  • 41. Data: 2015-09-05 19:37:34
    Temat: Re: elektryczny zamek - samoróbka - energooszczędny
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:slrnmum8gn.tp3.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Chcę ich nie zamykać, gdy staje się prawdopodobne, że się nie otworzą.
    > Przychodzi gość do recepcji i mówi "panie, moje drzwi nie chcą się
    > zatrzasnąć".

    A recepcjonista na to: OK. Proszę zostawić otwarty pokój i iść załatwiac
    swoje sprawy. Wezwiemy serwis. Może dziś po południu, a najdalej jutro,
    będzie miał Pan zamknięty pokój.
    Gość się chyba nie ucieszy.

    Tak jak pisałem robi się inaczej. Wyczerpana bateria uniemozliwia otworzenie
    drzwi, żeby zapewnić bezpieczeństwo dla rzeczy w środku. Ale zawsze takie
    zamki mają awaryjne otwieranie. Albo jest miejsca na zwykły klucz, albo jest
    ukryte niestandardowe gniazdo, pod które podłącza się zewnętrzną baterię.

    > Co w tym śmiesznego? Niewymydlone mydło codziennie wymieniają na nowe,
    > to bateryjki raz na rok też mogą. Żeby ten gość nie przychodził i nie
    > marudził.

    Jak sam napisałeś. Zużyte mydełka widać codziennie, niezużytych nie
    wymieniają. Wyczerpanej baterii nie widać, więc po co przepłacać za wymianę.
    Jak się wyczerpie to się będziemy martwili.
    Ale to temat na inny wątek o braku bieżącego utrzymania różnych urządzeń i
    systemów.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 42. Data: 2015-09-05 19:59:43
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]
    > mogą pozostawać na stałe w stanie zamkniętym lub otwartym. Przeciągnięcie
    > karty (lub inne elektroniczne działanie) w hotelu powoduje, że *jeden*
    > raz można nacisnąć klamkę i otworzyć drzwi. Nie przyszło mi do głowy,
    > by to testować, ale mam wrażenie, że od momentu odblokowania zamka do
    > nasiśnięcia klamki może upłynąć dowolnie dużo czasu. To jest zapamiętane
    > mechanicznie, w jakiejś zapadce, a nie że elektromagnes coś tam trzyma.
    > Tak samo w druga stronę -- rozłączenie sprzęgła następuje po pierwszym
    > naciśnięciu klamki. I też nie potrzeba, żeby cały czas płynął prąd z

    Te zamki u mnie można zaprogramować na jedno użycie klamki (jak w
    hotelu) albo na otwarcie na stałe (aż do zamknięcia). Czas na użycie
    klamki też jest ustawialny i po jego upływie klamka się wyłącza
    elektrycznie. Nie wykluczam, że różne systemy mogą mieć różnie.

    Co do otwarcia kluczem bez karty i prądu - popatrzę przy najbliższym
    pobycie w hotelu, czy widać jakiś mechanizm...

    MJ

  • 43. Data: 2015-09-05 20:06:43
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    > przesyłaniu sygnału otwarcia GSMem. ale sam telefon będzie już mocno
    > energochłonny. Wifi, bluetooth? Obawiam się że wifi odpada, bo najpierw
    > jakoś magicznie telefon i "zamek" muszą się znaleść w jednej sieci. Może
    > BT? Ale znowu na telefonie najpierw musiałbym zainicjować połączenie z
    > urządzeniem zamek, potem.... jakiś program? Co pozostaje? breloczek
    > zbliżeniowy Rfid? (lepszy breloczek niż klucz). Ile on prądu "zjada"?
    > JEstem otwarty na wszelkie propozycje. Jeśli będzie konieczność zamek
    > będzie otwierany za pośrednictwem arduino.

    Czy to warto dla tych paru $ się mordować ?
    http://www.aliexpress.com/item/RFID-Card-Door-Lock-E
    lectronic-Hotel-Lock-for-Access-Control-System/32439
    063935.html
    http://www.aliexpress.com/item/DIY-Internal-and-exte
    rnal-key-RFID-to-open-the-door-RFID-Lock-Access-Cont
    rol-System-10pcs/1863475665.html
    Z drugiej strony mocno staniały kopiarki
    kluczy i chwilka nieuwagi może kosztować
    skopiowanie zestawu kluczy :
    http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-powerfu
    lset-9-frequency-RFID-125-KHZ-13-56-MHZ-IC-card-writ
    er-RFID-copier/1943019977.html
    http://www.aliexpress.com/item/Super-9-frequency-cop
    y-encrypted-NFC-Smart-Card-Read-Writer-RFID-Copier-I
    D-IC-Read-Writer/32428010160.html
    oraz staniały na wyprzedaży stare czytniki RFID
    http://www.aliexpress.com/item/100-5YOA-Brand-New-Se
    curity-RFID-Proximity-Entry-Door-Lock-Access-Control
    -System-For-Home-Office/32276439433.html

