  • 111. Data: 2022-08-01 17:20:41
    Temat: Re: elektryfikacja 2
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 11:23, J.F pisze:

    > Tam chyba jest dosc duzy zapas.

    Zapas zapasem ale wygląda że nic się nie zmieniło (tylko troczę ziemi
    ubyło).

    https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4652
    254/The-Statue-Liberty-RED-turned-green.html

    > A na razie dane mamy takie
    > https://www.climate.gov/news-features/understanding-
    climate/climate-change-global-sea-level

    No to jak podniesienie poziomu o 15 cm czy nawet 5 metrów ma mi dom
    znajdujący się 100 mnpm morza zalać?

    > "In some ocean basins, sea level has risen as much as 6-8 inches
    > (15-20 centimeters) since the start of the satellite record. Regional
    > differences exist because of natural variability in the strength of
    > winds and ocean currents, which influence how much and where the
    > deeper layers of the ocean store heat."

    Zuraw w gdańsku też jakoś tak samo jak kiedyś wygląda.

    > A jeszcze ... moze odmrozenie Antarktydy, tak aby zaczela sie powaznie
    > topic, wymaga troche czasu.
    > I Grenlandii ...

    No może. Ale ludzkość pamięta czasy jak nadawali nazwę grenlandii i była
    ona wtedy zielona a nie biała i nie pamiętam żeby na przykład nie było
    wtedy niderlandów na mapach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 112. Data: 2022-08-01 18:03:24
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-01 o 14:59, J.F pisze:

    > Cos tam jest, ale on zgłodnial przed Rzeszowem :-)

    Konkretnie to potrzebowałem coś zjeść w samej końcówce
    przejazdu autostradą (zjeżdżałem w Przeworsku) bo impreza
    była na konkretną godzinę i potem dopiero coś mogłem zjeść
    na stypie, więc potrzebowałem coś na zabicie głodu chwilowe.
    Byłem w niedoczasie, bo złapałem godzinę na korku pod Opolem.
    Wcześniej przejechałem ze dwie stacje reżimowe ale to zaraz za Krakowem.
    Wyjazd był znienacka- ledwo zdążyłem picie załadować i paliwo.
    Elektrykiem na razie nie wyobrażam sobie takiego przejazdu 530km,
    ale mądrzejszy w tej materii mówi, żeby planować wcześniej,
    to jak by się wyjechało nad ranem, to by pewnie dało radę.

  • 113. Data: 2022-08-01 18:08:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-01 o 12:20, J.F pisze:

    > Nie calkiem rozumiem - to w koncu planujesz postoje na toalete,
    > czy zatrzymujesz sie jak sie zachce.

    No jak jadę spaliniakiem, to sikam jak się zachce.
    Z tego co pisze Cavallino wynika, że jak jechałbym elektrykiem, to musiałbym
    planować wcześniej gdzie sikać.

    > No ale stacji pod Rzeszowem troche jest, to moze i jakis hotdog jest,
    > tylko trzeba kawaleczek zjechac.

    Zjeżdżać z autostrady w niedoczasie żeby zjeść fastfooda nie będę.
    Tam naprawdę na końcowym odcinku może mapy pokazują
    jakieś MOPy ale tylko parking z kiblem jest,
    nawet kawy nie ma. Potem na północ od Przeworska już na zwykłej krajowej
    jest jakaś cywilizacja - nawet stawałem tam kiedyś na obiad,
    ale niemiło wspominam.

  • 114. Data: 2022-08-01 18:16:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Aug 2022 17:20:41 +0200, Shrek wrote:

    > Zapas zapasem ale wygląda że nic się nie zmieniło (tylko troczę ziemi
    > ubyło).
    >
    > https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-4652
    254/The-Statue-Liberty-RED-turned-green.html

    Odkad pamietam, to miedz zieleniala, wiec Ameryki nie odkryli.

    stopni natomiast trudno mi sie doliczyc, jakby cos ubylo ... ale
    pływów tam nie ma ?

    climate/climate-change-global-sea-level

    > No to jak podniesienie poziomu o 15 cm czy nawet 5 metrów ma mi dom
    > znajdujący się 100 mnpm morza zalać?

    Tobie nie, ale spytaj Holendrow.
    Wenecjan, Gdanszczan.

    Albo zobacz Jastrzebia Gore - o ile sie zmniejszy, jak metr wody
    przybedzie? Sporo klifu sie chyba zwali.

