  • 1. Data: 2024-07-14 14:31:40
    Temat: espnow przerywa na jeziorze?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    zrobiłem łódkę zdalnie sterowaną. w łódce i pilocie jest esp.
    Komunikują się przez espnow. dane wysyłane są w jedną stronę, dwa
    "int"y, więc jest tego bardzo mało. w sadzawce, kałuży, stawiku,
    fontannie, działa. zasięg... odchodzę tak daleko ze nie wiem gdzie jest
    dziób czy rufa, może 50 metrów. pojechałem dzisiaj nad jezioro, wkładam
    łódkę do wody, przerywa. ale to niemalże z zegarkiem w ręce -sekundę
    działa - 2 sekundy nie. sekundę działa 2 sekundy nie. (działa - kręcą
    się śruby napędowe, nie działa, nie wiem z jakiego powodu, ale w
    programie jest warunek: brak zasięgu (nie ma nowych informacji od
    pilota) = śruby stop)
    wyciągam łódkę z wody - działa 100% ok. idę 30 kroków - działa 100% ok.
    wkładam do wody - nie działa(znowu przerywa). może opór wirników -
    próbuję palcami wywołać opór - marny efekt, ale raczej działa. w domu
    wlożyłem łódkę do wiadra - działa 100% ok.
    Czyżby wielka tafla wody zagłuszała espnow (wifi)?
    ToMasz

  • 2. Data: 2024-07-14 17:37:17
    Temat: Re: espnow przerywa na jeziorze?
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 14.07.2024 14:31, ToMasz wrote:

    > wkładam
    > łódkę do wody, przerywa. ale to niemalże z zegarkiem w ręce  -sekundę
    > działa - 2 sekundy nie. sekundę działa 2 sekundy nie.

    No to trzeba sprawdzić jak często są wysyłane pakiety z pilota i jak
    długo odbiornik usypia się po braku pakietu - może stąd wynika ta
    regularność,

    > wyciągam łódkę z wody - działa 100% ok. idę 30 kroków - działa 100% ok.
    > wkładam do wody - nie działa(znowu przerywa).

    Pierwsze co mi przychodzi do głowy to interferencja fali od wody -
    pamiętając, że długość fali wifi to około 12cm spróbował bym zmienić
    położenie anteny (modułu ESP) na łódce - podnieść wyżej albo coś.

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2024-07-14 21:25:14
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.07.2024 o 17:37, Mirek pisze:

    > No to trzeba sprawdzić jak często są wysyłane pakiety z pilota i jak
    > długo odbiornik usypia się po braku pakietu - może stąd wynika ta
    > regularność,
    trafiłeś, dzięki. cały czas męczyłem łódkę. i łódka i pilot dostały
    diody powiadamiające o problemach z transmisją - nic to nie dało. nie
    dało bo skopany był program w PILOCIE! pilot nadawał z przerwami, więc
    nie gubił swoich pakietów, tak maił nadawać. poprawione, śmiga dobrze.
    ToMasz

  • 4. Data: 2024-07-15 09:25:34
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 14 Jul 2024 21:25:14 +0200, ToMasz wrote:

> [...]
    > dało bo skopany był program w PILOCIE! pilot nadawał z przerwami, więc
    > nie gubił swoich pakietów, tak maił nadawać. poprawione, śmiga dobrze.

    No ale w wiadrze nie przerywał ?

    J.