    --
    P03

  • 44. Data: 2015-09-05 20:12:13
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    > http://www.aliexpress.com/item/100-5YOA-Brand-New-Se
    curity-RFID-Proximity-Entry-Door-Lock-Access-Control
    -System-For-Home-Office/32276439433.html

    Jeszcze odpowiednik wkładki do zamka od kaba.pl
    http://www.aliexpress.com/item/RF-card-General-elect
    ronic-lock-cylinder-intelligent-lock-core-change-com
    mon-lock-to-smart-one-more/1913542088.html

    --
    P03

  • 45. Data: 2015-09-05 20:18:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba pisze:

    > A recepcjonista na to: OK. Proszę zostawić otwarty pokój i iść
    > załatwiac swoje sprawy. Wezwiemy serwis.

    No to chyba dwóch szwajcarów z halabardami przyślą.

> [...]
    > Ale zawsze takie zamki mają awaryjne otwieranie. Albo jest miejsca
    > na zwykły klucz, albo jest ukryte niestandardowe gniazdo, pod które

    Niebateryjne zamki elektryczne robi się teraz z elektromagnesem, który
    cały czas przyciąga zworę. Brakuje prądu (bo na przykład jest pożar),
    to drzwi się otwierają. Względy bezpieczeństwa tego wymagają, i to
    już chyba jest wprost w przepisach. A "bezpieczeństwo dla rzeczy
    w środku" jest traktowane gorzej, niż bezpieczeństwo ludzi. Dlatego
    zamek pokoju hotelowego powinno dać się otworzyć natychmiast, bez
    kombinowania z ukrytymi gniazdami. Normalnie był do tego zapasowy
    klucz, a jak tego nie ma, to w przypadku watpliwym drzwi powinny się
    same otworzyć.

    > Jak sam napisałeś. Zużyte mydełka widać codziennie, niezużytych nie
    > wymieniają. Wyczerpanej baterii nie widać, więc po co przepłacać za
    > wymianę. Jak się wyczerpie to się będziemy martwili.

    Parę razy czytałem reportaże z wysypisk śmieci. Nurkowie chwalą sobie
    dostawy z hoteli -- często są tam nawet nieotwarte butelki z winem.
    W tej branży takie koszta, to drobiazg. A całkiem głupi ludzie tym
    nie rządzą -- jeśli wiedzą czym się kończy zaniedbanie wymiany baterii,
    będą tego pilnować.

    --
    Jarek

  • 46. Data: 2015-09-05 20:21:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Wymiana baterii w taki sposób (wyjmowanie zamka) to jeszcze głupszy
    > pomysł. Bateria powinna być wymienna bez, takich ceregieli.

    Jeśli zamek wymaga okresowego przeglądu, to jest to nawet *bardzo*
    mądry pomysł. O ile skutki braku przeglądu nie zawsze się ujawniają,
    to skutki wyczerpania baterii juz tak.

    --
    Jarek

  • 47. Data: 2015-09-05 20:26:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]
    > klamki też jest ustawialny i po jego upływie klamka się wyłącza
    > elektrycznie. Nie wykluczam, że różne systemy mogą mieć różnie.

    Podejrzewam, że są bardziej wypaśnie i wszystkomające, to różnych
    zastosowań i konfiguracji. Hotelowe, to standard -- wszyscy chcą
    tego samego.

    > Co do otwarcia kluczem bez karty i prądu - popatrzę przy najbliższym
    > pobycie w hotelu, czy widać jakiś mechanizm...

    A obsługa nie pobije za próby wyjęcia bateryjni z zamka?

    --
    Jarek

  • 48. Data: 2015-09-05 20:28:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

> [...]

    > Co do otwarcia kluczem bez karty i prądu - popatrzę przy najbliższym
    > pobycie w hotelu, czy widać jakiś mechanizm...

    A obsługa nie pobije za próby wyjęcia bateryjki z zamka?

    --
    Jarek

  • 49. Data: 2015-09-05 23:51:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Saturday, September 5, 2015, 2:23:44 PM, you wrote:

    > Ty się znasz na zamkach, wiec poradź coś!
    > w normalnej wkładce, jak pozostawie wewnątrz klucz, nie mogę wsadzić
    > klucza od zewnątrz. Czy tą "funkcjonalność" da się jakoś "wyłączyć"?

    Użyj wkładki z gałką z drugiej strony - taka nie blokuje.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 50. Data: 2015-09-06 00:09:45
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > A obsługa nie pobije za próby wyjęcia bateryjki z zamka?

    Przecież nie będę wyjmować bateryjki (która jest od strony pokoju),
    tylko obejrzę od zewnątrz (od strony korytarza), czy jest jakaś dziurka
    na klucz.

    MJ