    Date: Mon, 21 Jun 2010 03:13:13 +0200
    From: Mateusz Papiernik <m...@m...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: filtr UV

    W dniu 2010-06-20 17:45, Janko Muzykant pisze:

    > Żaden. Całkiem serio.

    Chyba, że ma uszczelniane szkło i zależy mu na szczelnym przodzie. Nie
    wiem jak Nikoś, ale C. w instrukcjach podaje, że aby przednia soczewka
    była szczelna, trzeba nakręcić filterek.

    Swoją drogą też jestem antyfiltrowy - ale tyle razy mi rozne
    nieprzyjemne rzeczy lataly centymetry od przedniej soczewki, ze
    momentami dmucham na zimne. Na sama mysl rysniecia eLek zakrecam Marumi
    jak ide gdzies, gdzie wiem, ze soczewka moze byc zagrozona. Ale to juz
    takie moje tam dziwactwo - opinie o nieprzydatnosci filtrow sa w pelni
    sluszne ;)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net