    > Zuraw w gdańsku też jakoś tak samo jak kiedyś wygląda.

    20cm moze byc trudne do zauwazenia.

    A Pomorze sie w calosci nie podnosi?
    Bo lodowiec kiedys wgniatal w dół, a teraz go nie ma ...

    I jeszcze takie cos
    https://wiadomosci.onet.pl/olsztyn/pomorze-i-mazury-
    zagrozone-silnym-trzesieniem-ziemi/cr3y83w

    To tak na wypadek elektrowni atomowej w Zarnowcu :-)

    > No może. Ale ludzkość pamięta czasy jak nadawali nazwę grenlandii i była
    > ona wtedy zielona a nie biała i nie pamiętam żeby na przykład nie było
    > wtedy niderlandów na mapach.

    Nie wiadomo, czy to jakas podpucha nie byla :-)

    https://pl.wikipedia.org/wiki/L%C4%85dol%C3%B3d_gren
    landzki

    110 tys lat lodu ?

    J.

  • 115. Data: 2022-08-01 18:28:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.08.2022 o 18:16, J.F pisze:

    254/The-Statue-Liberty-RED-turned-green.html

    > Odkad pamietam, to miedz zieleniala, wiec Ameryki nie odkryli.

    NIe o miedź chodzi a o poziom wody

    > stopni natomiast trudno mi sie doliczyc, jakby cos ubylo ... ale
    > pływów tam nie ma ?

    Jak dla mnie na pierwszym planie jest tyle samo. Kiedyś było więcej
    ziemi, ale imho poziom wody się nie zmienił.

    > Tobie nie, ale spytaj Holendrow.
    > Wenecjan, Gdanszczan.

    No ale koniu mnie grozi. A holenrzy to i tak w depresji żyją - najwyżej
    będą musieli wały podnieść.

    > Albo zobacz Jastrzebia Gore - o ile sie zmniejszy, jak metr wody
    > przybedzie? Sporo klifu sie chyba zwali.

    Klif to chyba w naturalny sposób cały czas się zawala, więc... No
    przykro ale taki mamy klimat.

    > 20cm moze byc trudne do zauwazenia.

    No a nas straszą straszą tymi centymetrami. Szczerze - jak woda się
    podniesie o chuj lub dwa, to nikt nie na to nie zwróci uwagi.

    > Nie wiadomo, czy to jakas podpucha nie byla :-)
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/L%C4%85dol%C3%B3d_gren
    landzki

    Ok. To mnie też zmyliły:P

    > 110 tys lat lodu ?

    "Dopiero w drugiej dekadzie XXI wieku odwierty przeprowadzone dalej na
    północ pozwoliły uzyskać dane o klimacie całego interglacjału,
    ukazujące, że lądolód przetrwał pomimo długotrwałego utrzymywania się
    temperatur wyższych niż współcześnie obserwowane[6]."

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 116. Data: 2022-08-01 19:03:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 Aug 2022 18:08:04 +0200, cef wrote:

    > No jak jadę spaliniakiem, to sikam jak się zachce.
    > Z tego co pisze Cavallino wynika, że jak jechałbym elektrykiem, to musiałbym
    > planować wcześniej gdzie sikać.

    No, tu akurat Cavalino ma troche racji - po prostu inaczej.
    Skoro trzeba ladowac co ok 250-300km,
    to jakos planujesz te ładowania i przy okazji odwiedzasz toalete,
    albo i cos zjadasz.

    Planowanie moze byc bardziej planowe - jak znasz trase i wiesz
    gdzie tam fajna ładowarka w pasujacej odleglosci, albo spontaniczne -
    samochod podpowiada gdzie sie trzeba zatrzymac.

    > Zjeżdżać z autostrady w niedoczasie żeby zjeść fastfooda nie będę.

    Kawaleczek = 2km

    A jak jestes w niedoczasie, to co ty o hot-dogu myslisz :-)

    > Tam naprawdę na końcowym odcinku może mapy pokazują
    > jakieś MOPy ale tylko parking z kiblem jest,
    > nawet kawy nie ma.

    Mopa owszem pokazuje, i pewnie za pewien czas pewnie tam bedzie i
    jadlodajna, i stacja i ładowarka.

    Ale pokazuje sie tez pare stacji, o masz - koło Debicy
    https://www.google.com/maps/@50.0757267,21.3827066,1
    6.04z

    Nie wiem czy tam sie cos zje ..

