  • 31. Data: 2010-03-07 11:49:34
    Temat: Re: fiat panda van i 200 000km
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kml A...@g...lp ...

    > No to nieźle! Ciekawe ile by wyszło na hamowni w stosunku do danych
    > fabrycznych - zostało tam coś jeszcze mocy?

    Nie wiem, jak w stosunku do oryginału.
    Po pierwsze to zwykły D, nigdy nie był demonem predkosci.
    Po drugie nigdy w ten sposób nie był eksploatowany, zeby były potrzebne
    jakies duze przyspieszenia.
    Pali nadal w granicach 6,5l na 100km. i IMO jezdzi normalnie.
    Nie korzystam z predkosci wiekszych niz 110-115km/h.
    Nie czuje róznicy jadac pustym i zapakowanym po dach.

  • 32. Data: 2010-03-07 11:49:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > 800 czy 80 ?

    osiemset tysiecy

    > "w stanie niemal idealnym" jakos mi sie kloci z autem w ktorym co
    > chwila jest cos do roboty. Ile razy tam juz naprawiano alternator,
    > rozrusznik, maglownice, sprzeglo, amory, cylinderki/zaciski hamulcowe,
    > pompe wody, a ile bylo powazniejszych napraw silka ?

    hmm, nie pamietam, to jeden z kilku samochodów.
    Na pewno rozrusznik był robiony.
    Sprzegło na 100%. Silnik - jezeli pytasz o jakis remont generalny - nie.
    Generalnie czesci sie wymienia ale raczej po spodziewanych przebiegach i to
    "spodziewanych wyzszych" a nie minimalnych podawanych przez producenta.
    Olej wymieniany co 10.000.

    > Zamki, fotele, klima, pedaly, linki, nawet glupie zawiasy w drzwiach
    > sie sie zuzywaja.

    Na pewno był wymieniany zespół sterowania kierunkowskazami (po 750kkm), z
    zawaisami w drzwiach czy zamkami nie ma zadnych problemów, linki równiez,
    pamietam ze jakis wezyk kiedys wymieniałem jeden czy drugi raz.
    Generalnie zadnej usterki która po 200 tysiacach tez nie mogłaby sie
    zdarzyc.

    > Chociaz jak sobie przypomne to grecka taksowke z przebiegiem 2 mln..
    > silniki owszem trzy, ale reszte widac mercedes robi swietne :-)

    Jak widac, akurat ten model fordowi tez sie udał.

  • 33. Data: 2010-03-07 11:49:41
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michał Gut m...@w...pl ...

    > zalety podatkowe:
    >
    > kup na fakture vat22% - lacznie zaplacisz za to auto po odliczeniu 60%
    > wartosci (po zakupie na stacje diagnostyczna celem wydania homologacji
    > vat-1 i potem do wydzialu komunikacji rejestriwac)

    VAT-1 trzeba otrzymac od razu czy przy pierwszym wymaganym terminem
    przeglądzie?

  • 34. Data: 2010-03-07 12:24:45
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    > VAT-1 trzeba otrzymac od razu czy przy pierwszym wymaganym terminem
    > przeglądzie?

    pokrecilem
    to nie zwykly przeglad tylko przeglad sprawdzajacy czy spelnia vat1. daja ci
    zaswiadczenie ze spelnia wymogi vat-1. Jedziesz na stacje PO zarejestrowan
    iu i PO zamontowaniu tablic tejestracyjnych. Robia ci zdjecia, sprawdzaja
    czy kratka sie trzyma na sruby a nie na sline i wystawiaja ci glejt. nie
    pamietam kosztu ale zadne wielkie pieniadze. Potem zaswiadczenie ze spelnia
    vat 1 zanosisz do ksiegowosci i koniec (oryginal, bo dostajesz ze 3
    egzemplarze chyba).

    vat 1 mozesz zrobic i rok pozniej - ale dopiero wtedy bedziesz mogl odliczac
    100% vat

    sir

  • 35. Data: 2010-03-07 12:25:38
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 07 Mar 2010 11:12:09 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie 2000, płaszczydło, ale też nie 12000.

