-
Data: 2011-09-07 07:55:44
Temat: Re: fixujące wskazania zużycia paliwa (95czy 98)
Od: Mariusz Chwalba <m...@c...net> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 06.09.2011 19:20, yapann wrote:
> civic 2009 vtec (1.8)
> - bezpośrednio po zalaniu 98 komp pokazuje zużycie rzędu 24 litry,
> stopniowo po kilku km jazdy się reflektuje i jest np 17, dopiero po
> jakimś czasie rzeczywiste (nota bene wcale nie książkowe - ok. 9 litrów,
> choć mimo że jeżdzę dynamicznie to nie stale tylko w rzutach, a w
> rzuctach mega-eko, więc spalanie średnie jest też niepokojąco wysokie.
> - bezpośrednio po zalaniu 95 pokazuje najpierw pokazuje 4-5 litrów (nie
> mma tak niskiego zużycia nawet jak stoję), i analogicznie dopiero po
> czasie średnio rzeczywiste (szczególnie mało pokazało po zalaniu na
> Lukoilu (czyżby najniżej oktanowa ta ich 95tka?))
>
> Nie wiem dokadnie w jaki sposób działa ten algorytm wyliczania bieżącego
> zużycia, takie wskazania wartości skrajnych obserwuję od pewnego czasu.
> Zastanawiam się, czy cośmoże być nie tak.
>
> Miałam błąd na kompie (kontrolka 'chcek engine') dotyczący czujnika
> spalania stukowego (serwis narazie nie podjął nic w związku z tym - auto
> serwisowane).
"Liczba oktanowa - liczba określająca odporność na niekontrolowany
samozapłon paliwa silnikowego do silników z zapłonem iskrowym, który
może powodować jego spalanie stukowe (detonacyjne)."
Podejrzewałbym zatem jakiś związek z tym czujnikiem :-)
Gdy ja wyjeżdżam ze stacji, prosto po skasowaniu komputera, średnia
potrafi pokazywać i 35. Dopiero po kilku km spada do typowej 20tki;
ale to równie dobrze może wynikać ze specyfiki terenu (kilka
skrzyżowań i świateł bezpośrednio za stacją). Jeżeli nie tankujesz
gdzieś poza miastem, to takie zachowanie jest jak najbardziej normalne.
A czujnik powinni Ci wymienić, spalanie detonacyjne jest szkodliwe dla
silnika.
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
Następne wpisy z tego wątku
- 07.09.11 08:29 Albercik
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-12-15 (ino)wrocław
- 2024-12-15 Obcinaczki z łapaczem
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=