  • 21. Data: 2010-02-14 08:15:06
    Temat: Re: faktura w PLAY
    Od: ToMasz <t...@g...pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Dowcip polega na tym, że polskie prawo nakazuje WYSTAWIENIE faktury.
    > Tylko i wyłacznie. Nie ma to nic wspólnego z dostarczeniem czy chociażby
    > wysłaniem.
    to fakt. niemniej jednak, teraz czy za 2 lata ja bym zrezygnował z
    takiego operatora który sprawia kłopoty. Zarząd Play o tym wie, a ze
    pani Krysia nie wysyła faktur bo zadługo pije kawe? To sprawa wewnętrzna
    Playa, ale na pweno da sie to załatwic
    ToMasz

  • 22. Data: 2010-02-14 08:18:47
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "ToMasz" news:hl89q5$57f$1@news.interia.pl

> [...]
    > takiego operatora który sprawia kłopoty. Zarząd Play o tym wie, a ze
    > pani Krysia nie wysyła faktur bo zadługo pije kawe? To sprawa wewnętrzna

    Przyglądam się waszej dyskusji i zastanawia mnie jedna kwestia - co stoi na
    przeszkodzie aby przejść na fakturę elektroniczną? US nadal robi
    przedsiębiorcą problemy (bo chyba dla zwykłego Kowalskiego nie ma wielkiego
    znaczenia czy fakturę dostaje w formie papierowej czy elektronicznej - ja
    osobiście zawsze wybieram to drugie, z wygody) jeżeli okazują wydruk z
    elektronicznej faktury w czasie ewentualnej kontroli?

  • 23. Data: 2010-02-14 09:19:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

    > Dowcip polega na tym, że polskie prawo nakazuje WYSTAWIENIE faktury.
    > Tylko i wyłacznie. Nie ma to nic wspólnego z dostarczeniem czy chociażby
    > wysłaniem.

    W przypadku usług telekomunikacyjnych jest jeszcze obowiązek
    dostarczenia faktury - Prawo Telekomunikacyjne, art. 80.

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2010-02-14 09:30:49
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-14 10:19, Liwiusz wrote:

    > W przypadku usług telekomunikacyjnych jest jeszcze obowiązek
    > dostarczenia faktury - Prawo Telekomunikacyjne, art. 80.

    Polemizowałbym. Kilka lat temu to już było trenowane, gdy paraoperatorzy
    VoIP wystawili faktury, ale za ich dostarczenie pocztą życzyli sobie
    dodatkowej zapłaty. UOKiK nie dopatrzył się "rażącego naruszenia
    interesów konsumentów", więc tym bardziej przedsiębiorca jest w gorszym
    położeniu :-(
    Co prawda operator VoIP z reguły nie jest "dostawcą publicznie
    dostępnych usług telekomunikacyjnych", ale tłumaczenie było, że jest to
    implikacja: JEŚLI dostarcza fakturę, TO dostarcza również wykaz usług.

  • 25. Data: 2010-02-14 09:34:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > dostępnych usług telekomunikacyjnych", ale tłumaczenie było, że jest to
    > implikacja: JEŚLI dostarcza fakturę, TO dostarcza również wykaz usług.

    Skoro VOIP nie jest "dostawcą..." to nie ma sensu podawania go jako
    przykład.

    Co do implikacji, to dyskusja raczej teoretyczna, chyba żaden
    dostawca, co do którego nie ma wątpliwości, że jest "dostawcą..." z
    wysyłania faktur się nie wymiguje.

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2010-02-14 09:47:06
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-02-14 10:34, Liwiusz wrote:

    > Co do implikacji, to dyskusja raczej teoretyczna, chyba żaden dostawca,
    > co do którego nie ma wątpliwości, że jest "dostawcą..." z wysyłania
    > faktur się nie wymiguje.

    Raczej trudno negować takie podejście :-) Tylko przy okazji warto
    wspomnieć, że faktury VAT za usługi telekomunikacyjne są od początku
    (czyli od momentu uchwalenia ustawy VAT) skażone podejściem tepsianym.
    Wystawca praktycznie nie ma obowiązków związanych chociażby z terminami
    ich wystawienia: można np. wystawić jedną zbiorczą za 3 lata i być w
    zgodzie z prawem :-( Słynny "podpis wystawcy", na którym wyłożyło się
    wielu ludzi, też tu nie funkcjonował.