  • 41. Data: 2022-07-30 16:24:57
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 30.07.2022 06:27, Cavallino wrote:

    > Tylko dla tych, co nie wiedzą o czym gadają.

    > Tyle doładujesz w domu w nocy, więc w ogóle nie będziesz musiał na
    > stację zajeżdżać.

    jak masz gdzie. Ja mam, ale jestem niereprezentatywny, bo do pracy
    jeżdżę vanem (wiem, mogłbym się zmieścić do małego elektryka albo
    ładować vana co 100km, na szczęście nie muszę, nie muszę też odmawiać
    klientowi 150km ode mnie, bo wliczając czas dojazdu moja usługa
    elektrycznym vanem byłaby znacznie droższa, a w mniejszym aucie nie da
    się dobrze zorganizować)

    > Problem jest odwrotny do przedstawionego, bo w takim przypadku to
    > tankowanie wymaga dodatkowego czasu i jest kłopotliwe.

    codzienne wyciąganie i podłączanie kabla zajęłoby więcej czasu niż
    cotygodniowe tankowanie

    Lukasz

  • 42. Data: 2022-07-30 17:40:33
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-07-2022 o 14:24, Pete pisze:

    > Kto taki?

    Koncerny paliwowe do spółki z rządzącymi.
    I nie mówię, że nie było powodów, żeby nie było wątpliwości.

    >  że im wstyd dokładać kolejne....
    >
    > Kolejne co?

    Extra zwyżki za paliwo na autostradach.

  • 43. Data: 2022-07-30 17:43:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-07-2022 o 16:24, ddddddddddddd pisze:

    >nie muszę też odmawiać
    > klientowi 150km ode mnie, bo wliczając czas dojazdu moja usługa
    > elektrycznym vanem byłaby znacznie droższa,

    Bo?
    Eksploatacja elektryka tak w ogóle ma ekonomiczne uzasadnienie.
    Chyba że ktoś liczy tylko cenę zakupu, a reszty kosztów nie potrafi.

    > codzienne wyciąganie i podłączanie kabla zajęłoby więcej czasu

    Się trzyma kabel w gotowości, w garażu na ścianie.
    Nie podłączaj komórki, to dopiero czasu zyskasz....

  • 44. Data: 2022-07-30 17:44:17
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 30-07-2022 o 11:54, Myjk pisze:
    > Fri, 29 Jul 2022 12:32:04 +0200, Pawel "O'Pajak"

    > Są tacy którzy jeżdżą i żyją.

    Miesiąc temu wróciłem z Chorwacji.
    Elektrykiem jak najbardziej.
    Oszczędziłem w ten sposób 2000+ na paliwie......

  • 45. Data: 2022-07-30 18:40:25
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 30.07.2022 16:43, Cavallino wrote:

    > Bo?
    > Eksploatacja elektryka tak w ogóle ma ekonomiczne uzasadnienie.
    > Chyba że ktoś liczy tylko cenę zakupu, a reszty kosztów nie potrafi.

    bo doliczając postój zrobię np. dwie usługi, a nie trzy, więc koszty
    mojej pracy podzielą się na dwóch klientów
    jeśli dojazd do trzech klientów i usługi zajmują mi 8h, to tych trzech
    klientów zapłaci za moje 8h. jeśli trzeciej usługi nie zdążę wykonać, to
    i tak marnuję dzień w pracy - albo ja zarobię mniej, albo klient zapłaci
    więcej.
    A ekonomiczne uzasadnienie dla mnie to jest mieć vana, który kosztował
    mnie tyle, co 3-miesięczna rata leasingu takiego samego nowego. Już się
    zwrócił, za chwilę włożę kolejne 2 raty w jego serwis i pojeździ
    znacznie dłużej. Dzięki temu, jak już nadejdzie kryzys, moja firma
    będzie miała niskie koszty utrzymania.

