  • 11. Data: 2009-08-13 17:55:52
    Temat: Re: ep-1 - kilka uwag
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Na razie nie czytam reszty tylko odniosę się do tego - to nie jest wina AA
    > tylko algorytmu demozaikującego, w Olympusach trzeba ustawić VNG-4. W UFRaw
    > pewnie nie ma, ale jest w Raw Therapee.

    Zobaczę zaraz, ale szczegółów od tego nie przybędzie, a z tą mozaiką to
    sobie mogę poradzić ręcznie w szopie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-08-13 17:58:22
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-08-13 18:20:11 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Może kogoś zainteresuje kilka uwag na temat ep1.

    Z ciekawości - już kupiłeś, czy na razie testujesz?

    de Fresz

  • 13. Data: 2009-08-13 18:01:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
    > Z ciekawości - już kupiłeś, czy na razie testujesz?

    Kupiłem. G9 zdechł (znaczy zasyfił się, że już nie da się nim nic
    sensownego pstrykać, a nie mam zamiaru wykupywać abonamentu na
    comiesięczne czyszczenie za 250zł). Po g9 pewien (niewielki) krok do
    przodu z potencjałem (obiektywy), którego pewnie nie wykorzystam. Może
    jak się ''zaprzyjaźnię'' (tzn. będę go czuł jak canony) to krok będzie
    większy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /choć wydaje się to niemożliwe, nie jestem nieomylny/

  • 14. Data: 2009-08-13 18:38:30
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:
> [...]
    > Druga perełka - wciśnięcie ''Fn'' umożliwia chwilowe
    > przeprogramowanie wszystkich ustawień do wcześniej wybranego setu. Np.
    > mamy poustawiany tryb
    > 100iso, pełen manual itd, a tu coś się pojawia w kadrze szybkiego -
    > wystarczy zaprogramować set pod takie obiekty, z wysokim iso, w trybie
    > automatycznym itd, by aparat przełączył się od razu na te ustawienia i
    > można pstrykać trzymając paluchem ów przycisk ''Fn''. Niestety,
    > ostrość jak wspominałem, nie jest pamiętana, więc hiperfokalna nie
    > wyjdzie za bardzo jeśli się jej wcześniej nie ustawi odpowiednio.

    zasmucające jest to co piszesz.

    czy manualna regulacja ostrości odbywa sie pierścieniem na obiektywie czy
    tylko przez jakieś chore kółko na aparacie?

    Marzy mi sie wciąż jakiś sensowny semi dalmierz za rozsądne pieniądze.

  • 15. Data: 2009-08-13 18:54:42
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:
    > czy manualna regulacja ostrości odbywa sie pierścieniem na obiektywie
    > czy tylko przez jakieś chore kółko na aparacie?

    Pierścieniem (enkoderem), ale w miarę to działa. Na czas kręcenia
    wyświetla się lupka x7 albo x10 i da się sensownie ustawić ostrość, choć
    w 450D efekt jest bardziej jednoznaczny dla kręcącego (ale niewiele).

    > Marzy mi sie wciąż jakiś sensowny semi dalmierz za rozsądne pieniądze.

    Do widoczków będzie git. Na ulicę to nie za bardzo.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /cechą gatunków prymitywnych bywa natrętna manifestacja sympatii
    politycznych/

  • 16. Data: 2009-08-13 19:00:21
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > Zobaczę zaraz, ale szczegółów od tego nie przybędzie, a z tą mozaiką to
    > sobie mogę poradzić ręcznie w szopie.

    Mateusz dobrze mówi - to co zaobserwowałeś to złe demozaikowanie. Ostatnio
    wiele programów do rawów pokazuje takie kreseczki, *że tylko one* takich
    nie robią :)

    d.

  • 17. Data: 2009-08-13 19:02:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Janko Muzykant wrote:

> [...]
    > niewiele).
    >
    > Do widoczków będzie git. Na ulicę to nie za bardzo.

    ja bym chciał coś na ulicę, ostanio sobie oglądałem moje stare foty z czasów
    gdy miałem głupiego ruskiego dalmierza :)

    a niechce mi się wołac i skanowac filmów.

  • 18. Data: 2009-08-13 19:09:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:

    > Mateusz dobrze mówi - to co zaobserwowałeś to złe demozaikowanie.
    > Ostatnio wiele programów do rawów pokazuje takie kreseczki, *że tylko
    > one* takich nie robią :)

    Ale ja je potrafię usunąć bez cudów :) Tylko mi się nie chce znowu
    dłubać w tych plikach. Nie problem są te kreseczki, a to, że tak silne
    wyostrzenie nic nie daje poza tym, że ukazują się one. Oczywiście można
    zapodać radius=1 itd, tylko równie dobrze można zostać przy jpg z puszki.

    Raw Therapee się wywala od razu (2.4), albo pokazuje szum (2.3) na
    penach. Na innych plikach bangla. Widać, jeszcze tego nie wspiera.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /porozmawiałbym o wpływie yao na klesyndrony prostopadłe, ale nie mam z
    kim.../

  • 19. Data: 2009-08-13 19:12:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > ja bym chciał coś na ulicę, ostanio sobie oglądałem moje stare foty z
    > czasów gdy miałem głupiego ruskiego dalmierza :)
    >
    > a niechce mi się wołac i skanowac filmów.

    Poszukaj kompakta, co pamięta focus. Matryca 1/2,3 cala, ustawisz na 2
    metry i zapominasz, przy f=4 strzela z gwinta 2-3 klatki na sekundę.
    G9/10 tak ma np. (większa matryca, ale nadal kurdupel), ale trzymaj się
    od tego dziadostwa z daleka. Ale będzie tego sporo, chyba seria A1000,
    tania, a obrazek całkiem znośny.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /lubię ciszę i spokój; marzę o małym domku pomiędzy cmentarzem, a kostnicą/

  • 20. Data: 2009-08-13 19:27:19
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Janko Muzykant pisze:

    > I teraz zdjęcia. Pierwsza i ostatnia wada - to jest matryca olka. Czyli
    > zbyt silny filtr aa. Co to oznacza? Że gdy będziemy chcieli ostrzyć ''na
    > żyletę'' zrobi nam się coś takiego:
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/ep1/artefakty.jpg
    > Jak ktoś nie wie czego szukać niech patrzy na białą tablicę. To samo
    > oczywiście robi się na gładkim niebie. Nie zależy od iso, choć wyżej
    > jest tłumione szumem. Czyli do studia się to nie nadaje, w każdym razie
    > do zastosowań folderowych. Ale to nie do tych celów aparat (choć backup
    > na śluby jest okej).

    A te artefakty to nie jest kwestia niewłaściwego algorytmu deblockingu w
    ufrawie? Dlaczego pytam: mam E-520 który też ma silny filtr AA i nigdy
    takiego efektu na swoich zdjęciach nie widziałem.