eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyefekt "gaźnikowy"Re: efekt "gaźnikowy"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.n
    eostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mai
    l
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: efekt "gaźnikowy"
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <kh5k4l$lk7$1@node2.news.atman.pl>
    <ismdtat2kda6$.t5kbrykgwguz$.dlg@40tude.net>
    <kh5uch$viv$1@node2.news.atman.pl>
    Date: Wed, 6 Mar 2013 00:42:09 +0100
    Message-ID: <e8bco9amlyn$.158yjv080da0t$.dlg@40tude.net>
    Lines: 44
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.153.99
    X-Trace: 1362526930 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1222 83.11.153.99:51043
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2485166
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 06 Mar 2013 00:16:33 +0100, Lewis napisał(a):

    > W dniu 2013-03-06 00:13, Tomasz Pyra pisze:
    >> Dnia Tue, 5 Mar 2013 21:21:44 +0100, identyfikator: 20040501 napisał(a):
    >>
    >>> znalazłem kiedyś stronę na któej było to ładnie opisane, ale to było dawno i
    >>> nie pamiętam już nic... a trzeba sobie przypomnieć...
    >>> chodzi o efekt duszenia się silnika podczas gwałtownego wciśnięcia gazu,
    >>> występujący nagminnie w silnikach gaźnikowych... skąd on się bierze? jakoś
    >>> samochody z fabryki tego objawu nie mają, więc podejrzewam problem jest
    >>> ogólnie znany... na czym on polega? i jak go usunąć?
    >>>
    >>> ostatnio znalazłem przypadek w którym efekt "gaźnikowy" pojawiał się w
    >>> silniku z wtryskiem... to mnie dopiero wybiło z torów rozumienia...
    >>
    >> Nie ma to zapewne nic wspólnego z gaźnikami.
    >>
    >> Silniki z elektronicznym wtryskiem podczas pracy w stałych warunkach
    >> działają w pętli zamkniętej, sterowane sygnałami z sondy lambda.
    >>
    >> W chwili gwałtowego naciśnięcia gazu ECU na podstawie TPS zmienia tryb
    >> pracy na pętlę otwartą gdzie ilość paliwa dawkowana jest w oparciu o
    >> czujniki MAP/MAF i IAT.
    >>
    >> I tu szukałbym przyczyn - w którymś z tych czujników, albo np. lewym
    >> powietrzu.
    >>
    >> Do tego do sprawdzenia ciśnienie na listwie wtryskowej - przyczyną może być
    >> niewydolna pompa paliwa i spadek ciśnienia na listwie w sytuacji dużego
    >> zapotrzebowania na paliwo.
    >>
    > Jest jeszcze coś takiego jak czas przejścia w open loop

    To powinno nastąpić od razu na podstawie sygnału z TPS - w sumie głównie po
    to ten czujnik.

    Natomiast być może problem jest taki że ECU trybu z jakiś przczyn nie
    zmienia i stąd zamulanie silnika, po przepustnica otwarta, a dawka paliwa
    idzie po staremu.

    Ale trudno cokolwiek diagnozować na podstawie szklanej kuli.
    Samochód trzeba podłączyć albo do komputera, albo do odpowiednich czujników
    zewnętrznych (albo jedno i drugie) i kumaty diagnosta szybko znajdzie o co
    chodzi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: