  • 21. Data: 2011-11-11 00:00:09
    Temat: Re: eurobiurokracja uzasadnia swoje istnienie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 10 Nov 2011, J.F wrote:

    > Zreszta tak mi sie wydaje ze wystarczy zrobic lodowke zgodnie z zasadami
    > sztuki

    Ale to musisz wybrać: albo zasady sztuki, albo unijne normy.
    Lutowanie bezołowiowe np. nie jest - i na razie nic nie wskazuje
    żeby miało być - równie "zasadne", szczególnie jak temperatury
    się mocno zmieniają. A elektronika jest wszędzie.
    (akurat w samochodach jest dopuszczalne używanie stopów
    ołowiowych, "ze względów bezpieczeństwa", ale w lodówce nie).

    W kwestii lodówki: nie mam pojęcia czy "normy" mają jakieś
    znaczenie co do wyboru przez producentów aluminium na
    układ chłodzenia (chodzące do dziś zabytki mają rurki
    ze stopów miedzi), bo to może być "po prostu koszt"
    i tyle.
    Ale te składowe "norm" które są kojarzone trwałość mają
    raczej za nic, z wyjątkiem może owych "konsumenckich
    dwu lat" (i starczy).

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2011-11-11 07:35:34
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message
    > Widzę że w realiach motoryzacyjnych masz małe doświadczenie.
    > Jak sam się nie znasz to najlepiej jest znaleźć
    > zaprzyjaźnionego-stałego-przetestowanego wulkanizatora (mechanika)
    > Trzeba go oczywiście co jakiś czas sprawdzać :-). Nie musi być najtańszy.
    > Ważne żeby nie robił Cię bardzo w bambuko :-)
    > Wybieranie na oko po jakichś nalepkach i w przypadkowych
    > zakładach-sklepach to proszenie się o kłopoty.

    Alez nalepka nie przeszkadza zapytac o opinie zaprzyjaznionego
    wulkanizatora. Ale gdyby w praktyce okazal sie byc "mniej przyjazny" to
    przynajmniej nie wmowi Ci tak latwo ze ta najdrozsza opona ma najlepsze
    parametry jesli bedziesz widzial ze ta tansza ma podobny/lepszy rating.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 23. Data: 2011-11-11 12:04:38
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Nov 2011 11:05:23 +0100, Jakub Witkowski
    <j...@d...z.sygnatury> wrote:

    >czy nie oszukują na nalepkach.

    Oczywiście nalepki będą produkowane przez jednego producenta w
    Europie, który zostanie wyłoniony w drodze przetragu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 24. Data: 2011-11-12 19:21:40
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-10 14:40:41 +0100, "J.F" <j...@p...onet.pl> said:

    > A te wiedze czerpiesz teraz skad ? Z nikad czy z testow ADAC ?

    Słoneczko - ze wszystkich źródeł, którym ufam. Bo się interesuję.
    Ignorant nie wie nic i będzie święcie przekonany, że Święta Zielona
    Naklejka to jest coś, co spełnia _jego_ oczekiwania, których nie ma.
    ;>

    > A tak to przynajmniej bedziesz mial ogolny poglad.

    ZONK! Mam dokładny, bo się interesuję - w odróżnieniu od ignoranta,
    który kupi dowolną oponę (ale już droższą z powodu naklejki!) , na
    której będzie coś zielonego przyklejone...
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 25. Data: 2011-11-12 19:26:11
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-10 21:16:11 +0100, "Iguan007" <i...@p...onet.pl> said:

    > "Bydlę" <p...@g...com> wrote in message >> Nie kazdy interesuje sie
    > dokladnymi

    > Masz racje, jestem.

    Czyli nie ma dla ciebie znaczenia co kupisz, gdyż nie znasz się, nie
    intersujesz i nie wiesz nawet czego oczekiwać i jakiej sytuacji, oraz
    jak odnieść to do pozostałych sytuacji na drodze.
    Nawet więcej - skoro nie wiesz (bo się nie interesujesz), to oznacza,
    że nie potrzebujesz niczego ponad:

    "opona na lato", "opona na zimę"

    Te parametry ci wystarczą, bo sposób twego jeżdżenia jest niewymagający
    - inaczej interesowałbyś się.
    :-)

    > Ja osobiscie wolałbym

    A nieosobiście nie wolałbyś?

    > ustandaryzowana metode badania

    Ależ będzie!
    A - auto mało pali
    B - auto sporo pali
    C - auto dużo pali

    I zdajesz sobie sprawę, że nie zauważysz jakijekolwiek różnicy podczas
    normalnej jazdy w korkach?

    > przedstawiania parametrow opony.

    Podobno się nie interesujesz...
    ;>

    --
    Bydlę

  • 26. Data: 2011-11-12 21:20:12
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    > Czyli nie ma dla ciebie znaczenia co kupisz, gdyż nie znasz się, nie

    Ma znaczenie. Obecnie opieram sie jedynie na opinii wulkanizatora czy
    wlasnym oku (postrzeganie marki i takie tam).

    > Te parametry ci wystarczą, bo sposób twego jeżdżenia jest niewymagający -
    > inaczej interesowałbyś się.

    Nie wiesz nic o moim sposobie jezdzenia. To ze wyszukasz sobie test opony w
    interniecie nie czyni z Ciebie mistrza kierownicy.

    > Ależ będzie!
    > A - auto mało pali
    > B - auto sporo pali
    > C - auto dużo pali

    Nie znam szczegolow tego badania. Ty pewnie tez nie. Ale mysle ze rating w
    tym miejscu bylby oparty o opory toczenia.

    > I zdajesz sobie sprawę, że nie zauważysz jakijekolwiek różnicy podczas
    > normalnej jazdy w korkach?

    A jak ja nie jezdze w korkach?

    > Podobno się nie interesujesz...

    Nie na tyle zeby robic dochodzenia nt. mieszanki gumy.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 27. Data: 2011-11-13 21:20:07
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-11-12 21:20:12 +0100, "Iguan007" <i...@p...onet.pl> said:

    > "Bydlę" <p...@g...com> wrote in message
    >
    > Ma znaczenie. Obecnie opieram sie jedynie na opinii wulkanizatora czy
    > wlasnym oku (postrzeganie marki i takie tam).

    A potem będziesz patrzył na znaczek, z którego nic dla ciebie nie
    będzie wynikało i kupisz po prostu oponę droższą.
    Smutne, ale prawdziwe.

    > Nie wiesz nic o moim sposobie jezdzenia.

    Wiem.
    Gdyby parametry opon i ich zachowanie były dla ciebie ważne
    (wynikające3 ze stylu jeżdżenia) - znałbyś je.
    A twierdzisz, że się na tym kompletnie nie znasz, teraz dodajesz, że
    guru dla ciebie to facet najęty do wykonywania prostych prac
    fizycznych. Cały czas potwierdzasz moją tezę, że dla ciebie wystarczy
    podział na letnie i zimowe.
    :-)

    > To ze wyszukasz sobie test opony w
    > interniecie nie czyni z Ciebie mistrza kierownicy.

    To twoja kolejne błędne założenie, choć wniosek pasuje do fałszywej
    tezy. Ale tak to jest, gdy się pracuje w układzie G-G.

    > Nie znam szczegolow tego badania.

    I znać nie będziesz - bo się nie interesujesz - będziesz chciał tylko
    kupić oponę z zielonym znaczkiem.
    Prawie wszystkie będą taki miały, choć będą się drastycznie różnić
    parametrami...

    > Ty pewnie tez nie. Ale mysle ze rating w
    > tym miejscu bylby oparty o opory toczenia.

    OK, możemy przyjąć, że wystarczy również mierzyć tylko hałas,
    sprężystość czy dowolny inny parametr. Wciąż niczego się nie dowiesz,
    niczego nie zyskasz (poza uczuciem przechytrzenia systemu, choć będzie
    dokładnie na odwrót).

    > A jak ja nie jezdze w korkach?

