  • Data: 2010-05-22 18:14:06
    Temat: Re: enduro na probe
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-05-22 19:26:15 +0200, "Jarecki [KenLee]" <r...@o...pl> said:

    > *** Powtarzam- lokalni slusarze miewaja wiedze i podstawowe narzedza, co
    > wystarczy do dowolnej operacji na DR. W przypadku glupiej regulacji zaworow
    > DR-Z, trzeba miec chocby pudelko z pastylkami za minimum 500 PLN, a tego
    > pana Wiesia juz nie uswiadczysz.

    Nie chcę zbytnio generalizować, ale mam nienajlepsze doświadczenia po
    kilku oględzinach motocykli z wiosek i miasteczek serwisowanych przez
    lokalnych "szpecjalistów" - zawsze to były mniej lub bardziej
    zaniedbane padliny - od teorii, że "w enduro to się łańcucha nie
    smaruje" (niby niedawno wymieniony, co z tego że w rdzawo-rudawym
    kolorze), przez ocenę luzów zaworowych na słuch (nie klepiom, to znaczy
    że dobre), po różne dziwne patenty i patenciki. Zawsze odnosiłem też
    wrażenie, że ci ludzie zatrzymali się na poziomie Wuesek, MZ, no może
    Junaków w najlepszym razie i podejście mają "jak jeszcze jeździ, to
    lepiej nic nie robić". Ale nie upieram się, że tak jest wszędzie.

    > Pare argumentow za DR
    > przytoczylem po to aby wykazac, ze twierdzenie, iz wiekszosc DR na rynku to
    > zlom, a wiekszsc DR-Z jest cacy, jest nawet z punktu widzenia logiki
    > serwisowej bzdura.

    Oczywiście że tak. Choć mam wrażenie że widziałem więcej zajeżdżonych
    DR-ek niż DRZ, to i wśród tych drugich są oczywiście padliny.
    I cieżko mi uwierzyć w zdrową DRZ-tę za 6-7k, bo te co wiem, że były/są
    dobre, schodziły po 9,5-12k zł.
    Patrząc tak obiektywnie, to DRZ (zwłaszcza E) jest fajniejszym moturem
    niż DR 350, nieco bardziej skomplikowana budowa nie dla każdego będzie
    problemem, bo zlecając robotę w _dobrym_ serwisie, pieniądze wyjdą
    podobne. I jednak sądzę, że łatwiej dzisiaj znaleźć dobrze traktowaną
    DRZ niż DR - prostota budowy też ma swoje granice wytrzymałości, a to
    przedewszystkim stan będzie miał wpływ na dalsze koszty eksploatacji.
    Tak więc podstawowym kryterium jest kasa, a dalej, to trzeba po prostu
    szukać dobrej sztuki, co na naszym rynku i tak jest niełatwe.

    de Fresz