-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: The_EaGle <e...@j...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: ford focus mk2
Date: Wed, 09 Nov 2011 09:27:52 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 141
Message-ID: <j9ddi9$6g7$1@news.onet.pl>
References: <j95cq9$2dt$1@news.onet.pl> <j961vq$58k$1@news.onet.pl>
<j963ar$8rr$1@news.onet.pl>
<0...@a...googlegroups.com>
<j983e4$mon$1@news.onet.pl>
<d...@l...googlegroups.com>
<j99l1t$ejf$1@node2.news.atman.pl> <j9bc6p$ng5$1@news.onet.pl>
<j9bnvj$glj$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: 195.136.33.140
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1320827273 6663 195.136.33.140 (9 Nov 2011 08:27:53 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 9 Nov 2011 08:27:53 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:7.0.1) Gecko/20110929 Thunderbird/7.0.1
In-Reply-To: <j9bnvj$glj$1@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2411990
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-11-08 18:13, zdan pisze:
> W dniu 2011-11-08 14:52, The_EaGle pisze:
>> W dniu 2011-11-07 23:10, zdan pisze:
>>> W dniu 2011-11-07 14:10, daxus pisze:
>>>> On Nov 7, 9:04 am, The_EaGle<e...@j...com> wrote:
>>>>> W dniu 2011-11-06 23:07, daxus pisze:
>>>>
>>>> To nie jest kwestia tego, że najeżdżam na ten samochód jak na
>>>> najgorszy złom.
>>>> Kwestia jest taka - silnik TDCI - jakakolwiek awaria jest baaaardzo
>>>> kosztowna, drogie części zamienne do Forda, często brak zamienników.
>>>
>>> Potwierdzam. Silnik 1.8 TDCi jest bardzo drogi w naprawach.
>>
>> Jak każdy CR II lub III gen. Nie jest droższy od innych.
> Autor wątku zapytał o ten silnik, więc mu odpisałem.
> Nie mówię o "każdym", "podobnym", ale o tym.
Ja też piszę o tym modelu 1.8 tdci - mam doświadczenie bo miałem to auto
od nowości a wiec wiem co się działo przez prawie 300tys km.
Drugie to to co widziałem jednej z firm (OEM automatic) kilka tych
samochodów z przebiegami po kilkaset tysięcy kilometrów. Trzecie to to
co mówią mechanicy na temat tego silnika po 10 latach jego obecności na
rynku.
>>> Części są dużo droższe niż do starszego silnika 1.8 TDDi
>>
>> Następny mądry. Każdy silnik z CR będzie droższy w naprawie od
>> tradycyjnego diesla z wtryskiem bezpośrednim to chyba nie jest nic
>> dziwnego?
> j.w.
Przecież ja piszę o 1.8 tdci a nie o silniku do łunochoda.
>
>> Porównujesz silnik a bezpośrednim wtryskiem czyli starej generacji z
>> silnikiem common rail :) Proponuje porównać 1.4 1.6v VW montowany w fabi
>> do 1.4 TSI także montowanej w fabii - który będzie droższy w naprawie?>
> Podałem także porównanie 1.8 oraz 1.6 - oba TDCi.
Które okazało się błędne/
>>
>> Wymiana dwumasy w 1.6 tdci od 2824 do 3124
>> Wymiana dwumasy w 1.8 tdci od 1700 do 2200
> Kolega w tym silniku wymieniał już co najmniej 3 razy tą dwumasę.
To powinien zmienić styl jazdy. Dwumasa pada od idioty kierowcy w 90%.
Dokładnie tak samo jak ze sprzęgłem w tradycyjnych samochodach - są tacy
co potrafią 200tys przejechać a inni po 20 tyś zmieniają tarcze sprzęgła.
> A auto ma przejechane coś ok. 70 kkm. Drobiazg.
Więc to ewidentny wynik tego że nie potrafi jeździć. Średni przebieg
dwuasy to jakieś 150 tys km zdarzają się tacy co przejeżdżają ponad
200tyś a i tacy jak twój kolega którzy zmieniają co chwilę. To dotyczy
każdego auta z kołem dwumasowym. Niemal każde z nich jest tego samego
producenta LUK lub Sachs
>>> Zamienników często nie ma, albo są tańsze o 10-20% od oryginału.