    To też nie zauważysz.
    Z dość prostej przyczyny - nie było żadnego rewolucyjnego wynalazku ani
    odkrycia w ciągu ostatnich paru lat, więc opony będą takie same, jak
    dotąd...

    > Nie na tyle zeby robic dochodzenia nt. mieszanki gumy.

    A po co ci to?
    Ważne jest coś zupełnie innego.
    Oczywiście - jako osoba nie interesująca się tym - wiesz lepiej...
    ;>

    --
    Bydlę

  • 28. Data: 2011-11-14 08:07:13
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    > A potem będziesz patrzył na znaczek, z którego nic dla ciebie nie będzie
    > wynikało i kupisz po prostu oponę droższą.

    Dlaczego ma nic nie wynikac i dlaczego mialbym wybrac drozsza?

    > Wiem.

    Nie, nie wiesz. Nigdy w zyciu nie widziales mnie za kierownica.

    > Gdyby parametry opon i ich zachowanie były dla ciebie ważne (wynikające3
    > ze stylu jeżdżenia) - znałbyś je.

    Nigdzie nie napisalem ze zachowanie opon jest dla mnie niewazne. To Ty sobie
    z jakiegos powodu to dopowiedziales. Obecnie w samochodzie osobowym jezdze
    na na Pirelli Pzero wlasnie dlatego ze odpowiada mi ich zachowanie na
    drodze. W samochodzie tereniowym mam jakies twarde opony wytrzymujace ostre
    kamienie. W motocyklu szosowym mam twarda opone bo to moj pojazd tylko do
    dojazdu do pracy wiec liczy sie trwalosc,. W motocyklu terenowym mam
    najtansze opony bo jestem amatorem i zalezy mi bardziej na cenie opony niz
    jej parametrach. Kazdy z tych pojazdow ma opony dostosowane do MOICH
    potrzeb. Nigdzie nie wybieralem, jak piszesz, "najdrozszej opony" a opone
    wlasciwa do moich potrzeb. I w zadnych z tych przypadkow naklejka nie
    przeszkodzilaby mi w wyborze, wrecz przeciwnie.

    > A twierdzisz, że się na tym kompletnie nie znasz,

    Jestem ignorantem w kwestiach technicznych opon. To fakt. Ale to nie znaczy
    ze nie widze roznicy pomiedzy taka czy inna opona.

    > guru dla ciebie to facet najęty do wykonywania prostych prac fizycznych.
    > Cały czas potwierdzasz moją tezę, że dla ciebie wystarczy podział na
    > letnie i zimowe.

    Wiec Twoja teza jest bledna.

    > To twoja kolejne błędne założenie, choć wniosek pasuje do fałszywej tezy.
    > Ale tak to jest, gdy się pracuje w układzie G-G.

    Napisalem ze nie czytam testow opon. Ty mi na tej podstawie okresliles "moj
    sposob jezdzenia". Czy gdybym czytal te testy to moj "sposob jezdzenia"
    poprawilby sie?

    > I znać nie będziesz - bo się nie interesujesz - będziesz chciał tylko
    > kupić oponę z zielonym znaczkiem.

    Tak, bede chcial kupic opone do moich zastosowan (np. dobrej przyczepnosci)
    i skupie swoja uwage na oponach ktore maja zielony znaczek w kategorii
    "przyczepnosc" i pewnie czerwony znaczek w kategorii "trwalosc/ekonomia".

> [...]
    > czy dowolny inny parametr. Wciąż niczego się nie dowiesz, niczego nie
    > zyskasz (poza uczuciem przechytrzenia systemu, choć będzie dokładnie na

    Aha, wiec na podstawie jakich testow Ty wybierasz opony?

    > To też nie zauważysz.
    > Z dość prostej przyczyny - nie było żadnego rewolucyjnego wynalazku ani
    > odkrycia w ciągu ostatnich paru lat, więc opony będą takie same, jak
    > dotąd...

    Naprawde? Troche nie chce mi sie w to wierzyc ze mieszanka we wspolczesnej
    oponie jest taka sama jak w tej sprzed x lat.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok: