    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    <d...@g...com>
    Subject: Re: fotografowanie w museum cd
    Date: Sun, 2 Nov 2014 09:45:51 +0100

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości
    news:dc0bbc3a-2cef-4c37-8d59-85f5b7ee22f1@googlegrou
    ps.com...
    > otoz sprawa jest oczywista. rzucilem okiem co w trawie (sieci) piszczy.
    > rzecz jak na razie jednoznaczna i dyrektor jak na razie jest w prawie.

    tylko w Twojej wyobraźni moim zdaniem.

> [...]
    > obligatoryjnie zakazu fotografownia i pobieranie oplat za zgode na
    > fotografowanie.

    > 2. Istnieje ustawa o muzealnictwie , ktora zoobowiazuje dyrektorow do
    > udostepniania zbiorow oraz dbanie o ich bezpieczenstwo.
    > i w oparciu o te punkt dyrektorzy wprowadzaja zakaz fotografowania z
    > lampa blyskowa i ze statywu uznajac ze moga one byc dla zbiorow
    > niebezpieczne.
    > dyrektor takie prawo ma i nikt nie uzasadnil , nie ma wyroku , ze zakaz
    > fotografowania ze statywu jest niedozwolona klauzula.

    O ile użycie lampy błyskowej, to jestem w stanie sobie to szkodliwe
    oddziaływanie wyuobrazić, to statyw przekracza moją wyobraźnię.Chyba,
    żezakładamy, iż fotografujący będzie nim walił po eksponatach, ale idąc tym
    tokiem tozumowania należałoby zabronić lasek, parasoli itp.

    > Koniec .

    Czego?

    > jest w sieci regulamin muzeum narodowego w poznaiu pkt 2 - zakaz
    > fotografowania lampa i ze statywu.
    > co ciekawe nikt z komentujacych nie podwaza slusznosci.

    Jesli jest tak napisane, to można fotografować z samego statywu, albo z
    samą lampą błyskową. Nie wolno łączyć tych dwóch "pomocy".

    > co robic jesli obsluga zabroni fotografowania w ogole lub bedzie chciala
    > oplaty?
    > mozna zlozyc skarke do UOKiK, moze ich ukrac .

    Co zrobić napisałem w pierwszympoście.

    > Wejsc na chama do muzeum bez zaplaty nie mozna.

    Nie można, bo to wykroczenie.

    Resztę wywodu uciąem, bo powtarzasz to, co już tu napisano i omówiono.