  • Data: 2011-09-07 07:55:44
    Temat: Re: fixujące wskazania zużycia paliwa (95czy 98)
    Od: Mariusz Chwalba <m...@c...net> szukaj wiadomości tego autora

    On 06.09.2011 19:20, yapann wrote:
    > civic 2009 vtec (1.8)
    > - bezpośrednio po zalaniu 98 komp pokazuje zużycie rzędu 24 litry,
    > stopniowo po kilku km jazdy się reflektuje i jest np 17, dopiero po
    > jakimś czasie rzeczywiste (nota bene wcale nie książkowe - ok. 9 litrów,
    > choć mimo że jeżdzę dynamicznie to nie stale tylko w rzutach, a w
    > rzuctach mega-eko, więc spalanie średnie jest też niepokojąco wysokie.
    > - bezpośrednio po zalaniu 95 pokazuje najpierw pokazuje 4-5 litrów (nie
    > mma tak niskiego zużycia nawet jak stoję), i analogicznie dopiero po
> [...]

    "Liczba oktanowa - liczba określająca odporność na niekontrolowany
    samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który
    może powodować jego spalanie stukowe (detonacyjne)."

    Podejrzewałbym zatem jakiś związek z tym czujnikiem :-)

    Gdy ja wyjeżdżam ze stacji, prosto po skasowaniu komputera, średnia
    potrafi pokazywać i 35. Dopiero po kilku km spada do typowej 20tki;
    ale to równie dobrze może wynikać ze specyfiki terenu (kilka
    skrzyżowań i świateł bezpośrednio za stacją). Jeżeli nie tankujesz
    gdzieś poza miastem, to takie zachowanie jest jak najbardziej normalne.

    A czujnik powinni Ci wymienić, spalanie detonacyjne jest szkodliwe dla
    silnika.

    pozdrawiam,
    --
    Mariusz 'koder' Chwalba