  • 21. Data: 2022-02-04 13:35:20
    Temat: Re: elektryczne pozary
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-02-2022 o 13:16, Myjk pisze:
    > Thu, 03 Feb 2022 20:33:58 +0100, Pete

    > Niektórym dzbanom trzeba niestety udowodnić że się nie jest wielbłądem. Jak
    > gazeciny pisały tuż po tym pożarze że to wina EV (bo tam akurat stał)

    No właśnie nie stał.
    To było tylko podejrzenie (czyli kłamstwo czystej wody, powielone przez
    mnóstwo mediów), szybko okazało się, że nawet żadnego elektryka tam nie
    było.

    https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/811824
    5,samochod-elektryczny-pozar-ogien-spalinowy-tesla-l
    adowanie-akumulator.html

    cyt:
    "Pożarowi przy ul. Górczewskiej przyjrzał się Damian Kubera,
    rzeczoznawca ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych i twórca videobloga
    "It's a Fire" w serwisie YouTube.

    - Niektórzy redaktorzy portali informacyjnych pisali, że z pewnością na
    Górczewskiej doszło do wybuchu samochodu elektrycznego. Problem jest
    jeden. W tym garażu nie parkował żaden "elektryk" - zauważył Kubera. -
    Samochód, który na podstawie zdjęć został przez niektórych uznany za
    przyczynę pożaru, był spalinowy. Posiadał konwencjonalny silnik Diesla
    oraz wlew paliwa. Jego rozległe uszkodzenia nie były spowodowane
    eksplozją baterii, lecz prawdopodobnie tym, że posiadał nadwozie
    wykonane z aluminium, a ten metal topi się już w temperaturze ok. 650
    °C. Pozostałe pojazdy zaparkowane w garażu, z uwagi na mniejszą skalę
    zniszczeń, były łatwiejsze do identyfikacji. Nie było wśród nich ani
    samochodów elektrycznych ani hybryd - wyjaśnił."

    Identycznie było w Norwegii - tam winny okazał się diesel z 2005 roku...

  • 22. Data: 2022-02-04 14:18:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Feb 2022 13:16:19 +0100, Myjk wrote:
    > Thu, 03 Feb 2022 20:33:58 +0100, Pete

    > Niektórym dzbanom trzeba niestety udowodnić że się nie jest wielbłądem. Jak
    > gazeciny pisały tuż po tym pożarze że to wina EV (bo tam akurat stał) to
    > uwierzyli za piewrwszym razem. Jak jest już opinia biegłego o tym że to
    > instalacja budynku była spieprzona i spowodowała pożar, i te same gazeciny
    > o tym piszą, to już trzeba mieć przed oczami opinię biegłego. hehe

    Nas po prostu interesuje dlaczego "zwarcie" nie wywalilo
    bezpiecznikow, i na tym by sie pozar zakonczyl.

    Wiec moze znow gazety cos przeklamaly.

    Zwarcie w instalacji ... samochodu elektrycznego :-)

    J.

  • 23. Data: 2022-02-04 14:29:46
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 04-02-2022 o 14:18, J.F pisze:

    > Nas po prostu interesuje dlaczego "zwarcie" nie wywalilo
    > bezpiecznikow, i na tym by sie pozar zakonczyl.
    >
    > Wiec moze znow gazety cos przeklamaly.

    No tak.
    Przyczyną pożaru z tego co twierdzi google było "wystąpienie awaryjnego
    stanu pracy instalacji elektrycznej" w budynku.
    To niekoniecznie oznacza "zwarcie".

  • 24. Data: 2022-02-04 14:34:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Feb 2022 14:18:37 +0100, J.F

    > Nas po prostu interesuje dlaczego "zwarcie" nie wywalilo
    > bezpiecznikow, i na tym by sie pozar zakonczyl.

    Przecież jest orzeczenie -- instalacja była błędnie wykonana,
    a skoro była błędnie wykonana, to nie wywaliło bezpieczników.
    Takie skomplikowane?

    > Wiec moze znow gazety cos przeklamaly.

    Może znowu kombinujecie jak koń pod górę aby tylko wykazać
    że EV to gówno, choć statystyki mówią wprost że EV palą się
    rzadziej niż spaliniaki.

    > Zwarcie w instalacji ... samochodu elektrycznego :-)

    Czy ten brak zrozumienia słowa pisanego to u was jest chroniczny?
    Wg biegłego zwarcie było w instalacji elektrycznej BUDYNKU.
    Jaśniej się już nie da.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2022-02-04 15:10:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Feb 2022 14:34:29 +0100, Myjk wrote:

    > Fri, 4 Feb 2022 14:18:37 +0100, J.F

    > Przecież jest orzeczenie -- instalacja była błędnie wykonana,
    > a skoro była błędnie wykonana, to nie wywaliło bezpieczników.
    > Takie skomplikowane?

    Nie wiem, nie czytalem orzeczenia. Pete napisal tylko
    " Zwarcie instalacji elektrycznej.
    Ale nie samochodu tylko budynku."

    I to budzi nasza dalsza ciekawosc.

    > Może znowu kombinujecie jak koń pod górę aby tylko wykazać
    > że EV to gówno, choć statystyki mówią wprost że EV palą się
    > rzadziej niż spaliniaki.

    Ale sie pala. A nie powinny wcale.
    A jak sie juz zapalą, to ugasic nie mozna :-)

    > Czy ten brak zrozumienia słowa pisanego to u was jest chroniczny?
    > Wg biegłego zwarcie było w instalacji elektrycznej BUDYNKU.
    > Jaśniej się już nie da.

    Nie czytalem opinii.
    Jak czytales, to daj linka :-)

    A poza tym nie pamietasz naszego burdelu prawnego?
    Jak to jest z zakazem wjazdu samochodow z LPG do garazy podziemnych?

