc dla zbiorow
    > niebezpieczne.

    Nie mieszaj tematów.
    Skoro lampy błyskowe szkodzą eksponatom to nikt nie dyskutuje z sensem ich
    zakazywania.
    Rozmawiamy o statywach...

    > dyrektor takie prawo ma i nikt nie uzasadnil , nie ma wyroku , ze
    > zakaz fotografowania ze statywu jest niedozwolona klauzula.
    >
    > Koniec .

    I to udowadnia sensownosc zarządzenie i koniecznosc spuszczenia po sobie
    ogona?
    To ja chyba jestem troche bardziej krnąbrny...

    > jest w sieci regulamin muzeum narodowego w poznaiu pkt 2 - zakaz
    > fotografowania lampa i ze statywu.
    >
    > co ciekawe nikt z komentujacych nie podwaza slusznosci.

    Nie podwaza słusznosci czego? Statywu? No przeciez własnie podwazamy!

    > co robic jesli obsluga zabroni fotografowania w ogole lub bedzie
    > chciala oplaty? mozna zlozyc skarke do UOKiK, moze ich ukrac .

    Znaczy uwazasz, iz nie warto w grzeczny sposób przedstawić swoich
    wątpliwości co do zarządzenia na miejscu? Może to tylko jakies
    nieporozumienie i po nakresleniu argumentów ktos z obsługi się zreflektuje?
    Od razu do UOKiK latac?

    > Wejsc na chama do muzeum bez zaplaty nie mozna.

    A ziemia jest okrągła.

    > Jesli obsluga zakaze fotografowanie ze statywu ?
    > Nic nie mozna zrobic - oddac sprawe do sadu ochrony konsumnta.
    > Dopiero po wyroku bedtzie jasnym ze fotografowac mozna.

    Mozna porozmawiac jak czlowiek z człowiekiem z obsługą lub z przełozonym
    tejże obsługi.

    > Nie wszystki muzea wprowadzaja zakaz fotografowania ze statywu, ale
    > spotykam sie tym nuiekiedy. Jesli taki zakaz dyrektor wprowadzil , to
    > on obowiazuje. Jakis argumnt pewnie znajdzie , ze to w trosce o
    > zbiory.

    Pewnie ze znajdzie. A ze głupi i w sumie nieprawdziwy to juz nie ma dla
    Ciebie znaczenia?

    > Moim tzdaniem, bedac osoba fotografujaca, uwazam ze zagrozenie
    > fotografujac ze statywu jest znikome , ale nie ja decyduje. To nie
    > mnie ustawa obciaza obowiazkiem dbania o bezpieczenstwo zbiorow.

    Czyli rozumiesz, ze to jest łupie ale godzisz sie dla swietego spokoju.

    > Najglupsza rzecza jaka mozna zrobic to zwykla pyskowka z obsluga.
    > Mozna tylko narazic sie na zaklocenie miru domowego.

    A dlaczego rozmowe nazywasz od razu pyskówką?
    Uderz w stół...?

    > dla mnie sprawa jest jasna - dyrektor jest uprawniony na wprowadzenie
    > zakazu fotografowania ze statywu. Choc prywatnie uwazam , ze to
    > nadgorliwosc.

    Ano własnie!!!