  • 51. Data: 2015-09-06 00:37:06
    Temat: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Jankowski napisał:

    > Przecież nie będę wyjmować bateryjki (która jest od strony pokoju),
    > tylko obejrzę od zewnątrz (od strony korytarza), czy jest jakaś
    > dziurka na klucz.

    Trzeba by mieć Złe Oko, żeby samym oglądaniem wyłączyć prąd i przeprowadzić
    planowany test od początku do końca. Wresję bez dziurki na klucz widziałem
    na pewno (z dziurką pewnie też, choć już nie zwracałem uwagi na to). Inni
    widzieli na pewno z dziurką. Więc wnioski z obserwacji też niewiele dadzą.

    --
    Jarek

  • 52. Data: 2015-09-06 07:30:45
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

    > Tyle się pisze o możliwości "zgrania karty" ale jakoś nie mogę znaleźć nic
    > takiego w przystępnej cenie.

    Czy taka cena akceptowalna jako "przystępna" ?
    http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-4-frequ
    ency-EM4100-RFID-Copier-Duplicator-Cloner-ID-EM-read
    er-writer-10pcs-T5557-writable/32445160722.html

    --
    P03

  • 53. Data: 2015-09-06 09:53:44
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

    > Związek Radziecki przestał działać 24 lata temu.

    Byli sojusznicy na targowisko przywieźli z opóźnieniem.

  • 54. Data: 2015-09-07 11:52:21
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:55eb27bc$0$8367$65785112@news.neostrada.pl...

    > Jak sam napisałeś. Zużyte mydełka widać codziennie, niezużytych nie
    > wymieniają. Wyczerpanej baterii nie widać, więc po co przepłacać za
    > wymianę. Jak się wyczerpie to się będziemy martwili.

    Taniej jest martwić się raz wymianą we wszystkich pokojach niż co kilka dni
    martwić wymianą jednej, która akurat wysiadła.
    P.G.

  • 55. Data: 2015-09-08 00:42:44
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:msjmk5$9bl$1@srv.chmurka.net...

> [...]
    >
    > Taniej jest martwić się raz wymianą we wszystkich pokojach niż co kilka
    > dni martwić wymianą jednej, która akurat wysiadła.

    To oczywista oczywistość, ale niektórzy nie stosują się do tej zasady.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 56. Data: 2015-09-08 01:08:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

    > To oczywista oczywistość, ale niektórzy nie stosują się do tej zasady.

    W takim razie zadam jeszcze raz to samo pytanie: to relacja z samodzielnych
    obserwacji, czy tylko domysły? Bo z tego co mi wiadomo, w hotelach, które
    stać na zamki w drzwiach po kilkaset euro za sztukę, to nawet żarówki się
    wymienia zanim się przepalą. Odstępstwa od opisanej zasady mogą zdarzyć
    się tam, gdzie pokoje zamykne są zamkiem marki "Łucznik", klucz zaopatrzony
    jest w brelok zrobiony z kilkunastocentymetrowego odcinka kija od szczotki,
    a okna zostały na głucho zabite gwoździem żelaznem.

    Jarek

    --
    "Barbara Ubryk" -- | Pokojów nigdy
    dziura nad dziury; | się nie przewietrza,

  • 57. Data: 2015-09-08 01:13:18
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > No to chyba dwóch szwajcarów z halabardami przyślą.

    Zdenerwują się na głupiego projektanta zamka, który sam się otwiera.

    > Niebateryjne zamki elektryczne robi się teraz z elektromagnesem, który
    > cały czas przyciąga zworę. Brakuje prądu (bo na przykład jest pożar),
    > to drzwi się otwierają. Względy bezpieczeństwa tego wymagają, i to
    > już chyba jest wprost w przepisach. A "bezpieczeństwo dla rzeczy
    > w środku" jest traktowane gorzej, niż bezpieczeństwo ludzi.

    Nie zawsze robi się zamki elektryczne otwierające się bez prądu. Może być
    stosowany i zamek normalnie zamknięty. Wystarczy, że od środka można wyjść
    naciskając klamkę.
    Niestety, czasem systemy Kontroli Dostępu są tak robione, że wyjście z
    pomieszczenia/budynku wymaga obecności napięcia sieciowego. Koszmar w
    przypadku awarii zasilania!

