    From: "Waldek" <s...@n...cpam>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: elektroda jonizacyjna ?
    Date: Tue, 12 Jul 2011 23:30:15 +0200

    Użytkownik "Waldek" <s...@n...cpam> napisał w wiadomości
    news:ivid31$1gf$1@news.onet.pl...

    > Tak wiec chetnie sie dowiem co to za pręcik (material) i poznam zasade
    > dzialania

    Zeby uprzedzic ew. docinki dot. lenistwa ;)
    "wykombinowalem" sobie ze jak nazwa by sugerowala "elektroda jonizacyjna"
    - to prawdopodobnie zamyka sie przez nia i plomien jakis obwod sterownika
    co powoduje zaprzestanie podawania wys. napiecia na "swiece" iskrownika
    i otwarcie zaworu palnika glownego. Do modulu sterujacego sie nie dobieralem
    zreszta pewnie i tak jest zalany jakas zywica. Z drugiej strony jesli dobrze
    dumam
    ciekawi mnie z jakimi napieciami mamy tu do czynienia juz po zaplonie.
    Dodam moze tylko, ze swego czasu przerobilem zasilanie pieca z 2xR20 (1,5V)
    na zasilanie z akumulatorkow NiMH i wiem ze sterownik jest bardzo wrazliwy
    na wzrost Uzas (przy nieco wyzszym nie dochodzilo do wygaszania plomienia
    pilota)