  • 31. Data: 2011-05-31 16:55:15
    Temat: Re: ekrany w słońcu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w

    > Lampa w ekranach LCD jest z boku, z tyłu jest warstwa
    > rozpraszająca światło

    Tym niemniej cos mi chodzi po glowie, ze jesli lampa ma podswietlac
    obraz, to nie da sie uniknac sytuacji zeby swiatla zewnetrzne
    podswietlalo lampe.
    Byc moze nawet w tym samym/analogicznym procencie.

    Gdzie sa te lampy w telefonach to nie bede sie upieral - ale to nie
    sa notebooki ze swietlowka z boku.

    A takie SE zadziwiajaco sprawne w roli latarki - ciekaw jestem jak
    oni to zrobili, ale swiatlo wychodzace z wyswietlacza jest dosc
    kierunkowe.

    J.

  • 32. Data: 2011-05-31 17:01:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w
    > Trzeba by zrobić badania których zadaniem powinno być wskazanie
    > jak
    > ludzie wykorzystują swoje telefony. Myślę ze mp3 wygra, nawet z
    > rozmowami.

    Czasowo to pewnie tak.

    > foto będzie wysoko.

    a to trzeba ankiete uszczegolowic. Fotki z komorki wychodza ...
    mierne, wiec jesli ktos tak uzywa, to trzeba dopytac czemu.

    > nawigacja również.

    A tu chyba podobnie - komorka to kiepska nawigacja, wiec raczej
    niewielki procent.

    >ale oglądanie filmów?
    > Jeśli mam racje to akceptowalny byłby ekran lepiej widoczny w
    > słońcu, a
    > gorzej oddający barwy.

    Ja sie dolacze.

    > NAwet wolny. ja to bym nawet postawił na czarno
    > biały z 16 odcieniami szarości ale zeby miał dużą rozdzielczość i
    > mało
    > prądu konsumował.

    No i tu jest problem niestety, ze sporo oprogramowania juz na
    kolory ustawione, a Ty nie odroznisz czerwonego od zielonego.
    Trzeba by dopiero jakies nowe profile/opcje wprowadzac.

    J.

  • 33. Data: 2011-06-01 14:40:47
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Tak sie zastanawiam - czemu w słońcu wszystkie ekrany telefonów
    > (przynajmniej te które wiedziałem) tak marnie wyglądają?

    W E71 mam transreflectiva (czy jakos tak)
    i w sloncu calkiem git wszystko widac -
    - w przeciwienstwie do E5.

  • 34. Data: 2011-06-01 14:50:28
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > bo podświetlenie ekranu jest w zasadzie niewidoczne, a słońce po przejściu
    > przez te wszystkie warstwy 2 razy mało co pokazuje.

    ...ale jest jeszcze takie cos jak:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Transflective_liquid_cr
    ystal_display

    A tu transflective (np.: E71, E72) vs transmissive (np.: E5):
    http://www.scribd.com/doc/2199135/Transmissive-and-T
    ransflective-LCDs

  • 35. Data: 2011-06-01 14:50:41
    Od: "ATA" <d...@g...pl>

> [...]
    > wysokiej jakosci" i "telefon oszczedzajacy energie w dzien - nie wymaga
    > podswietlenia".
    >
    > Programistom tez chyba zapomnieli powiedziec, bo uparcie dawali jakies
    > wygaszacze ekranu itp.
    >
    > Ale moze robili badania konsumenckie i im wyszlo ze klienci narzekaja na
    > niska jakosc obrazu.
    > Ja tam raczej narzekam teraz na niska jakosc obrazu w pelnym sloncu -
    > ksiazki na plazy nie mozna sobie poczytac, zdjecia trzeba robic w ciemno
    > itp.
    > Cos podejrzewam ze ich producenci wyswietlaczy namowili na "nowe,

    jak podswietlanie siadlo mi w notebooku,
    to bylo widac troche :)

  • 36. Data: 2011-06-01 14:59:27
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > W E71 mam transreflectiva (czy jakos tak)
    > i w sloncu calkiem git wszystko widac -
    > - w przeciwienstwie do E5.

    ...w E71 jest czujnik oswietlenia, ktory zmniejsza
    podswietlenie ekranu jak jest ciemno
    i chyba rowniez jak jest bardzo jasno (co mialoby sens).

  • 37. Data: 2011-06-01 16:20:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "...::QRT::..." <n...@...mejla> wrote in message
    > i żenującej czytelności w słońcu nawet przy pełnym podświetleniu
    > - bo o tym jest wątek.

    Wątek jest o kompromisach przy wyborze LCD do urządzeń.
    Takie kompromisy są wymagane bo nie ma idealnego LCD
    który nadaje się jednocześnie do pokazywania filmów i do
    patrzenia na kontrastowy obraz w pełnym słońcu...
    Urządzenia więc które używa się w 99% na dworze (gpsy)
    będą mieć inne ekrany niż urządzenia które używa się
    głownie w pomieszczeniach (telefony).

    > za przeproszeniem ale piszesz żeczy które tylko pozornie
    > zwiazane sa z tematem watku.

    To że Ty nie widzisz związku z omawianym tematem nie znaczy
    że go nie ma...

  • 38. Data: 2011-06-01 16:30:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Q" <n...@s...pl> wrote in message news:is5jh5$o1m$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    ystal_display

    > A tu transflective (np.: E71, E72) vs transmissive (np.: E5):

    Nokia 5630 też ma zdaje się transflective (transmissive-reflective).
    No chyba że tu drukują farmazony:
    http://www.resetnokia.com/nokia-5630-xpressmusic-res
    et-code/

  • 39. Data: 2011-06-01 22:08:16
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

> [...]
    >
    > A takie SE zadziwiajaco sprawne w roli latarki - ciekaw jestem jak
    > oni to zrobili, ale swiatlo wychodzace z wyswietlacza jest dosc

    Przy okazji tej dyskusji, mam pytanie. Czy istnieja telefony w ktorych wyswietlacz ma
    wbudowany czujnik, aby automatycznie sciemniac obraz w zacienionych pomieszczeniach a
    rozjasniac na sloncu?
    W koncu w nawigacjach GPS takie czujniki sa. Ale moze fakt, ze to glownie TFT, ma
    jakies znaczenie?

    --
    VomitroN

    " All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

  • 40. Data: 2011-06-01 22:22:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Thu, 2 Jun 2011 00:08:16 +0200, VomitroN napisał(a):

> [...]
    pomieszczeniach a rozjasniac na sloncu?
    > W koncu w nawigacjach GPS takie czujniki sa. Ale moze fakt, ze to glownie TFT, ma

    Większość smartfonów ma takie

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam