    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: fajny uklad
    Date: Mon, 16 Jul 2012 16:14:14 +0200

    Am 16.07.2012 14:42, schrieb Anerys:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:a6g81tFragU1@mid.uni-berlin.de...
    >
    > Przebijam - tradycyjny, najbardziej "poczatkujący" układ, sluchawka
    > zwarta diodą, ANT, GND, odbieram... PR2! W czasach, gdy nadawali TYLKO
    > na UKF (dolny, a za pomyślenie o górnym można było mieć kłopoty, bo na
    > górnym, to zgniły Zachód nadawał), więc TYLKO FM. Jakim cudem uległo to
    > detekcji i było wyraźne, czytelne... nie wiem...

    Na nieliniowości diody detektuje się cuda.

    No to jeszcze insza inszość. U kolegi w domu podłączyliśmy miernik RLC
    przez transformator głośnikowy podłączony do wzmacniacza audio.
    Nadawaliśmy muzykę na różnych częstotliwościach jednocześnie, też na
    UKF. No i w różnych modulacjach, bo i AM i FM ;-).

    > Oo... pachnie mi warstwą E :) Albo bardzo silne tropo :)

    Sporadic E. Bardzo silne i długotrwałe. Na 2m też podobno szło, ino
    anteny nie miałem (i dalej nie mam :-()

> [...]
    > Kielce, sporadycznie Kraków, Olsztyn, Lublin, nawet raz Koszalin.
    > Mniej-więcej w tamtych czasach ok. 4 w nocy, można było słuchać
    > rozgłośni z Kazachstanu (charakterystyczna harmoszkowa muzyka tamtych
    > regionów, a w tym czasie nasze rozgłosnie nie działały i nadajniki były
    > wyłaczone). Niekiedy specjalnie się budziłem, by tego posłuchać.
    > Działało gdzieś tak do 7-8 rano, potem zanikało. Żadne specjalne radia,
    > anteny nieraz więcej, niż prymitywne. Łódź nawet i bez anteny w
    > gniazdku. W Warszawie. Taki miewała silny sygnał.

    A to też mogę przebić. Pod koniec lat 60tych oglądałem z ojcem w TV
    walkę byków. Transmisja z Corridy z Barcelony. Bezpośrednio w Opolu na
    dipolu ;-). Kanał 2, czyli coś koło 50MHz.

    > Teraz przy QRMach trudniejsze... Oraz radia z SSB brak, tylko FM... Ale
    > zawsze miło kogoś złapać z daleka i powiedzieć "cześć, jak się masz" :))
    > Hehe, chyba sobie zaraz radio podszykuję celem poplwania w sitko :) Może
    > w totka wygram, celem nabycia sobie jakiejś lepsiejszej kataryny? :)

    A ja mam nawet dość dobrą katarynę. 45W na 2m, 35 na 70cm, 10W na 23cm.
    Ale anteny nie mam gdzie postawić. Stoi w szafie i czeka na lepsze czasy
    :-(((

    Waldek, DL7ANQ && SO6ANQ