  • 41. Data: 2022-07-21 20:13:05
    Temat: Re: elektryfikacja
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.07.2022 o 16:22, J.F pisze:

    > W nocy ja spie, samochod stoi, to moze sie ładowac.

    Ale to przy ładowarce musisz spać.

    > Jak ja pracuje w dzien, tez samochod stoi i może sie ladowac, ale
    > gniazdka pod pracą sobie nie zamontuje. Ktos inny musi zamontowac.

    A w bloku sobie zamontujesz?

    > Elektrownie atomowe to IMO rozwiazanie tymczasowe, bo zaraz uranu
    > zabraknie ...

    Mnie zaraz internetu zabraknie.

    > Raczej amoniak czy hydrazyna :-)
    >
    > Albo siarka ... w akumulatorze.

    No właśnie ... akumulatory mogą być przeróżne.

    > liczylem 200W, ale moze i 400 mozliwe.

    Typowy panel ma około 400. To pasuje powierzchnią do hybrydy.
    Niekoniecznie wydajność 100%. Gorzej z powierzchnią w Twizy.

    > Jezdzenie Twizy kosztuje 200zl rocznie?
    > Czy miesiecznie?

    Sprawdziłem, ostatni raz płaciłem 9 miesięcy temu.

    > Trzeba przerobic :-)

    I trzymać w garażu zamiast przy bloku.

  • 42. Data: 2022-07-21 20:40:25
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 21.07.2022 o 18:41, Shrek pisze:

    > Twierdzisz, że dekadę temu nie pisali, że przecież jest jeszcze czas
    > żeby infrastruktura się dostosowała?

    Twierdziłeś, że sam pisałeś. Jakoś wątpię.

    > Że co? To że nie mam co trzy metry gniazdka na ulicy gdzie mógłbym w
    > rozsądnej cenie podłączyć elektryka na noc wynika z problemy na rynku
    > paliw?

    To, że elektrownie wyłączają z braku węgla. Elektryka nie podłączasz bo
    go nie masz a nie bo nie ma gniazdka.

    > To na dzień dobry. O tym że prąd nie bierze się z gniazdka
    > podyskutujemy jak już tego gniazdka postawisz i wszystko jebnie.

    Wszędzie gdzie miałem postawiłem. Nie jebło. W mniejszej skali
    oczywiście. 200zł za prąd do Twizy na 9 miesięcy !!! Lodówka ile zużywa? TV?

    > A gdzie rządzą nieprzypadkowi władcy, którzy zapewniają pod każdym
    > (również powiedzmy 50 letnim) blokiem mieszkalnym miejsca parkingowe z
    > gniazdkami chociażby true16A w ilości powiedzmy ilość mieszkan plus 20%?

    A co za różnica. Ja mówię dlaczego Ci spalinówkę zabierają a nie o
    masowych gniazdkach.

    > O elektrowniach i systemie przesyłowym do tego pogadamy jak już wskażesz
    > ten kraj.

    To jest to samo co ze spalinówkami.

    > Jak to po co? W imię ratowania klimatu. Akurat pomysł, żeby w miastach
    > zastępować komunikację indywidualną zbiorową jest całkiem na miejscu.

    Nie sądzę. Niektórzy twierdzą, że miasta wyludniają się.

    > Tylko należy nazwać rzeczy po imieniu i skupić się na rozwoju tej
    > zbiorowej.

    W Niemczech na miesiąc kosztuje to 9 euro. O tym, jak się podróżuje
    transportem masowym w Polsce pisałem.

  • 43. Data: 2022-07-21 21:32:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-07-21 o 18:23, J.F pisze:

    > Chyba nie wiekszosc.
    > Wodor sie przechowuje w stalowych butlach i zbiornikach - widac
    > niewiele ucieka.
    Jakie niewiele, ucieka na tyle że nie przechowują pzemyłowo wodoru
    dłużej niż to potrzebne, a w zbiornikach samochodowych cały czas szukają
    związków aby go przechowywać bez ucieczki. Gdzieś czytałem że z Miraja
    po tygodniu czy dwóch ucieka prawie cały.

    > Drogie ładowarki są i dzisiaj, ale rewolucja rozliczen z prosumentami
    > ma byc czy juz byla ... i naprawde grosze?
    Już była, od 1.04 ceny dopiero bedą bo są z kwartalnym opóźnieniem.
    50gr było chyba na koniec kwietnia, ile teraz to nie wiem.

    > No coz, moze tak lepiej ... ale czy aby na pewno nie ma rewolucji?
    Rewolucja była wcześniej, teraz to tylko ewolucja, włączyli hamulce i to
    takie że
    w kwietniu liczba oddanych instalacji spadła do 3% m/m.

