  • Data: 2012-07-15 18:05:17
    Temat: Re: fajny uklad
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

    Anerys wrote:

> [...]

    Hehe, moje pierwsze radio, które miało odbierać PR1 na długich odbierał
    świetnie WE na średnich. Pewnie przeliczyłem się przy nawijaniu cewki, młody
    byłem ;-)

> [...]
    > potężne, do tego stopnia, że odbiór stawał się nieczytelny, trzeba było
    > przekręcić radio, nawet o 90 stopni. WE/GA nie sprawdzałem (zresztą, w tym
    > radiu nie miałem już KF, tylko długie i średnie, oraz UKF niski, który
    > jeszcze działał), wtedy już się tak nie słuchało, zresztą, latałem po
    > plaży z radiem na 2 metry i gadałem z Trójmiastem.
    > W ogóle propagacja fal radiowych, to szalenie ciekawa dziedzina fizyki,
    > jak np. dzięki temu zagada się z kimś po drugiej stronie Ziemi :)
    > Hihi, od ceweczki na LEDce, dojechaliśmy do cewek w radiach :))

    To już wystarczy sam UKF. A choćby coś takiego: leżę sobie w wannie i
    słucham radia. Stare, przenośne coś, z niskim UKFem. Odbieram tym stację
    lokalną, berlińską na górnym. Po prostu filtr puszcza, a heterodyna jest
    76-86MHz. o i słyszę, jak ktoś mówi o plonach zbiorów na Ukrainie. Po
    ukraińsku, ok, ale jakoś nie tłumaczą. Akurat pełna godzina była i poszły
    wiadomości. To było Radio Ukraina, nadajnik chyba w Kijowie (71 coś tam
    MHz). Wyskoczyłem z wanny i zrobiłem parę łączności na 50MHz z Rumunią,
    Ukrainą i Bułgarią.
    A na 2m to z Malagą oraz Rosją (na wschód od Moskwy) sobie pogadałem. 10W z
    Berlina.

    Waldek, DL7ANQ && SO6ANQ