    J.

  • 117. Data: 2022-08-01 19:17:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2022-08-01 o 19:03, J.F pisze:

    > No, tu akurat Cavalino ma troche racji - po prostu inaczej.
    > Skoro trzeba ladowac co ok 250-300km,
    > to jakos planujesz te ładowania i przy okazji odwiedzasz toalete,
    > albo i cos zjadasz.

    Na razie mi taki sposób nie odpowiada.
    To się sprawdzi jak będę jeździł bardziej jak on -
    cały dzień w jedną stronę na luzie a nie cały dzień tam i z powrotem.

    > Planowanie moze byc bardziej planowe - jak znasz trase i wiesz
    > gdzie tam fajna ładowarka w pasujacej odleglosci, albo spontaniczne -
    > samochod podpowiada gdzie sie trzeba zatrzymac.

    > Kawaleczek = 2km

    Weź się nie wygłupiaj. Mówimy o infrastrukturze przy A4
    a nie we wioskach obok do 2km.

    > A jak jestes w niedoczasie, to co ty o hot-dogu myslisz :-)

    Nie chciałem, żeby mi burczało w brzuchu w kościele.

> [...]
    > jadlodajna, i stacja i ładowarka.
    >
    > Ale pokazuje sie tez pare stacji, o masz - koło Debicy

    Tego pewnie nawet znaki na A4 nie pokazują.

  • 118. Data: 2022-08-01 19:19:38
    Od: Tomasz <n...@i...invalid>

    J.F w

    > No, tu akurat Cavalino ma troche racji - po prostu inaczej.
    > Skoro trzeba ladowac co ok 250-300km,
    > to jakos planujesz te ładowania i przy okazji odwiedzasz toalete,
    > albo i cos zjadasz.

    Gówno zjadasz...
    Nie zjedziesz od karkowa (Krakowa) z A4, to nie masz gdzie sie nażreć,
    choćby trawą...
    To samo dalej S19 do Lublina -- nie ma koryta...

    > Kawaleczek = 2km

    ROTFL

    Po kiego chuja MOPy buduja....

    > Mopa owszem pokazuje, i pewnie za pewien czas pewnie tam bedzie i
    > jadlodajna, i stacja i ładowarka.

    Ni chuja, nikt tam się nie pokusi, żeby serwować choćby pół ogóra...

    > Ale pokazuje sie tez pare stacji, o masz - koło Debicy
    > https://www.google.com/maps/@50.0757267,21.3827066,1
    6.04z
    > Nie wiem czy tam sie cos zje ..

    Czyli jak zwykle... Jarek nie był na północnym wschodzie czyli x8, ani na
    południowym wschodzie, czyli A4 za Krakowem...

    Ot se popierdzieli i pójdzie zadowolony, że napisał i oszukał...

    --
    Tomasz

  • 119. Data: 2022-08-01 22:49:15
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2022-08-01 12:20, Cavallino wrote:

    Z tym stawaniem na rozprostowanie i ladowanie to jakies bajki.

    Jechales kiedys w jakis wolny czas (np. tzw. dlugi weekend) gdzies w
    popularne miejsce - nie wiem, nad morze czy w gory.

    W takiej podrozy to nie ma gdzie sie wysikac od reki. Zatrzymujesz sie
    na stacji czy innym cywilizowanym miejscu i co? I kolejka do kibla taka
    ze stania na 15 minut minimum.

    Niech teraz 5% tych ludzi ma jeszcze potrzebe "dotankowania" pradu... No
    to nie wyjedziesz z tego miejsca do wieczora.

    Wiec nie wiem skad bierze sie pomysl, ze zadnego problemu nie ma - kiedy
    wlasnie jest.

    --
    mk4

  • 120. Data: 2022-08-01 23:04:30
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2022-08-01 15:05, Cavallino wrote:

    > Czas znowu polubić pks-y.
    > Będzie luźniej na drogach.

    Czyli wg Ciebie rozwiazaniem jest cofniecie spoleczenstwa o 50 lat i
    bedzie dobrze, tak? To jest rozwiazanie sprawy?

    W "Hameryce" to bys kulke w łeb wyłapał za taki zamach na ich "way of
    life". No i poniekad chyba slusznie.

    Bo nie wiem jak zapyziałym cwokiem trzeba byc aby rozwiazanie problemu
    widzieć w ograniczeniu dostepnosci jakiegos dobra.

    --
    mk4