  • 11. Data: 2015-02-06 16:58:16
    Temat: Re: ekspert od sim900
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek (ale inny tym razem) napisał:

    > Tak, a dowodem na "bezstratność" wymiany informacji w Usenecie
    > jest ta Wasza, jakże merytoryczna, dyskusja w tym wątku.

    Nie, wątek ten jest dowodem na to, że w Usenecie zupełnie nie
    sprawdza się pewnien model przekazywania wiedzy. Taki w rodzaju
    "mam zamiar zrobić coś z modułem sim900, jeszcze nie wiem co,
    ani nie wiem jakie trudności napotkam, ale dajcie mi tu zaraz
    eksperta, żebym to jego mógł o wszystko pytać; może nawet uda mi
    się wzbudzić w nim Poczucie Winy, gdy mi nie będzie coś wychodzić".
    Ten model pasuje do telefonicznej infolinii 700-SIM-900.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2015-02-06 17:00:17
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Czy jest na grupie ekspert od tych modułów? Chciałbym wymienić
    > doświadczenia z tymi modułami.

    Wprawdzie parę lat temu, ale używałem w projekcie. Co chcesz wiedzieć?

    --
    SELECT finger FROM hand WHERE id = 3;
    http://www.chmurka.net/

  • 13. Data: 2015-02-06 17:40:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 6 Feb 2015 16:58:16 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
> [...]
    > eksperta, żebym to jego mógł o wszystko pytać; może nawet uda mi
    > się wzbudzić w nim Poczucie Winy, gdy mi nie będzie coś wychodzić".

    Mógłbym napisać dosadnie, że piszesz brednie, ale napiszę tylko, że
    nie wiesz o czym piszesz. A jak nie wiesz o czym pisać, to lepiej nie
    pisz wcale.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-02-06 17:51:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Mógłbym napisać dosadnie, że piszesz brednie, ale napiszę tylko, że
    > nie wiesz o czym piszesz. A jak nie wiesz o czym pisać, to lepiej nie
    > pisz wcale.

    "O czym" i "co", to dwie różna rzeczy. Można wiedzieć o czym,
    lecz nadal nie wiedziec co. O takim właśnie przypadku to było.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2015-02-06 21:17:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 6 Feb 2015 16:00:17 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Gof)
    wrote:
    > Wprawdzie parę lat temu, ale używałem w projekcie. Co chcesz
    wiedzieć?

    Czy po odpowiedzi ok na at+cipsend a przed send ok można wysyłać inne
    komendy?
    Drugie pytanie: dlaczego w trybie pdu wysyłania smsów nie przyjmuje
    sms dłuższego niż 70 znaków w standardowym alfabecie gsm (oczywiście
    mówię o liczbie znaków przed zamianą ich na oktety). At+cmgs zwraca
    error. Biblioteka do pdu jest ok, działa z innym telefonem bez
    problemu z smsami dłuższymi niz 70 znaków.

    Dziś odkryłem inną niepokojąca rzecz, już raczej nie związaną stricte
    z sim900. Moduł ze względu na swoją prądożerność przy nadawaniu gsm
    (2A w piku) zasilam z przetwornicy LM2576T (5V@3A). Ten moduł, ma
    na swojej płytce (w pierwszym poście faktem link do obrazka płytki)
    obniżenie 5V do ok 4.2 akceptowaną przez sim900 (Chinczyk wstawił
    szeregowo diodę prostowniczą :)). Podczas dłuższego transferu po
    gprs moduł zaczął mi zgłaszać overvolatge warning, okazało się, że na
    zasilaniu pojawia się wyższe napięcie niż 5V - 5.60V czasami 6V!. Gdy
    moduł przestaje nadawać napięcie wraca do 5.0V. Antenka od gsm jest
    przykręcona do płytki (taki kikutek) i jest gdzieś 5cm od
    przetwornicy 5V. Czy "sianie" moduł (bliska obecność anteny)
    destabilizuje przetwornicę?

    --
    Marek

  • 16. Data: 2015-02-09 11:03:55
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Czy po odpowiedzi ok na at+cipsend a przed send ok można wysyłać inne
    > komendy?

    Aż takim ekspertem nie jestem :) nie oprogramowywałem stosu TCP w tym
    (robiłem to w innym modemie, ale tam zawsze czekałem na odpowiedź).
    Na inne pytania też nie znam odpowiedzi, nie spotkałem się z tym :(