    J.

  • 26. Data: 2022-02-04 15:20:40
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    J.F w

    > Nie wiem, nie czytalem orzeczenia.

    Boś debil ? !

    I kolejny raz pokazałeś że nie warto z takim HUJEM dyskutować na usenecie,
    trza ostrzegać tylko!

    --
    'Tom N'

  • 27. Data: 2022-02-04 16:29:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Feb 2022 13:35:20 +0100, Cavallino wrote:

> [...]
    > "Pożarowi przy ul. Górczewskiej przyjrzał się Damian Kubera,
    > rzeczoznawca ds. zabezpieczeń przeciwpożarowych i twórca videobloga

    Ale tak przyjrzal sie z bliska, czy na podstawie doniesien medialnych?

> [...]
    > eksplozją baterii, lecz prawdopodobnie tym, że posiadał nadwozie
    > wykonane z aluminium, a ten metal topi się już w temperaturze ok. 650

    A coz to za auto?

    > Pozostałe pojazdy zaparkowane w garażu, z uwagi na mniejszą skalę
    > zniszczeń, były łatwiejsze do identyfikacji. Nie było wśród nich ani
    > samochodów elektrycznych ani hybryd - wyjaśnił."

    A co sie palilo?
    Paliwo, samochody, styropian z ocieplenia?

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/wola/warszawa-pozar-w-g
    arazu-przy-gorczewskiej-zdjecia-ze-srodka-4723448

    P.S. I jeszcze ciekawostka
    https://www.rdc.pl/informacje/warszawa-rok-po-pozarz
    e-garazu-przy-gorczewskiej-czesc-mieszkancow-caly-cz
    as-nie-moze-wrocic-do-domu-posluchaj/

    "Wola zaraz po pożarze zaoferowała mieszkańcom lokale zastępcze.

    - Chętnych było niewielu - przyznaje Witczyński. - Po czterech
    zapytaniach jedna rodzina skorzystała z miejskiej oferty i nadal
    korzysta z tego lokalu - mówi."

    Mieli inne mieszkania, czy te to i tak na wynajem?

    PPS. Prokuratura umorzyla sledztwo w styczniu?
    I od tego czasu mozna publikowac materiały?

    PPPS
    https://www.youtube.com/watch?v=Q5ZUKiQpwvw

    ale ale ... na jakiej podstawie twierdzi, ze
    "W tym garażu nie parkował żaden "elektryk"?

    Mial zdjecia na wszystkie wraki i kazdy zidentyfikowal?

    J.

  • 28. Data: 2022-02-04 19:50:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.02.2022 o 20:33, Pete pisze:

    > Nie mam w zwyczaju konfabulować.

    Może i w zwyczaju nie masz, ale tym razem sobie dopowiedziałeś.

    > Artykuł o tym do wyguglania.

    Po pierwsze artykuł piszą dziennikarze "prąd o napięciu" a wcześniej o
    samochodzie elektycznym, więc... Po drugie wyguglałem

    https://tvn24.pl/tvnwarszawa/najnowsze/warszawa-poza
    r-garazu-podziemnego-przy-gorczewskiej-prokuratura-z
    na-przyczyne-sledztwo-zostalo-umorzone-5549439

    "Śledczy ustalili na jej podstawie, że przyczyną pożaru było
    "wystąpienie awaryjnego stanu pracy instalacji elektrycznej".

    - W oparciu o zebrany w sprawie materiał dowodowy nie było możliwe
    poczynienie kategorycznych ustaleń w zakresie tego, co spowodowało
    wystąpienie takiego stanu - działanie człowieka, czy też inne
    okoliczności - wyjaśnia prokurator Skrzyniarz. "

    A teraz proszę, żebyś wężykiem podkreślił gdzie biegły stwierdził, że
    przyczyną pożaru było _zwarcie_.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 29. Data: 2022-02-04 19:56:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.02.2022 o 14:29, Cavallino pisze:

    > No tak.
    > Przyczyną pożaru z tego co twierdzi google było "wystąpienie awaryjnego
    > stanu pracy instalacji elektrycznej" w budynku.
    > To niekoniecznie oznacza "zwarcie".

    Dokładnie - zwarcie prawie nigdy nie jest przyczyną pożaru, bo
    praktycznie zawsze zostanie wyłączone przez zabezpieczenie - nawet jak
    jedno zawiedzie, to poprzednie prawie napewno zadziała. Jakby to był
    jakiś gierkowski blok, to może bym uwierzył, że coś drutm 1mm w
    aluminium pociągnęli na 100 metrów i zabezpieczyli 32A. Ale w
    czymkolwiek co powstało w latach 90 w górę naprawdę trzeb aby
    niesamowitego niefarta, żeby _zwarcie_ nie zostało wyłączone i
    spowodowało pożar. Oczywiście mówię o mieszkaniówce czy biurowcach i
    niskim napięcu (czyli do 1000 woltów). Co oczywiście nie znaczy że
    instalacje elektryczne nie powodują pożarów - ale nie _zwarciem_.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 30. Data: 2022-02-04 21:05:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > instalacja budynku była spieprzona i spowodowała pożar, i te same gazeciny
    > o tym piszą, to już trzeba mieć przed oczami opinię biegłego. hehe

    Hłełe... ale wiesz pajacu, że o żadnym zwarciu w żadnej opinii biegłego
    słowa nie było i właśnie zrobiłeś z siebie idiotę? Zostało ci
    wytłumaczone dlaczego prawdopodobieństwo pożaru od zwarcia jest skrajnie
    małe w porównaniu z innymi i stwierdziłeś że fizyka (a w zasadzie
    elektrotechnika) jest... anty EV dzbaniarstwem:P gratulacje;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.