  • 1. Data: 2011-12-05 12:29:54
    Temat: focus a zużycie tarcz hamulcowych
    Od: maniek <m...@g...com>

    Witam.
    Znajomy chce kupić focusa i ma na oku takiego z 99r z przebiegiem 90
    tyś.
    Wszystko może by w tym aucie pasowało gdyby nie dość duże zużycie
    tarcz hamulcowych jak na ten przebieg,około 2-3mm.
    Jak wygląda kwestia zużycia tarcz w fokusie?

  • 2. Data: 2011-12-05 18:33:12
    Temat: Re: focus a zużycie tarcz hamulcowych
    Od: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>

    Focus ma dość mały rozmiar tarcz jak na tą wielkość auta, szczególnie kombi
    diesel, które swoje waży.
    Mały Yaris ma 269mm z tyłu, 255mm z przodu.
    Golf 4 ma 232mm z tyłu, 280mm z przodu.
    Focus ma 253mm z tyłu, 258mm z przodu.
    Może to mieć związek z większym zużyciem niż standardowe.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 3. Data: 2011-12-05 19:01:13
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Dec 5, 12:29 pm, maniek <m...@g...com> wrote:
> [...]
    > tarcz hamulcowych jak na ten przebieg,około 2-3mm.
    > Jak wygląda kwestia zużycia tarcz w fokusie?

    W przebieg bym nie wierzyl.

    A tarcze zuzywaja sie roznie zalezy od nogi kierowcy. Zreszta nigdy
    nie wiesz czy to sa jego pierwsze czy juz mial wymienione.

  • 4. Data: 2011-12-05 22:16:29
    Od: Wanamingo <e...@o...pl>

    Dnia 05-12-2011 o 19:01:13 ptoki napisał(a):

    > W przebieg bym nie wierzyl.
    ^-^ 90 000 / +- 4370 dni = 20,5km/d :D - wiesz gdzie mieszkał właściciel i
    gdzie pracował - licz :D

    > A tarcze zuzywaja sie roznie zalezy od nogi kierowcy. Zreszta nigdy
    > nie wiesz czy to sa jego pierwsze czy juz mial wymienione.

    Dokładnie, tarcze zużywają się różnie w zależności od warunków i stylu
    jazdy.
    Ale czy wie ktoś, jakie klocki i tarcze ford walił na pierwszy montage do
    tego focusa? (tak z ciekawości pytam).
    Wujek google nieśmiało przebąkuje czasem o Ate i Ferodo jako klocki, ale
    ile w tym prawdy? Tego nie wiem.
    Logiczne też jest, że tarcze też powinny być z tej rodziny, ale na ich
    temat jeszcze mniej info znalazłem.
    Zmierzam do tego, że przebieg + dziadowskie fordowskie części (nie myśle
    tu o powyższych) = zjechane tarcze i klocki (a w tym pacjencie są
    zajechane - dla wentyli w tym focusie granica starcia to 2mm na tarcze -
    tyle teorii, w praktyce widziałem lepsze :D).
    Jak przyjacielowi furka pasuje - niech bierze - komplet tarcz i klocków z
    TRW zamknie się w 3 stówkach jak dobrze poszuka :D

  • 5. Data: 2011-12-05 22:56:55
    Od: maniek <m...@g...com>

    On 5 Gru, 22:16, Wanamingo <e...@o...pl> wrote:

    > ^-^ 90 000 / +- 4370 dni = 20,5km/d :D - wiesz gdzie mieszkał właściciel i
    > gdzie pracował - licz :D

    Pochodzenie auta to Belgia,nie mam pojęcia gdzie pracował właściciel.
    Książka serwisowa prowadzona do końca,pozostaje chyba tylko kwestia
    sprawdzenia jej autentyczności w serwisie,bo przebieg też mi się
    wydaje podejrzany

  • 6. Data: 2011-12-06 14:20:59
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "maniek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

> [...]
    > Książka serwisowa prowadzona do końca,pozostaje chyba tylko kwestia
    > sprawdzenia jej autentyczności w serwisie,bo przebieg też mi się

    to jedz do aso, czy gdzies indziej, zaplac pare zl, a nie zastanawiaj sie
    czy tarcza za gruba czy za cienka itp itd.. bo co jak co ale ocena po
    tarczach...;) rotfl

    --
    Pozdrawiam, Bartek