    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: enduro
    Date: Fri, 1 Apr 2011 10:11:55 +0200

    On 2011-04-01 09:38:19 +0200, "Iguan007" <i...@p...onet.pl> said:

    > Zalozenia:
    > - Szukam lekkiego, zwinnego i mocnego motocykla.
    > - Zupelnie nie zalezy mi na przydatnosci motocykla do jazdy po ulicach bo
    > raczej bede go wozil w teren na przyczepie. Ewentualnie cos takiego:
    > http://www.ezimotow.com.au/gallery.htm . Testowal to ktos z Was?
    > - Nie zamierzam jezdzic po torze motocrossowym ani uprawiac dlugodystansowej
    > turystyki. Raczej kilkugodzinne wycieczki w lekki teren, czasami z bardziej
    > wymagajacymi podjazdami czy sciezkami.
    > - Nie lubie glosnych motocykli i chcialbym zeby juz fabryczny wydech byl
> [...]

    Na moje oko, to w zupełności wystarczyła by Ci współczesna 250-tka. A
    czy to będzie WR, KLX, EXC, TE - to już drugorzędna kwestia. Lub
    nieśmiertelna DRZ 400 w wersji E.

    > - Ze wzgledu na to ze motocykle to tylko moje "poboczne" hobby, bedzie to
    > motocykl ktory bedzie uzywany maksymalnie raz-dwa razy w miesiacu. Dlatego
    > tez chcialbym zeby nie trzeba go bylo serwisowac zbyt czesto, zeby koszty
    > serwisu nie byly zbyt wysokie a normalna obsluga na tyle prosta zeby ja
    > robic samemu.

    Współczesne hard enduro mają serwis liczony w motogodzinach. Nastu
    (zwykle 15-20 mth). Brzmi poważnie, ale w praktyce nie jest tak źle.
    Całodoniowy wypad to zwykle ze 4, może 5 mth, czyli w Twoim przypadku
    co 2-4 miesiące zmiana oleju (całe 1,5 litra) i w zależności od
    rozrządu sprawdzenie/regulacja luzów co zmianę oleju lub co drugą.

    > Czy amator ma tak
    > naprawde szanse poczuc roznice pomiedzy zawieszeniami WR i KLX?

    I tak i nie. Ja tam czuję różnicę pomiędzy Husqą a np. KTM (na korzyść
    tego drugiego), ale oba są na takim poziomie, że nie jest to coś, co by
    wpływało na możliwości terenowe motocykla, czy dramatycznie ograniczało
    mnie w czymś. Ot wrażenia są inne (na Husce bardziej telepie i jest
    słabsza progresja). I w każdym tego typu motocyklu da się sporo
    namieszać regulacjami.

    > Przegladajac
    > rozne fora widze jak ludzie pisza "robie przeglad co 400km, zmieniam olej po
    > calym dniu jazdy". Czy ten motocykl naprawde wymaga tyle obslugi? A moze tak
    > jest z kazdym nowoczesnym enduro?

    Nie trzeba aż tak często, ale owszem, wszystkie współczesne wyczynowe
    enduro wymagają częstego serwisu. Jak chcesz coś, co jest mniej
    wymagające, to albo DRZ, albo ciężkie lochy w stylu LC4/690, G650X,
    TE610.

    > Osobiscie sklaniam sie bardziej do niebieskiego niz do zielonego ale nie ma
    > to specjalnie racjonalnego uzasadnienia.

    A dlaczego zupełnie pomijasz pomarańczowe i czerowno-białe?

    de Fresz