    > https://sundaypolska.pl/net-billing/
    >
    > -cena sprzedaży energii elektrycznej z fotowoltaiki przez prosumenta
    > do sieci to miesięczna stawka Rynkowej Ceny Energii (w skrócie RCEm),
    > -cena zakupu energii elektrycznej z sieci to obowiązująca w danym roku
    > taryfa za energię elektryczną, która zależy od tego, na terenie
    > którego operatora prosument ma zamontowaną instalację fotowoltaiczną.
    >
    > Gorzej, jak sie instalacji namnozy, i RCEm spadnie do groszy, albo
    > nawet ujemnej :-)
    Mogą sobie tak rozliczać ale w ustawie jest chyba srednia kwartalna.

    --
    Janusz

  • 44. Data: 2022-07-21 21:35:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 20:40:25 +0200, ii wrote:

> [...]
    >
    > Wszędzie gdzie miałem postawiłem. Nie jebło. W mniejszej skali
    > oczywiście. 200zł za prąd do Twizy na 9 miesięcy !!! Lodówka ile zużywa? TV?

    Lodowka bierze jakies 50W srednio.

    Postawiles, bo Twizy jeden.
    Przeciez Shrek normy podawal - jak mieszkania maja przydzial 11kW,
    to w bloku jest przydzial srednio 1kW na mieszkanie. A twizy
    potrzebuje 2kW.
    I to nowoczesne mieszkania, bez gazu, z kuchnia elektryczna.
    Ja mam jedna faze, 16A, 3.5kW.

    > A co za różnica. Ja mówię dlaczego Ci spalinówkę zabierają a nie o
    > masowych gniazdkach.

    Ale dlaczego PiS chce mi samochod zabrac?
    Ale przeciez nie PiS chce, tylko Unia chce.
    Dlaczego?
    A z czego Niemcy beda zyli, jak nie beda samochodow robic?

    > To jest to samo co ze spalinówkami.

    Na razie kartek na prad nie ma.
    Choc zaczely sie kartki na wegiel :-)

    >>> P..sz. Oni nie wiedzą co robią. Jak mogliby akurat na to wpaść i po co

    > Nie sądzę. Niektórzy twierdzą, że miasta wyludniają się.

    Wroclaw trzyma swoje ~600 tys mieszkancow.
    Przybywa w okolicznych wsiach.

    J.

  • 45. Data: 2022-07-21 21:37:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.07.2022 o 20:40, ii pisze:

    > Twierdziłeś, że sam pisałeś. Jakoś wątpię.

    Trzebaby sprawdzić kiedy była pierwsza dyskusja o elektykach na PMS;)

    > To, że elektrownie wyłączają z braku węgla.

    Oczywiście że to nie wina elektryków, bo ich jest tyle co kot napłakał.
    Ja pisałem o tym, że infra jest kompletnie nie przygotowana - tak
    dziesieć lat temu jak i teraz.

    > Elektryka nie podłączasz bo
    > go nie masz a nie bo nie ma gniazdka.

    Elektryka nie podłącze bo nie mam ani elektryka ani gniazdka. Z tym że
    elektryka mogę sobie teoretycznie kupić. Gniazdka już nie - przynajmniej
    nie bez kompletu z nowym mieszkaniem i garażem a i wtedy wcale gniazdka
    do ładowania tak po prostu nie dostanę.

    > Wszędzie gdzie miałem postawiłem. > Nie jebło.

    No tak kurwa. Podłączyłeś gokarda na prąd i system energetyczny nie
    jebnął. Można przełączać wajchę na elektromobilność reaktor wytrzyma;)

    > A co za różnica.

    No taka, że twierdzisz, że tej infy nie ma bo rządzą przypadkowi ludzie.
    Więc pytam gdzie jest?

    > Nie sądzę.

    No to jak nie sądzisz, to pewnie jesteś przeciwny zmianom spalinek na KM?

    > W Niemczech na miesiąc kosztuje to 9 euro. O tym, jak się podróżuje
    > transportem masowym w Polsce pisałem.

    No to jak się 90% ze spalinek przesiądzie to będzie szybciej ale ciężej
    się dostać:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 46. Data: 2022-07-21 21:42:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 20:13:05 +0200, ii wrote:

    > Ale to przy ładowarce musisz spać.

    Nie to mialem na mysli :-)

    > A w bloku sobie zamontujesz?

    Jak mam garaz podziemny.
    Albo wydzielone miejsce parkingowe.
    Albo dlugi kabel z okna zrzucę :-)

    > No właśnie ... akumulatory mogą być przeróżne.

    No ale na razie tylko kilka jest dobrych.

    > Typowy panel ma około 400. To pasuje powierzchnią do hybrydy.
    > Niekoniecznie wydajność 100%.

    No wlasnie - jeszcze kąt zamocowania.

    > Gorzej z powierzchnią w Twizy.

    ale tez i bateria mniejsza :-)

    > Sprawdziłem, ostatni raz płaciłem 9 miesięcy temu.

