  • Data: 2010-05-20 12:21:05
    Temat: Re: extender do EF 100-300
    Od: "steel" <d...@K...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Teściu pyta mnie o extender do swojego obiektywu EF 100-300 4,5-5,6
    > http://www.fotografiarte.es/catalogo/catalog/images/
    100-300.jpg

    > Chodzi o zmianę ogniskowej o jakiś mnożnik.
    > Jest coś takiego jak Canon EF 1.4x Extender dla L-ek.
    > Czy Canon (lub inna firma) ma w swojej ofercie extender do ww.
    > obiektywu?

    Mozesz sprawdzic Kenko TELEPLUS Pro 300 DG x1.4 prawdopodobnie bedzie sie
    nadawal, ale lepiej przylozyc i sprawdzic.
    Canon po prostu ma za bardzo wysunieta soczewke od strony obiektywu, a kenko
    ma ja troche cofnieta...
    Inna sprawa jest sprawnosc tego zestawu, o ile aparat (przypuszczam ze to
    nie 1D) da sie oszukac (zaklejajac styki) i AF bedzie dzialac o tyle jego
    sprawnosc spadnie znacznie.
    Ja swego czasu uzywalem 70-200/4L+ TC sigma EX x1.4+TC kenko PRO (starsza,
    biala, wersja bez DG) x1.4 z 20D nie trzeba bylo stykow zaklejac bo tylko
    jeden TC dawal informacje do szkla (zwieral odpowiednie styki). Dzialac
    dzialalo w miare w dobrym swietle... jak chcesz moge podlinkowac kilka fotek
    ale jednak 70-200/4L to szkla znacznie lepsze i szybsze niz 100-300.

    > Nawiasem mówiąc odradzam teściowi zakup czegoś takiego do tak
    > ciemnego szkła ale uparł się.

    Byc moze za chwile kupi cos jasniejszego jak zobaczy jak to dziala :)

    Steel