eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyford focus mk2Re: ford focus mk2
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ford focus mk2
    Date: Wed, 09 Nov 2011 09:27:52 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 141
    Message-ID: <j9ddi9$6g7$1@news.onet.pl>
    References: <j95cq9$2dt$1@news.onet.pl> <j961vq$58k$1@news.onet.pl>
    <j963ar$8rr$1@news.onet.pl>
    <0...@a...googlegroups.com>
    <j983e4$mon$1@news.onet.pl>
    <d...@l...googlegroups.com>
    <j99l1t$ejf$1@node2.news.atman.pl> <j9bc6p$ng5$1@news.onet.pl>
    <j9bnvj$glj$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: 195.136.33.140
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1320827273 6663 195.136.33.140 (9 Nov 2011 08:27:53 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Nov 2011 08:27:53 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
    In-Reply-To: <j9bnvj$glj$1@node2.news.atman.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2411990
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-11-08 18:13, zdan pisze:
    > W dniu 2011-11-08 14:52, The_EaGle pisze:
    >> W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze:
    >>> W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:
    >>>> On Nov 7, 9:04 am, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
    >>>>> W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:
    >>>>
    >>>> To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
    >>>> najgorszy złom.
    >>>> Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
    >>>> kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
    >>>
    >>> Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.
    >>
    >> Jak każdy CR II lub III gen. Nie jest droższy od innych.
    > Autor wątku zapytał o ten silnik, więc mu odpisałem.
    > Nie mówię o "każdym", "podobnym", ale o tym.

    Ja też piszę o tym modelu 1.8 tdci - mam doświadczenie bo miałem to auto
    od nowości a wiec wiem co się działo przez prawie 300tys km.
    Drugie to to co widziałem jednej z firm (OEM automatic) kilka tych
    samochodów z przebiegami po kilkaset tysięcy kilometrów. Trzecie to to
    co mówią mechanicy na temat tego silnika po 10 latach jego obecności na
    rynku.

    >>> Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi
    >>
    >> Następny mądry. Każdy silnik z CR będzie droższy w naprawie od
    >> tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpośrednim to chyba nie jest nic
    >> dziwnego?
    > j.w.

    Przecież ja piszę o 1.8 tdci a nie o silniku do łunochoda.

    >
    >> Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji z
    >> silnikiem common rail :) Proponuje porównać 1.4 1.6v VW montowany w fabi
    >> do 1.4 TSI także montowanej w fabii - który będzie droższy w naprawie?>
    > Podałem także porównanie 1.8 oraz 1.6 - oba TDCi.

    Które okazało się błędne/

    >>
    >> Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
    >> Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200
    > Kolega w tym silniku wymieniał już co najmniej 3 razy tą dwumasę.

    To powinien zmienić styl jazdy. Dwumasa pada od idioty kierowcy w 90%.
    Dokładnie tak samo jak ze sprzęgłem w tradycyjnych samochodach - są tacy
    co potrafią 200tys przejechać a inni po 20 tyś zmieniają tarcze sprzęgła.

    > A auto ma przejechane coś ok. 70 kkm. Drobiazg.
    Więc to ewidentny wynik tego że nie potrafi jeździć. Średni przebieg
    dwuasy to jakieś 150 tys km zdarzają się tacy co przejeżdżają ponad
    200tyś a i tacy jak twój kolega którzy zmieniają co chwilę. To dotyczy
    każdego auta z kołem dwumasowym. Niemal każde z nich jest tego samego
    producenta LUK lub Sachs

    >>> Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału.
    >>
    >> Na razie nie widzę żeby 1.8 tdci był droższy niż 1.6 tdci czy innym
    >> common rail innego producenta o podobnej do niego mocy. Wręcz przeciwnie
    >> w porównaniu do 1.6 jest tańszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie,
    >> turbina jako zamiennik jeżeli ma działać będzie tak samo droga.
    > Masz taki do sprzedania, że tak ten silnik co dwie linijki zachwalasz?

    Masz jeszcze jakieś argumenty czy ci się skończyły?

    >>> Przykłady? Proszę bardzo:
    >>> Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
    >>> - 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.
    >>
    >> Proszę bardzo ile masz na allegro:
    >> http://tinyurl.com/cts5ey7
    >> Ceny od 100 do 250zł
    > Gdzie w tym linku masz misę olejową DOLNĄ do forda focusa 1.8 TDCi?

    Potrzebujesz okularów?
    http://tinyurl.com/cyn55vj


    > Gdy ja szukałem jakiś czas temu i znalazłem jedną, to zdjęcie było tylko
    > do środka.
    A ty potrzebowałeś dwie jak rozumiem? :)

    > Gdy poprosiłem o zdjęcie z zewnątrz - kontakt się urwał.
    To ewidentnie wina forda.

    > Wytłumacz mi dlaczego kawałek wytłoczonej blachy bez żadnych
    > czujników do jednego auta kosztuje 170 PLN, do innego 750. Auta tego
    > samego producenta, tej samej marki?

    Jak widzisz z linka powyżej kosztuje 199zł. Silnik 1.6 tdci/Hdi to ten
    sam blok co silnik 1.4 tdci/hdi - to są dużo mniejsze silniki. Zapewne
    produkowane w większej ilości sztuk.

    >>> Sprzęgło alternatora:
    >>> - 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
    >> Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy

    > Tu masz samą rolkę, której nigdzie nie chcieli mi przełożyć.
    > A ja pisałem o całości: http://tinyurl.com/bsgumxl

    Nie potafię powiedzieć dlaczego, może mechanik był od golfów? ;)


    >>> - 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)
    >> http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa.
    > No i? To jest inny silnik i pisałem, że to nie pasuje do 1.8 TDCI.

    Wiem, podałem jako przykład że jest tego od cholery. Używanych i nowych.

    >>> Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
    >>> z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.
    >>
    >> No faktycznie ja po przejechaniu 280tys nie wymieniałem praktycznie NIC
    >> - jeden odbój za 30zł. Nawet amory miały skuteczność ponad 70%. Jak
    >> pokażesz mi równie trwałe zawieszenie w innym samochodzie to będzie w
    >> niebo wzięty.
    >>
    >> Całość tylnego zawieszenia to 2500zł mówię o kompletnym tylnym.
    >
    > Jeździłeś tylko w Niemczech?

    Jeździłem głownie po Polsce.

    > Ja musiałem robić częściowo przy przebiegu ok. 180 kkm, kolega bodajże też
    częściowo przy znacznie mniejszym
    > przebiegu. Oba auta jeżdżone tylko po Polsce.

    Czyli z tego co piszesz samochód przejechał po Polsce bezawaryjnie ze
    strony zawieszenia 180tys a następnie naprawiłeś zawieszenie za 1000zł i
    masz pretensje do producenta że tak drogo? Czy przypadkiem jeździłeś
    kiedyś innym samochodem przez 180tys i jesteś w stanie to porównać? Czy
    też to twój pierwszy samochód który osiągnął taki przebieg?

    A piszesz cały czas o tym koledze który w ciągu 70tys km potrzebuje 3
    kół dwumasowych?

    Pozdrawiam
    Rafał

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: