-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
eostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
l
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: efekt "gaźnikowy"
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <kh5k4l$lk7$1@node2.news.atman.pl>
<ismdtat2kda6$.t5kbrykgwguz$.dlg@40tude.net>
<kh5uch$viv$1@node2.news.atman.pl>
Date: Wed, 6 Mar 2013 00:42:09 +0100
Message-ID: <e8bco9amlyn$.158yjv080da0t$.dlg@40tude.net>
Lines: 44
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.153.99
X-Trace: 1362526930 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1222 83.11.153.99:51043
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2485166
[ ukryj nagłówki ]Dnia Wed, 06 Mar 2013 00:16:33 +0100, Lewis napisał(a):
> W dniu 2013-03-06 00:13, Tomasz Pyra pisze:
>> Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisał(a):
>>
>>> znalazłem kiedyś stronę na któej było to ładnie opisane, ale to było dawno i
>>> nie pamiętam już nic... a trzeba sobie przypomnieć...
>>> chodzi o efekt duszenia się silnika podczas gwałtownego wciśnięcia gazu,
>>> występujący nagminnie w silnikach gaźnikowych... skąd on się bierze? jakoś
>>> samochody z fabryki tego objawu nie mają, więc podejrzewam problem jest
>>> ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usunąć?
>>>
>>> ostatnio znalazłem przypadek w którym efekt "gaźnikowy" pojawiał się w
>>> silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybiło z torów rozumienia...
>>
>> Nie ma to zapewne nic wspólnego z gaźnikami.
>>
>> Silniki z elektronicznym wtryskiem podczas pracy w stałych warunkach
>> działają w pętli zamkniętej, sterowane sygnałami z sondy lambda.
>>
>> W chwili gwałtowego naciśnięcia gazu ECU na podstawie TPS zmienia tryb
>> pracy na pętlę otwartą gdzie ilość paliwa dawkowana jest w oparciu o
>> czujniki MAP/MAF i IAT.
>>
>> I tu szukałbym przyczyn - w którymś z tych czujników, albo np. lewym
>> powietrzu.
>>
>> Do tego do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej - przyczyną może być
>> niewydolna pompa paliwa i spadek ciśnienia na listwie w sytuacji dużego
>> zapotrzebowania na paliwo.
>>
> Jest jeszcze coś takiego jak czas przejścia w open loop
To powinno nastąpić od razu na podstawie sygnału z TPS - w sumie głównie po
to ten czujnik.
Natomiast być może problem jest taki że ECU trybu z jakiś przczyn nie
zmienia i stąd zamulanie silnika, po przepustnica otwarta, a dawka paliwa
idzie po staremu.
Ale trudno cokolwiek diagnozować na podstawie szklanej kuli.
Samochód trzeba podłączyć albo do komputera, albo do odpowiednich czujników
zewnętrznych (albo jedno i drugie) i kumaty diagnosta szybko znajdzie o co
chodzi.
Następne wpisy z tego wątku
- 06.03.13 09:35 BartekK
- 06.03.13 10:12 Jakub Witkowski
- 06.03.13 10:34 J.F
- 06.03.13 11:17 BartekK
- 06.03.13 13:13 J.F
- 06.03.13 13:46 Jakub Witkowski
- 06.03.13 13:52 Jakub Witkowski
- 15.03.13 03:12 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida