    From: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: ekrany w słońcu
    Date: Tue, 31 May 2011 18:17:54 +0200

    ...::QRT::... pisze:
    > Tak sie zastanawiam - czemu w słońcu wszystkie ekrany telefonów
    > (przynajmniej te które wiedziałem) tak marnie wyglądają?
    > Przecież da sie zrobić ekran który nawet bez podświetlenia wygląda w ostrym
    > słońcu doskonale (np taki jak w outdorowych garminach)...
    >
    > Garmin ma na to jakieś patenty czy jak?

    tak z fizyki - bo nie wiem czy wszyscy kumają. Ekran aby był widoczny
    musi świecić. albo światłem odbitym albo własnym. "światło" słońca w
    południe ma pi razy oko ponad 1000 wat na metr, wiec nasze ekraniki
    które nie wykorzystują światła odbitego, muszą emitować 5w aby dorównać
    temu co "wyświetla" słoneczko odbite od szybki. Dorównać, a nie
    efektywnie sie przebić. tak wiec komórka z mocno podświetlanym ekranem
    "da rade" ale akumulator padnie szybko. 5W to chyba maks na cały telefon
    a nie ekran.

    ToMasz