    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Sun, 2 Nov 2014 01:18:39 -0700 (PDT)
    Subject: Re: fotografowanie w museum cd
    From: XX YY <f...@g...com>

    Am Samstag, 1. November 2014 22:59:36 UTC+1 schrieb Budzik:
    > Użytkownik XX YY f...@g...com ...

    > Mnie zdecydowanie o to ze głupie jest nie tyle zarządzenie, co jego
    > bezmyslne stosowanie wtedy kiedyn iem a takiej potrzeby.
    >
    > W sumie głupie jest zarzadzenie, bo mogloby mówic, ze niewilno fotografowac
    > ze statywem wtedy kiedy ze wzgledu na natezenie ruchu lub wielkosc statywu
    > ta działalnosc mogłaby przeszkadzac innym widzom.
    > Wtedy nie ma problemu aby ustawić statyw pustym wiezieniu.

    otoz sprawa jest oczywista. rzucilem okiem co w trawie (sieci) piszczy.
    rzecz jak na razie jednoznaczna i dyrektor jak na razie jest w prawie.

    1.istnieja wyroki sadowe dotyczyce konkretnych muzeow , a takze wyrok sadu ochrony
    konsumenta, ze muzea nie sa uprawnione na wprowadzaenia obligatoryjnie zakazu
    fotografownia i pobieranie oplat za zgode na fotografowanie.

    2. Istnieje ustawa o muzealnictwie , ktora zoobowiazuje dyrektorow do udostepniania
    zbiorow oraz dbanie o ich bezpieczenstwo.

    i w oparciu o te punkt dyrektorzy wprowadzaja zakaz fotografowania z lampa blyskowa i
    ze statywu uznajac ze moga one byc dla zbiorow niebezpieczne.

    dyrektor takie prawo ma i nikt nie uzasadnil , nie ma wyroku , ze zakaz
    fotografowania ze statywu jest niedozwolona klauzula.

    Koniec .

    jest w sieci regulamin muzeum narodowego w poznaiu pkt 2 - zakaz fotografowania lampa
    i ze statywu.

    co ciekawe nikt z komentujacych nie podwaza slusznosci.

    co robic jesli obsluga zabroni fotografowania w ogole lub bedzie chciala oplaty?
    mozna zlozyc skarke do UOKiK, moze ich ukrac .
    Wejsc na chama do muzeum bez zaplaty nie mozna.

    Jesli obsluga zakaze fotografowanie ze statywu ?
    Nic nie mozna zrobic - oddac sprawe do sadu ochrony konsumnta.
    Dopiero po wyroku bedtzie jasnym ze fotografowac mozna.

    Nie wszystki muzea wprowadzaja zakaz fotografowania ze statywu, ale spotykam sie tym
    nuiekiedy. Jesli taki zakaz dyrektor wprowadzil , to on obowiazuje.
    Jakis argumnt pewnie znajdzie , ze to w trosce o zbiory.

    Moim tzdaniem, bedac osoba fotografujaca, uwazam ze zagrozenie fotografujac ze
    statywu jest znikome , ale nie ja decyduje. To nie mnie ustawa obciaza obowiazkiem
    dbania o bezpieczenstwo zbiorow.

    Najglupsza rzecza jaka mozna zrobic to zwykla pyskowka z obsluga.
    Mozna tylko narazic sie na zaklocenie miru domowego.

    dla mnie sprawa jest jasna - dyrektor jest uprawniony na wprowadzenie zakazu
    fotografowania ze statywu. Choc prywatnie uwazam , ze to nadgorliwosc.