-
41. Data: 2010-03-07 13:58:17
Temat: Re: fiat panda van i 200 000km
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Bydlę pisze:
>>>> Tłumacząc na język bez eufemizmów: zarzynając silnik maksymalnymi
>>>> obrotami można uzyskać tempo ruszania "tylko" zauważalnie niższe od
>>>
>>> tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.
>>>
>>
>> Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.
>
> Wy o motocyklach rozmawiacie?
> Tzw. ścigaczach?
No, on by chciał kręcić silniczek Pandy jak w ścigaczu - do czerwonej
kreski i jeszcze dalej ;)
-
42. Data: 2010-03-07 14:06:35
Temat: Re: fiat panda van i 200 000km
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Adam Płaszczyca pisze:
>>> tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.
>> Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.
>
> Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
> zaprojektowany?
To, że może, nie oznacza, że należy.
Aspekt 1: większe zużycie mechanizmów silnika.
Aspekt 2: dużo większe zużycie paliwa.
Tak to się jeździ ścigaczami albo 2-suwowymi motorowerami.
> Pandzię kręciłem do ok. 4500 przy starcie. Czyli zmieniałem z 1 na 2 wtedy,
> kiedy reszta już gmyrała, żeby zapiąć trójkę.
Oceniałeś na słuch? ;->
Podaj prędkość na liczniku, bo ten samochodzik - co powinieneś wiedzieć
- obrotomierza nie ma.
> Oczywiście - Panda to małe, tanie i niezbyt wygodne toczydełko, jednak
> nawet z silnikiem 1.1 właściwa wkładka między pedałami a fotelem będzie nią
> dość sprawnie jeździła.
Och, przy odpowiednim nastawieniu i jazdę traktorem można uznać za
wygodną i sprawną (heh - przy stanie polskich dróg będzie nawet całkiem
komfortowa ;) )
Panda jest wołowata - nawet przy katowaniu jej do "czerwonej kreski". A
przy takim jej ciśnięciu - chleje ponad miarę.
> Natomiast duża wada Pandy jest jej paliwożerność i tutaj zgoda
> - silnik 1.2 zdecydowanie jest lepszy i pali mniej.
To co się kłócisz niepotrzebne?
Swoją szosą - ciekaw jestem, jakby się zachowywała, jakby jej
variomatica zapakować...
-
43. Data: 2010-03-07 14:24:59
Temat: Re: fiat panda van i 200 000km
Od: Michał Gut <m...@w...pl>
> o co chodzi z kratką, skoro obecnie wazna jest długośc samochodu,
> ładownosc
> oraz ilość miejsc dla pasazerów?
> BTW VAT-1 trzeba dostarczyc do US?
musisz miec kratke zeby miec vat 1
nie musisz dostarczac do us vat 1 - daj to do biura rachunkowego a oni juz z
tym zrobia co trzeba. jak sam prowadzisz ksiegi to ci nie pwiem bo nie
wiem:D
-
44. Data: 2010-03-07 15:01:18
Temat: Re: fiat panda van i 200 000km
Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>
Andrzej Lawa pisze:
> Adam Płaszczyca pisze:
>
>>>> tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.
>>> Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.
>> Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
>> zaprojektowany?
>
> To, że może, nie oznacza, że należy.
>
Jakby nie nalezalo to by producenci robili czerwone pole i odciecie na
3,5krpm w silnikach benzynowych i pewnie gdzies na 2,5krpm w dieslach.
-
45. Data: 2010-03-07 15:15:45
Temat: Re: fiat panda van i 200 000km
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
Grzegorz Prędki pisze:
> Andrzej Lawa pisze:
>> Adam Płaszczyca pisze:
>>
>>>>> tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.
>>>> Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.
>>> Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
>>> zaprojektowany?
>>
>> To, że może, nie oznacza, że należy.
>>
>
> Jakby nie nalezalo to by producenci robili czerwone pole i odciecie na
> 3,5krpm w silnikach benzynowych i pewnie gdzies na 2,5krpm w dieslach.
ROTFL
A jakie mieliby w tym interes?
Aktualny stan jest z punktu widzenia producenta idealny: jak ruszają na
testach spokojnie, to wychodzi im w badaniach umiarkowane zużycie
paliwa, jak katują silnik, to wychodzi im lepsze przyśpieszenie, a póki
nie będzie ryzyka natychmiastowej awarii i tylko zauważalnie szybsze
zużycie, to dla nich czysty zysk - jak silniki będą padać zaraz po
upłynięciu gwarancji.
-
46. Data: 2010-03-07 15:31:20
Temat: Re: fiat panda van i 200 000km
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
Andrzej Lawa pisze:
> Aktualny stan jest z punktu widzenia producenta idealny: jak ruszają na
> testach spokojnie, to wychodzi im w badaniach umiarkowane zużycie
> paliwa, jak katują silnik, to wychodzi im lepsze przyśpieszenie, a póki
> nie będzie ryzyka natychmiastowej awarii i tylko zauważalnie szybsze
> zużycie, to dla nich czysty zysk - jak silniki będą padać zaraz po
> upłynięciu gwarancji.
Kolejny z teoriami spiskowymi.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 turbotraktor
Laguna I "czarny karawan" - na sprzedaż
-
47. Data: 2010-03-07 15:33:10
Temat: Re: fiat panda van i 200 000km
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 07 Mar 2010 14:06:35 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):
>> Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
>> zaprojektowany?
>
> To, że może, nie oznacza, że należy.
>
> Aspekt 1: większe zużycie mechanizmów silnika.
> Aspekt 2: dużo większe zużycie paliwa.
Aspekt 2 tak, aspekt 1 - niemal odwrotnie. O wiele gorzej ma silnik na
niskich obrotach.
>> Pandzię kręciłem do ok. 4500 przy starcie. Czyli zmieniałem z 1 na 2 wtedy,
>> kiedy reszta już gmyrała, żeby zapiąć trójkę.
>
> Oceniałeś na słuch? ;->
Tak.
> Podaj prędkość na liczniku, bo ten samochodzik - co powinieneś wiedzieć
> - obrotomierza nie ma.
Za to ja mam uszy. Zmiana na bieg 2 około 30km/h.
>> Oczywiście - Panda to małe, tanie i niezbyt wygodne toczydełko, jednak
>> nawet z silnikiem 1.1 właściwa wkładka między pedałami a fotelem będzie nią
>> dość sprawnie jeździła.
>
> Och, przy odpowiednim nastawieniu i jazdę traktorem można uznać za
> wygodną i sprawną (heh - przy stanie polskich dróg będzie nawet całkiem
> komfortowa ;) )
A teraz przeczytaj to, co napisałem: "małe, tanie i niezbyt wygodne".
> Panda jest wołowata - nawet przy katowaniu jej do "czerwonej kreski". A
> przy takim jej ciśnięciu - chleje ponad miarę.
Jak sam napisałeś - ona nie ma tej kreski. A co do wołowatości, to jest
zdecydowanie lepsza od Renault Clio 1.2.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
48. Data: 2010-03-07 15:46:02
Temat: Re: fiat panda van i 200 000km
Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>
Andrzej Lawa pisze:
> Grzegorz Prędki pisze:
>> Andrzej Lawa pisze:
>>> Adam Płaszczyca pisze:
>>>
>>>>>> tak, tak, zmieniac biegi przed 2000 obr/min. Mantra kapeluszy.
>>>>> Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.
>>>> Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
>>>> zaprojektowany?
>>> To, że może, nie oznacza, że należy.
>>>
>> Jakby nie nalezalo to by producenci robili czerwone pole i odciecie na
>> 3,5krpm w silnikach benzynowych i pewnie gdzies na 2,5krpm w dieslach.
>
> ROTFL
>
> A jakie mieliby w tym interes?
>
> Aktualny stan jest z punktu widzenia producenta idealny: jak ruszają na
> testach spokojnie, to wychodzi im w badaniach umiarkowane zużycie
> paliwa, jak katują silnik, to wychodzi im lepsze przyśpieszenie, a póki
> nie będzie ryzyka natychmiastowej awarii i tylko zauważalnie szybsze
> zużycie, to dla nich czysty zysk - jak silniki będą padać zaraz po
> upłynięciu gwarancji.
Idz snij dalej.
-
49. Data: 2010-03-07 19:25:48
Temat: Re: fiat panda van i 200 000km
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Michał Gut m...@w...pl ...
>> o co chodzi z kratką, skoro obecnie wazna jest długośc samochodu,
>> ładownosc
>> oraz ilość miejsc dla pasazerów?
>> BTW VAT-1 trzeba dostarczyc do US?
>
> musisz miec kratke zeby miec vat 1
no to dupa, bo ja w swoich dostawczakach kratek nie mam...
Przestrzen towarowa jest na stałe odgrodzona od kabiny kierowcy...
-
50. Data: 2010-03-07 19:36:25
Temat: Re: fiat panda van i 200 000km
Od: "kml" <A...@g...lp>
Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
wiadomości news:Xns9D3487348347budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1..
.
> Znam jednego forda, ktory ma przebieg ponizej 20.000 i w serwisie był juz
> jakies 5 razy.
Niestety takie "sztuki" to z każdej marki można przedstawić :(
--
pozdrawiam
kml