  • From: "adam" <j...@o...maile.com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: fotografia bezplatna
    Date: Tue, 8 Jun 2010 13:10:22 +0200

    Użytkownik <dagon0> napisał

    > Ilość fotografów wkrótce się zmniejszy :)

    A wtedy stawki wzrosną.
    PS Wykonanie zdjęcia kosztuje jakieś 2 Kzł.
    Klient przyzwyczajony jest do stawki 50zł/fotka.
    Jaki wniosek ? Klient nie dostanie zdjęć.

    Jeszcze coś mi się przypomniało, bo co drugi dzień otrzymuję tego
    reklamówkę.
    Mówisz dwa koła za zdjęcie ? No fajnie, żyć nie umierać. Tylko kto przytomny
    na umyśle da nawet dziesiątą część za sztukę zdjęcia ? Np. gdy ma
    packshotowe zlecenie ?
    Reklama, która przychodzi mi non-stop to kombajn zwany PackShot Creator.
    All-in-one, dodatkowo 3D za jakieś 3500 Euro. To teraz. Jak Chińczyki zaczną
    to tłuc w wersji light to będzie kosztowało tyle samo ale w złotych. W
    konkurencji do tego nie starczy na zamortyzowanie dobrego sprzętu.

    Jedyny wycinek fotografii jaki pozostanie poza mozliwościami firm to będą
    fotografie dużych obiektów w studiach gabarytów hangaru. Już nawet
    inscenizację livingroomu (czy podobną) można zrobić sobie na miejscu. Ale to
    wszystko nie jest robota dla wolnych strzelców.

    Niestety, skończyły się czasy gdy sprawny rzemieślnik, czy artysta
    dorabiający rzemiosłem mógł liczyć na zlecenia, z których dało się jako-tako
    wyżyć.
    Fotografia przestała być tajemnicą dla profana, reporterkę wykosi komórka,
    packshoty wykoszą kombajny i pozamiatane.

    adam