    > Się trzyma kabel w gotowości, w garażu na ścianie.
    > Nie podłączaj komórki, to dopiero czasu zyskasz....

    nie mam garażu przeznaczonego do trzymania auta, ładowarkę mógłbym
    zainstalować tylko na podjeździe

    Lukasz

  • 46. Data: 2022-07-30 19:23:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.07.2022 o 11:49, Myjk pisze:

    > No, owszem, możesz. A że potrzebujesz tego raz na ruski rok,
    > albo i wcale, to już mało istotne. Alkoholicy podobnie chomikują
    > alkohol gdzie się da, żeby przypadkiem nie zabrakło.

    Zabawne - twierdzileś że węglowóz powinien spełnić wymagania każdego
    Niestety ty sam a właściciwe twoja żona okazała się zupełnie
    niestandardowa i ci nie pozwoliła kupić elektryka. Skoro wymaganie żeby
    samochód był w stanie pojechać za w trasę uważasz za równe alkoholizmowi
    to zgaduje, że żona jest alkoholiczką:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 47. Data: 2022-07-30 20:38:51
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-07-29 o 15:18, J.F pisze:
    > No nie przesadzajmy - moga byc wymienne baterie, moze sie kiedys
    > dorobimy tankowalnych baterii (ciekle elektrody), ale na razie chodzi
    > o to, ze i tak przerwy robisz w dluzszej trasie, to i czas na
    > ładowanie jest.

    Cały czas się dziwię, że nikt nie zrobi powiedzmy 2-3, no może góra 4
    standardów baterii, które by się wymieniało automatycznie po najechaniu
    na odpowiedni podjazd na stacji. Wtedy właściciele elektryków śmialiby
    się z tych, co całe 3 minuty tankują.
    Przerwy na trasie... well, nawet na obiad to max. 40 min., ile przez ten
    czas naładuję? Niedawno robiłem trasę do Rzeszowa. Jedzie się freewolnie
    3 godz. bez pałowania highwayem. Tylko na trasie jak w Arizonie
    "Wjeżdżasz na pustynię. Upewnij się, że masz wodę i paliwo, najbliższa
    stacja za 500 mil";-) Elektrykiem albo bym jechał za jakimś ciągnikiem
    siodłowym z naczepą, albo pod koniec musiałbym pchać.
    Krótko mówiąc gdyby elektryki były w porównywalnej cenie, co spalinowe,
    to kupiłbym takiego do jazd do city, gdzieś po okolicy, prąd mam za
    darmo, więc by to miało sens. Ale w moje ukochane Bieszczady to jednak
    wolę V70.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 48. Data: 2022-07-30 20:44:55
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2022-07-30 o 11:54, Myjk pisze:
    > Są tacy którzy jeżdżą i żyją.

    Są tacy, co tylko rower uznają. Też żyją (choć po tym, co potrafią na
    drodze odwalić, to długo nie pożyją). Anyway, jak koszt zakupu,
    trwałość, łatwość "tankowania" będzie lepsza lub równa obecnemu
    spalinowcowi, to przecież nie jestem masochistą i się męczyć ze
    spalinowym nie będę. Na razie jednak z tych samych powodów...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 49. Data: 2022-07-30 21:51:02
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2022 o 17:44 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Miesiąc temu wróciłem z Chorwacji.
    > Elektrykiem jak najbardziej.

    Z jakiej apki korzystasz do wyszukiwania ładowarek?
    Ja się na razie turlam wkoło komina właśnie z obawy o brak prądu na trasie.

    TG

  • 50. Data: 2022-07-31 08:19:15
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Z jakiej apki korzystasz do wyszukiwania ładowarek?

    Plugshare oczywiście.
    Plus Greenway jeśli chodzi o płatne - mają roaming zagraniczny w
    polskiej cenie.

    > Ja się na razie turlam wkoło komina właśnie z obawy o brak prądu na trasie.

    A czym?