    To jaką on ma baterie, zuzycie energii i sredni przebieg ?

    J.

  • 47. Data: 2022-07-21 21:45:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 21 Jul 2022 20:07:44 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > PiSiorska propaganda. Nie chodziło w ogóle o wyłączenie Turowa a
    > dogadanie się z Czechami. PiS nie chciał się dogadać, więc nakazano
    > zamknąć. Skoro nie zamknęli to poszły kary. Na końcu się dogadali.
    >
    > Co tylko ciekawe, pierwsze gadania były za niższą kwotę, potem nie było
    > już wyjścia. I tak kurwa wszędzie z tymi PiSiorami.

    No ale to byly gadania Czechow czy pisiorow?

    > Już od dawna widzę, że jesteś zmanipulowanym PiSiorem.

    Ale o co chodzi - tu akurat popieram rzad, ze nie wyłączyl jednej z
    wiekszych elektrowni w kraju. Przynajmniej dopoki nie zbudowal
    nastepnej :-)

    J.

  • 48. Data: 2022-07-21 22:49:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 21.07.2022 o 21:35, J.F pisze:

    > Ale dlaczego PiS chce mi samochod zabrac?
    > Ale przeciez nie PiS chce, tylko Unia chce.

    Tak po prawdzie to... pis to wpisał w kamienie milowe i przedstawił do
    akceptacji.

    > Dlaczego?
    > A z czego Niemcy beda zyli, jak nie beda samochodow robic?

    Dobre pytanie. Obstawiam jakąś hm jakby to nazwać - tarczę
    elektromobilną może;) Skoro można było zrobić kryzys na kowidzie i na
    tym zarobić, to widać da się i na upadku motoryzacji. podobno masz nie
    mieć nic i być szczęsliwy:P

    > Na razie kartek na prad nie ma.

    Są - tylko na razie dla dużych odbiorców - hint stopnie zasilania.

    > Choc zaczely sie kartki na wegiel :-)

    Nie ma kartek bo nie ma węgla, więc na chuj kartki. Węgla dodrukować się
    nie da, więc postanowili dodrukować po 3 tysie i spierdalajcie.

    > Wroclaw trzyma swoje ~600 tys mieszkancow.
    > Przybywa w okolicznych wsiach.

    Wyludniają się małe miasta gdzie nikt samochodów nie tępi. Duże (gdzie
    są buspasy, korki i ogólnie rzeczywiście daje się zauważyć "utrudnianie
    motoryzacji" mają akurat wzrost.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2022-07-21 23:16:02
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 21.07.2022 o 21:45, J.F pisze:

    > No ale to byly gadania Czechow czy pisiorow?

    Se poczytaj. Nasi mieli w dupie Czechów i UE.

    > Ale o co chodzi - tu akurat popieram rzad, ze nie wyłączyl jednej z
    > wiekszych elektrowni w kraju.

    Nie ściemniaj. Nakaz wyłączenia był bezpośrednio związany z tym, że
    PiSiory miały pełną zlewkę na wszystkich. Co to za popierdolone
    myślenie? Nakaz wyłączenia był sankcją/efektem tego, że PiS miał głęboko
    w dupie wszystkich, Czechów i UE.

    > Przynajmniej dopoki nie zbudowal
    > nastepnej :-)

    Jakiej?

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 50. Data: 2022-07-22 00:00:44
    Od: ii <i...@o...invalid>

    > Lodowka bierze jakies 50W srednio.

    W roku, żeby sobie z tymi 200 stówkami porównać.

    > Postawiles, bo Twizy jeden.

    A mnie ilu jest?

    > Przeciez Shrek normy podawal - jak mieszkania maja przydzial 11kW,
    > to w bloku jest przydzial srednio 1kW na mieszkanie. A twizy
    > potrzebuje 2kW.

    No to to jest tylko 2x więcej :-)

    Poza tym 2kW to ono bierze na początku, na końcu właśnie 1kW

    > I to nowoczesne mieszkania, bez gazu, z kuchnia elektryczna.
    > Ja mam jedna faze, 16A, 3.5kW.

    A ja niby ile?

    > Ale dlaczego PiS chce mi samochod zabrac?

    Bo rządzi. Za kilka lat scena się może zmienić.

    > Ale przeciez nie PiS chce, tylko Unia chce.

    No i PiS nas przed nią obroni :-)

    > Dlaczego?
    > A z czego Niemcy beda zyli, jak nie beda samochodow robic?

    > Na razie kartek na prad nie ma.
    > Choc zaczely sie kartki na wegiel :-)

    To właśnie prędzej do tego zmierza żeby plebs od siebie bardziej
    uzależnić niż mu zabierać prywatne samochody.

    > Wroclaw trzyma swoje ~600 tys mieszkancow.
    > Przybywa w okolicznych wsiach.

    Tak se ktoś powiedział a ja powtórzyłem.