>>
>> Na razie nie widzę żeby 1.8 tdci był droższy niż 1.6 tdci czy innym
>> common rail innego producenta o podobnej do niego mocy. Wręcz przeciwnie
>> w porównaniu do 1.6 jest tańszy. Zmienników do wtrysków nie ma nigdzie,
>> turbina jako zamiennik jeżeli ma działać będzie tak samo droga.
> Masz taki do sprzedania, że tak ten silnik co dwie linijki zachwalasz?
Masz jeszcze jakieś argumenty czy ci się skończyły?
>>> Przykłady? Proszę bardzo:
>>> Miska olejowa, czyli kawałek wytłoczonej blachy (u mnie zardzewiała):
>>> - 1.8 TDCI: 750 PLN, zamienników brak, na alledrogo brak.
>>
>> Proszę bardzo ile masz na allegro:
>> http://tinyurl.com/cts5ey7
>> Ceny od 100 do 250zł
> Gdzie w tym linku masz misę olejową DOLNĄ do forda focusa 1.8 TDCi?
Potrzebujesz okularów?
http://tinyurl.com/cyn55vj
> Gdy ja szukałem jakiś czas temu i znalazłem jedną, to zdjęcie było tylko
> do środka.
A ty potrzebowałeś dwie jak rozumiem? :)
> Gdy poprosiłem o zdjęcie z zewnątrz - kontakt się urwał.
To ewidentnie wina forda.
> Wytłumacz mi dlaczego kawałek wytłoczonej blachy bez żadnych
> czujników do jednego auta kosztuje 170 PLN, do innego 750. Auta tego
> samego producenta, tej samej marki?
Jak widzisz z linka powyżej kosztuje 199zł. Silnik 1.6 tdci/Hdi to ten
sam blok co silnik 1.4 tdci/hdi - to są dużo mniejsze silniki. Zapewne
produkowane w większej ilości sztuk.
>>> Sprzęgło alternatora:
>>> - 1.8 TDCI: 450 PLN, wtedy uważali, że nierozbieralne
>> Nowe 199zł http://tinyurl.com/dx5omvy
> Tu masz samą rolkę, której nigdzie nie chcieli mi przełożyć.
> A ja pisałem o całości: http://tinyurl.com/bsgumxl
Nie potafię powiedzieć dlaczego, może mechanik był od golfów? ;)
>>> - 1.8 TDDI: 129 PLN (nie da się użyć - inne mocowanie)
>> http://tinyurl.com/br8jyhd Części cała masa.
> No i? To jest inny silnik i pisałem, że to nie pasuje do 1.8 TDCI.
Wiem, podałem jako przykład że jest tego od cholery. Używanych i nowych.
>>> Kolega zapomniał napisać jeszcze o wielowahaczowym zawieszeniu
>>> z tyłu - całość to wydatek ponad 1000 PLN.
>>
>> No faktycznie ja po przejechaniu 280tys nie wymieniałem praktycznie NIC
>> - jeden odbój za 30zł. Nawet amory miały skuteczność ponad 70%. Jak
>> pokażesz mi równie trwałe zawieszenie w innym samochodzie to będzie w
>> niebo wzięty.
>>
>> Całość tylnego zawieszenia to 2500zł mówię o kompletnym tylnym.
>
> Jeździłeś tylko w Niemczech?
Jeździłem głownie po Polsce.
> Ja musiałem robić częściowo przy przebiegu ok. 180 kkm, kolega bodajże też
częściowo przy znacznie mniejszym
> przebiegu. Oba auta jeżdżone tylko po Polsce.
Czyli z tego co piszesz samochód przejechał po Polsce bezawaryjnie ze
strony zawieszenia 180tys a następnie naprawiłeś zawieszenie za 1000zł i
masz pretensje do producenta że tak drogo? Czy przypadkiem jeździłeś
kiedyś innym samochodem przez 180tys i jesteś w stanie to porównać? Czy
też to twój pierwszy samochód który osiągnął taki przebieg?
A piszesz cały czas o tym koledze który w ciągu 70tys km potrzebuje 3
kół dwumasowych?
Pozdrawiam
Rafał
Następne wpisy z tego wątku
- 11.11.11 11:20 icek2
- 11.11.11 11:21 icek2
- 12.11.11 22:25 The_EaGle
- 12.11.11 23:57 Grejon
- 12.11.11 23:53 ptoki
- 13.11.11 13:52 The_EaGle
- 13.11.11 13:55 Grejon
- 13.11.11 19:45 icek2
- 15.11.11 12:48 The_EaGle
- 15.11.11 12:53 Grejon
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=