    Poza tym zwory maja swoje wady i zalety.

    > Dlatego
    > zamek pokoju hotelowego powinno dać się otworzyć natychmiast, bez
    > kombinowania z ukrytymi gniazdami. Normalnie był do tego zapasowy
    > klucz, a jak tego nie ma, to w przypadku watpliwym drzwi powinny się
    > same otworzyć.

    Zamek hotelowy umożliwia wyjście z pokoju w kazdej sytuacji. Wewnętrzna
    klamka zawsze działa normalnie, więc bezpieczeństwo jest zachowane.
    "Włamanie" z zewnatrz jest mozliwe kartą MASTER lub dodatkowym kluczykiem
    albo bateryjką serwisową.

    > Parę razy czytałem reportaże z wysypisk śmieci. Nurkowie chwalą sobie
    > dostawy z hoteli -- często są tam nawet nieotwarte butelki z winem.

    Świeże mydełka, czyste ręczniki, dobre wina - za te rzeczy hotele są
    oceniane i chwalone. Na to jest kładziony nacisk i na tych rzeczach skupia
    się uwaga managerów. Technikalia, zwłaszcza te niewidoczne dla gościa, są na
    ostatnim miejscu jeścli chodzi o uwagę im poświęcaną. Dopóki woda nie leje
    sie na głowe gościa, a temperatura w pokojach jest akceptowalna, to jest OK.

    > W tej branży takie koszta, to drobiazg.
    > A całkiem głupi ludzie tym
    > nie rządzą -- jeśli wiedzą czym się kończy zaniedbanie wymiany baterii,
    > będą tego pilnować.

    Wiem, że takie koszta to drobiazg, ale czasem firmy działają nieracjonalnie.
    Oszczędzają na czymś ważnym setki złotych, a na głupoty wydają dziesiątki
    tysięcy.
    Ich pieniądze - ich wybór.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 58. Data: 2015-09-08 01:37:34
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

    > Zdenerwują się na głupiego projektanta zamka, który sam się otwiera.

    Się nie zamyka. Bo się na czas świeżej bateryjki nie włączyło. To co
    innego. Nerwy też inne, gdy akurat padnie na gościa, któremu właśnie
    samolot odlatuje, a walizka w środku pokoju.

    > Niestety, czasem systemy Kontroli Dostępu są tak robione, że wyjście
    > z pomieszczenia/budynku wymaga obecności napięcia sieciowego. Koszmar
    > w przypadku awarii zasilania!

    Lub choćby w przypadku kontroli p-poż.

    > Zamek hotelowy umożliwia wyjście z pokoju w kazdej sytuacji. Wewnętrzna
    > klamka zawsze działa normalnie, więc bezpieczeństwo jest zachowane.

    Chyba że gościu akurat zawału dostał. A żona z klucz-kartą na korytarzu.

    > "Włamanie" z zewnatrz jest mozliwe kartą MASTER lub dodatkowym kluczykiem
    > albo bateryjką serwisową.

    Karta master działa bez prądu?! A za czekanie na bateryjkę, to ta pani
    wraz z panem mecenasem hotel z torbami puści.

> [...]
    > gościa, są na ostatnim miejscu jeścli chodzi o uwagę im poświęcaną.
    > Dopóki woda nie leje sie na głowe gościa, a temperatura w pokojach

    Ale zatrzaśnięty na amen pokój już akceptowalny nie jest. Dlatego o te
    bateryjki też się dba.

    Jarek

    --
    W tzw. hallu
    trzy sztuczne palmy

  • 59. Data: 2015-09-08 08:24:15
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2015-09-08 o 01:13, yabba pisze:

> [...]
    > Niestety, czasem systemy Kontroli Dostępu są tak robione, że wyjście z
    > pomieszczenia/budynku wymaga obecności napięcia sieciowego. Koszmar w

    Są zamki które specjalnie nie dają się otwierać bez prądu. Ale to do
    specjalnych miejsc, no i zawsze musi być wtedy inne wyjście.

    Pozdrawiam

    DD

  • 60. Data: 2015-09-08 08:50:04
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    l...

    >W tej branży takie koszta, to drobiazg.

    Słabość twego kontaktu z rzeczywistością poraża.