    Dlaczego nie? Jesli tylko silnik może się na takie wkręcić, bo został
    zaprojektowany?
    Pandzię kręciłem do ok. 4500 przy starcie. Czyli zmieniałem z 1 na 2 wtedy,
    kiedy reszta już gmyrała, żeby zapiąć trójkę.
    Oczywiście - Panda to małe, tanie i niezbyt wygodne toczydełko, jednak
    nawet z silnikiem 1.1 właściwa wkładka między pedałami a fotelem będzie nią
    dość sprawnie jeździła.

    Natomiast duża wada Pandy jest jej paliwożerność i tutaj zgoda - silnik 1.2
    zdecydowanie jest lepszy i pali mniej.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 36. Data: 2010-03-07 12:28:19
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    wiadomości news:Xns9D34767B1DDBAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > Nie czuje róznicy jadac pustym i zapakowanym po dach.

    No tutaj to po bandzie pojechałeś chyba, ze wozisz puste pudła kartonowe ;)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 37. Data: 2010-03-07 12:59:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Mar 2010 10:49:39 +0000 (UTC), Budzik wrote:
    >Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >hmm, nie pamietam, to jeden z kilku samochodów.
    >Na pewno rozrusznik był robiony.
    >Sprzegło na 100%. Silnik - jezeli pytasz o jakis remont generalny - nie.

    A np uszczelka pod glowica ?

    >Generalnie czesci sie wymienia ale raczej po spodziewanych przebiegach i to
    >"spodziewanych wyzszych" a nie minimalnych podawanych przez producenta.
    [...]
    >Generalnie zadnej usterki która po 200 tysiacach tez nie mogłaby sie
    >zdarzyc.

    Tak czy inaczej - to juz nie jest auto ktore przejedzie kolejne 100kkm
    tylko wymieniajac "olej i klocki".

    >Jak widac, akurat ten model fordowi tez sie udał.

    Sierre tez chwalilem za trwalosc, ale ona raczej 800k nie miala.

    Badzmy realistami - jak sam piszesz po przejechaniu 200k w aucie
    juz wszystko moze sie popsuc, wiec dalekie jest od "stan niemal
    idealny".
    I nie bardzo chce mi sie wierzyc zeby 800k obylo sie bez sporej ilosci
    napraw.

    J.

  • 38. Data: 2010-03-07 13:51:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A np uszczelka pod glowica ?

    nie.

    > [...]
    >
    > Tak czy inaczej - to juz nie jest auto ktore przejedzie kolejne 100kkm
    > tylko wymieniajac "olej i klocki".

    Jasne. Ale takiej pewnosci nie ma równiez w przypadku auta ktore ma
    przebieg 50 czy 100kkm.

> [...]
    > idealny".
    > I nie bardzo chce mi sie wierzyc zeby 800k obylo sie bez sporej ilosci

    Mowiac stan idealny mam na mysli kulture jazdy, trzymanie sie drogi itp.
    A co do napraw - tak jak pisałem - auto z 50 czy 100kkm na karku tez sie
    psuje.
    Znam jednego forda, ktory ma przebieg ponizej 20.000 i w serwisie był juz
    jakies 5 razy.

  • 39. Data: 2010-03-07 13:51:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kml A...@g...lp ...

    > No tutaj to po bandzie pojechałeś chyba, ze wozisz puste pudła
    > kartonowe ;)

    nie, aczkolwiek nie woze rowniez ładunków powodujacych ze rura wydechowa
    jedzie po ziemi.

  • 40. Data: 2010-03-07 13:51:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michał Gut m...@w...pl ...

> [...]
    > Potem zaswiadczenie ze spelnia vat 1 zanosisz do ksiegowosci i koniec
    > (oryginal, bo dostajesz ze 3 egzemplarze chyba).

    o co chodzi z kratką, skoro obecnie wazna jest długośc samochodu, ładownosc
    oraz ilość miejsc dla pasazerów?
    BTW VAT-1 trzeba dostarczyc do US?

    > vat 1 mozesz zrobic i rok pozniej - ale dopiero wtedy bedziesz mogl
    > odliczac 100% vat

    rozumiem